vysokooktanový benzín

Modely, testy, zkušenosti
Uživatelský avatar
spit 40
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2098
Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
Kontaktovat uživatele:

vysokooktanový benzín

Příspěvek od spit 40 » pon úno 11, 2008 20:50:53

zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky :wink:
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: vysokooktanový benzín

Příspěvek od KankX » pon úno 11, 2008 20:57:00

marek bělík píše:zajímalo by mě jestli někdo občas nelije do nádrže 98oktanový benzín,(tedy kromě Fanuša který tam lije naftu)a jaké to má účinky :wink:
Obcas ho fknu do Rexe, ale zadny podstatny rozdil nepozoruju... davam ho tam protoze tu na nej maji obcas akci a stoji skoro jak 95okt.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
čoud
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 4340
Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čoud » pon úno 11, 2008 20:58:37

Parkrat jsem zkousel Shell VP100 a poznatky jsou dva:
- spotreba o cca 0,5 nahoru
- vykonove zadnej extra znatelnej rozdil, spis jde motor lepe do otacek a je o neco tissi, takze pozitiva tam jsou

Standardne jezdim (pokud mozno) na VP95 a max spokojenost - pozitivni efekt stejnej jako u VP100 a spotreba pod urovni bezneho N95 o cca 0,2/100km ... toz tak u me motorky ...

U auta mam zajimavy poznatek - N95 - 6,7/100km, VP100 - 7,3/100 a VP95 - 7,7/100km ...

Jinak 98 nebo 99 oktanu sem nikdy nezkousel ...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pon úno 11, 2008 21:00:22

To samé co kankX - občas to tam naleju, ale nic nepozoruju. Teda kromě toho dobrého pocitu na duši, že jsem tam dal 98mičku nebo Ví-power a stálo to háfo peněz. :-) Za za ty prachy to přece MUSÍ jet lépe ne? :lol: :lol: :lol:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
spit 40
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2098
Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spit 40 » pon úno 11, 2008 21:03:28

no slyšel jsem že to trochu vyčistí motor tak proto se ptám :D
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...

Uživatelský avatar
čoud
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 4340
Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čoud » pon úno 11, 2008 21:06:44

Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » pon úno 11, 2008 21:15:31

Ve starších čmn udělali test tří motorek ( jedna byla Kawa ZX9), natankovali Shell VP100, VP95 a klasickej 95 a dali to na brzdu. Největší nárůst měl VP95 a naopak u 100 to ubralo. Druhej test byl na starším autě, kdy po používání VP95 se motor vyčistil od usazenin. Ale psali, že výsledek se dostaví asi po 20 000 ujetých km.
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
čoud
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 4340
Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čoud » pon úno 11, 2008 21:17:53

No tak s tim souhlasim ... :wink:
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019

Uživatelský avatar
spit 40
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2098
Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spit 40 » pon úno 11, 2008 21:22:23

čoud píše:Ano, mel by procistit motor - benzin (VP95 & 100) sam o sobe je o neco "sušší" nez bezny N95 a ma v sobe cistici prisady, takze by mel ... Na druhou stranu co znam lidi, o kterejch si myslim, ze motorum rozumej, tak rikaj ze by se na nej nemelo jezdit uplne furt, prave kvuli te "suchosti" ...
jo,myslel jsem občas to tam nalít :wink:
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » úte úno 12, 2008 06:16:53

no já tam sem tam naleju power racing a myslím , že motor má uhlazenější chod , a při podřazování střílí do výfuku :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » úte úno 12, 2008 07:53:40

U čtyřtaktu jsem to párkrát zkoušel a nikdy jsem nic nezpozoroval (kromě tenčí peněženky). Kdysi jsem to nalil do MZ 150 a tam to bylo znát naopak docela dost - motor šel líp do otáček, tišší, subjektivně větší výkon.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » úte úno 12, 2008 08:19:38

Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
GEORG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3823
Registrován: pon kvě 29, 2006 21:24:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od GEORG » úte úno 12, 2008 08:28:19

marek píše:Jóó, pánové, tak 100 oktanový benzin je v našem případě naprosto na hovno. Čistící účinky můžeš zkoušet u auta co má najeto 300 000 km, u mota s pár najetýma kilákama to nemá smysl. A zvýšení výkonu bez přeštelování motoru je samozřejmě taky blbost, nemůže to fungovat a je to jenom markrtingový nesmysl Shellu a spol. O tom jsem přesvědčen. Nevím jistě kdo, myslím že to byl Blesk, mi vykládal, že zkoušel desítku na brzdě s normálním benzinem a pak se stovkou. Jediný rozdíl byl v tom, že s normálním benzinem to ventilátor normálně uchladil, se 100vkou už to neuchladil. Výkon byl stejný. Z toho plyne že větší množství energie obsažené ve 100 se promění na teplo, což se mi zdá jako velmi pravděpodobné.
Samozřejmě toto neplatí pro dvoutaktní motor, tam to smysl určitě má, ale i u toho by se měl nejdřív přeštelovat předstih.
pravdu máš chlape !
G.
ZX10R KRT 2016

CKC#317

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte úno 12, 2008 09:07:47

No tak já když sem byl mladší a jezdily sme na fichtloch tak sme zkoušeli hodně přísad na zvýšení výkonu. Jediné co bylo fakt mega byl nitrometan. Ale do auta nebo pořádné mašiny-Kawy bych to nezkůšal, viz. několik utržených hlav na jawách. Myslím si že kawa má dostačující výkon a lét tam kvůli jednomu nebo třem koním navíc "lepší" benzín nebo něco dalšího je podle mně nesmysl. Možná tak na závodech by se dalo s nečím experimentovat, ale jinak je to zbytečné. Spíš bych pro vyčištění motoru a dobrou výkonouvou křivku dal lepší filtry a gutt olej atd. Toš tak
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » úte úno 12, 2008 11:28:07

na motorkářích o tom bývaly obsáhlá témata, byl tam zveřejněný článek kde potvrzují že je to celé nahovno. Jak psali kluci, na to aby měl motor stejný výkon by msel být naštělovaný. Ty čistící vlastnosti tak yprý nulové, protože karbon jde prý tak odstranit nejlíp bruskou nebo šmirglem a ne spalováním. Taky ta hodnota 98 nebo 100 prý není o tom, že by benzín měl větší energii, ale o tom, že směs se zapaluje při vyšší teplotě a zabranujě se tak náhodnému vznícení v momentě, kdy motor není v přesné fázi, snad jsem si to dobře zapamatoval.
ZX-12R naked

Odpovědět