
vysokooktanový benzín
- spit 40
- Ghostrider
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
- Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
- Kontaktovat uživatele:
vysokooktanový benzín
zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky 

ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...
Zelená perleť
...no.221...
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vysokooktanový benzín
Obcas ho fknu do Rexe, ale zadny podstatny rozdil nepozoruju... davam ho tam protoze tu na nej maji obcas akci a stoji skoro jak 95okt.marek bělík píše:zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Parkrat jsem zkousel Shell VP100 a poznatky jsou dva:
- spotreba o cca 0,5 nahoru
- vykonove zadnej extra znatelnej rozdil, spis jde motor lepe do otacek a je o neco tissi, takze pozitiva tam jsou
Standardne jezdim (pokud mozno) na VP95 a max spokojenost - pozitivni efekt stejnej jako u VP100 a spotreba pod urovni bezneho N95 o cca 0,2/100km ... toz tak u me motorky ...
U auta mam zajimavy poznatek - N95 - 6,7/100km, VP100 - 7,3/100 a VP95 - 7,7/100km ...
Jinak 98 nebo 99 oktanu sem nikdy nezkousel ...
- spotreba o cca 0,5 nahoru
- vykonove zadnej extra znatelnej rozdil, spis jde motor lepe do otacek a je o neco tissi, takze pozitiva tam jsou
Standardne jezdim (pokud mozno) na VP95 a max spokojenost - pozitivni efekt stejnej jako u VP100 a spotreba pod urovni bezneho N95 o cca 0,2/100km ... toz tak u me motorky ...
U auta mam zajimavy poznatek - N95 - 6,7/100km, VP100 - 7,3/100 a VP95 - 7,7/100km ...
Jinak 98 nebo 99 oktanu sem nikdy nezkousel ...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- DoktorZRX
- Ghostrider
- Příspěvky: 6969
- Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Ve starších čmn udělali test tří motorek ( jedna byla Kawa ZX9), natankovali Shell VP100, VP95 a klasickej 95 a dali to na brzdu. Největší nárůst měl VP95 a naopak u 100 to ubralo. Druhej test byl na starším autě, kdy po používání VP95 se motor vyčistil od usazenin. Ale psali, že výsledek se dostaví asi po 20 000 ujetých km.
Buell xb12r
CKC#160
CKC#160
- spit 40
- Ghostrider
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
- Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
- Kontaktovat uživatele:
jo,myslel jsem občas to tam nalítčoud píše:Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...

ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...
Zelená perleť
...no.221...
Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
pravdu máš chlape !marek píše:Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
G.
ZX10R KRT 2016
CKC#317
CKC#317
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
No tak já když sem byl mladší a jezdily sme na fichtloch tak sme zkoušeli hodně přísad na zvýšení výkonu. Jediné co bylo fakt mega byl nitrometan. Ale do auta nebo pořádné mašiny-Kawy bych to nezkůšal, viz. několik utržených hlav na jawách. Myslím si že kawa má dostačující výkon a lét tam kvůli jednomu nebo třem koním navíc "lepší" benzín nebo něco dalšího je podle mně nesmysl. Možná tak na závodech by se dalo s nečím experimentovat, ale jinak je to zbytečné. Spíš bych pro vyčištění motoru a dobrou výkonouvou křivku dal lepší filtry a gutt olej atd. Toš tak
Dak
CKC -015-
CKC -015-
na motorkářích o tom bývaly obsáhlá témata, byl tam zveřejněný článek kde potvrzují že je to celé nahovno. Jak psali kluci, na to aby měl motor stejný výkon by msel být naštělovaný. Ty čistící vlastnosti tak yprý nulové, protože karbon jde prý tak odstranit nejlíp bruskou nebo šmirglem a ne spalováním. Taky ta hodnota 98 nebo 100 prý není o tom, že by benzín měl větší energii, ale o tom, že směs se zapaluje při vyšší teplotě a zabranujě se tak náhodnému vznícení v momentě, kdy motor není v přesné fázi, snad jsem si to dobře zapamatoval.
ZX-12R naked