Stránka 1 z 3
vysokooktanový benzín
Napsal: pon úno 11, 2008 20:50:53
od spit 40
zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky

Re: vysokooktanový benzín
Napsal: pon úno 11, 2008 20:57:00
od KankX
marek bělík píše:zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky

Obcas ho fknu do Rexe, ale zadny podstatny rozdil nepozoruju... davam ho tam protoze tu na nej maji obcas akci a stoji skoro jak 95okt.
Napsal: pon úno 11, 2008 20:58:37
od čoud
Parkrat jsem zkousel Shell VP100 a poznatky jsou dva:
- spotreba o cca 0,5 nahoru
- vykonove zadnej extra znatelnej rozdil, spis jde motor lepe do otacek a je o neco tissi, takze pozitiva tam jsou
Standardne jezdim (pokud mozno) na VP95 a max spokojenost - pozitivni efekt stejnej jako u VP100 a spotreba pod urovni bezneho N95 o cca 0,2/100km ... toz tak u me motorky ...
U auta mam zajimavy poznatek - N95 - 6,7/100km, VP100 - 7,3/100 a VP95 - 7,7/100km ...
Jinak 98 nebo 99 oktanu sem nikdy nezkousel ...
Napsal: pon úno 11, 2008 21:00:22
od Z.
Napsal: pon úno 11, 2008 21:03:28
od spit 40
no slyšel jsem že to trochu vyčistí motor tak proto se ptám

Napsal: pon úno 11, 2008 21:06:44
od čoud
Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...
Napsal: pon úno 11, 2008 21:15:31
od DoktorZRX
Ve starších čmn udělali test tří motorek ( jedna byla Kawa ZX9), natankovali Shell VP100, VP95 a klasickej 95 a dali to na brzdu. Největší nárůst měl VP95 a naopak u 100 to ubralo. Druhej test byl na starším autě, kdy po používání VP95 se motor vyčistil od usazenin. Ale psali, že výsledek se dostaví asi po 20 000 ujetých km.
Napsal: pon úno 11, 2008 21:17:53
od čoud
No tak s tim souhlasim ...

Napsal: pon úno 11, 2008 21:22:23
od spit 40
čoud píše:Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...
jo,myslel jsem občas to tam nalít

Napsal: úte úno 12, 2008 06:16:53
od Maverick
no já tam sem tam naleju power racing a myslím , že motor má uhlazenější chod , a při podřazování střílí do výfuku

Napsal: úte úno 12, 2008 07:53:40
od NRG
U čtyřtaktu jsem to párkrát zkoušel a nikdy jsem nic nezpozoroval (kromě tenčí peněženky). Kdysi jsem to nalil do MZ 150 a tam to bylo znát naopak docela dost - motor šel líp do otáček, tišší, subjektivně větší výkon.
Napsal: úte úno 12, 2008 08:19:38
od marek
Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
Napsal: úte úno 12, 2008 08:28:19
od GEORG
marek píše:Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
pravdu máš chlape !
G.
Napsal: úte úno 12, 2008 09:07:47
od Dak
No tak já když sem byl mladší a jezdily sme na fichtloch tak sme zkoušeli hodně přísad na zvýšení výkonu. Jediné co bylo fakt mega byl nitrometan. Ale do auta nebo pořádné mašiny-Kawy bych to nezkůšal, viz. několik utržených hlav na jawách. Myslím si že kawa má dostačující výkon a lét tam kvůli jednomu nebo třem koním navíc "lepší" benzín nebo něco dalšího je podle mně nesmysl. Možná tak na závodech by se dalo s nečím experimentovat, ale jinak je to zbytečné. Spíš bych pro vyčištění motoru a dobrou výkonouvou křivku dal lepší filtry a gutt olej atd. Toš tak
Napsal: úte úno 12, 2008 11:28:07
od MMKS
na motorkářích o tom bývaly obsáhlá témata, byl tam zveřejněný článek kde potvrzují že je to celé nahovno. Jak psali kluci, na to aby měl motor stejný výkon by msel být naštělovaný. Ty čistící vlastnosti tak yprý nulové, protože karbon jde prý tak odstranit nejlíp bruskou nebo šmirglem a ne spalováním. Taky ta hodnota 98 nebo 100 prý není o tom, že by benzín měl větší energii, ale o tom, že směs se zapaluje při vyšší teplotě a zabranujě se tak náhodnému vznícení v momentě, kdy motor není v přesné fázi, snad jsem si to dobře zapamatoval.