Výměna oleje ve vidlích na ZX9R

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Výměna oleje ve vidlích na ZX9R

Příspěvek od Zdrahy » sob pro 08, 2007 11:39:46

Dostal jsem dotaz na výměnu oleje ve vidlích, jak na to?
ahoj prosímtě mohl by jsi mi poradit jak mám nalít olej do vidlí? nemám s tím žádné zkušenosti, mělo by to být 118 mm od hrany vrchní trubky, ale nejde mi do hlavy jak to tam mám nalít když tam zavazí ta horní část a když jí odšroubuji tak mi vnitřek zapadne dovnitř. děkuji
Já jsem to nikdy sám nedělal a tak vás poprosím o malou radu :wink: i když můj osobní názor je nechat podobnou práci odborníkům.. Jelikož jsem technik a živím se rozebíráním a skládáním poměrně složitých věcí, vím co dokáže udělat neodborný zásah..
jo a prosím komentáře k tématu, ne k tomu jestli si to vyměnit sám :D jinak to promažu :wink:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » sob pro 08, 2007 13:39:36

Takže, jdeme na to. Dělal jsem to ji 4krát, tudíž už o tom něco vím. Podle manuálu je množství tlumičového oleje do jedné vidle 535+-4 ml. při úplně suché vidlici a 455 ml. při pouhé výměně. Je třeba použít pokud možno syntetický tl.olej viskozity SAE 10W na značce nezáleží. Úroveň hladiny u modelu E ZX9R 2000 je 118+-2 mm (POZOR měří se to při úplném zajetí trubky vidlice do kluzáku, až na doraz.)

Můj postup je takový, že vyndám obě vidlice. Odšroubuji zátky, je potřeba odšroubovat tu pístní tyč od zátky(já si na tu tyč přivážu slabý drát, aby se lépe vyndavala po zajetí dovnitř). Vyndat podložku trubičku další podložku a pružinu. Pak vylít olej a pumpováním pístní tyčí dostat ven co nejvíce oleje(bohužel, všechen nevyteče). Po té zabuduji vidlici zpět do brýlí moto. zajistím zajetí trubky do kluzáku a naliji olej cca 455ml. a měřím hladinu(bez pružiny a se spuštěnou pístní tyčí) naměřím 118mm. A pak už je třeba vše složit do hromady. Nejdelikátnější je přišroubovat zpět zátku na pístní tyč, poněvadž nesmí dojít k rozmáčknutí tyčky pro nastavování útlumu odskoku. Můj způsob je lehce dotáhnout šroubek se shora zátky a povolit ho o dvě kliknutí, po té lehle našroubovat zátku na pístní tyč (s citem až na doraz) dotáhnout kontramatku a vyzkoušet povolit šroubek útlumu o dva kliky a opět o dva kliky dotáhnout a musí to jít na doraz (vše provádět s citem, a lehce). Rozsah kliknutí zátky je cca 18 kliknutí, ale nastavovací rozsah je pouze 12 kliknutí, tudíž ty dva kliky na doraze můžeme klidně obětovat.

PS: Bylo by rozumné zapsat si původní nastavení útlumu odskoku na zátce. Tudíž spočítat počet kliknutí do utažení šroubku. Sice bude po výměně oleje vidlice trochu tužší, takže bude nutné přizpůsobit nastavení, ale alespoň je od čeho se odpíchnout.
:wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob pro 08, 2007 13:40:09

Motorka musí mít přední kolo zvednutý na zvedáku, na spod vidle je výpustnej šroub většinou šestihran, na vrchu vidle se vytočí matky a naleje se odměřený množství oleje, kterej je označenej podle tuhosti :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob pro 08, 2007 13:52:26

Zubre, po přečtení tvý rady se na to každej vyse*re a dá to do servisu. Nic proti, ale píšeš a děláš to moc složitě. Stačí vypustit a nalít. Nic se rozdělávat nemusí. To jen pro takový ty cimprlichy jako jseš ty :) :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » sob pro 08, 2007 14:08:34

DoktorZRX píše:Motorka musí mít přední kolo zvednutý na zvedáku, na spod vidle je výpustnej šroub většinou šestihran, na vrchu vidle se vytočí matky a naleje se odměřený množství oleje, kterej je označenej podle tuhosti :wink:

Ten šroub ze spodku kluzáku není výpustnej šroub, i když olej vyteče, tak se k vypouštění nepoužívá, poněvadž pouze drží tlumič na spodu kluzáku. Jsou tam choulostivá těsnění, a pokud se stane, že se tlumič odtrhne ode dna kluzáku, tak už ho jen tak nepřišroubuješ ( nehledě na tom, že je přišroubovanej nechutně velkým momentem 39Nm, což je dost na to jak je malej) V manuálech se vypouštění provádí otočením vymontované vidlice vzhůru nohama. Je pravděpodobné, že takto vyteče i více oleje.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob pro 08, 2007 17:01:54

Zubr píše:
DoktorZRX píše:Motorka musí mít přední kolo zvednutý na zvedáku, na spod vidle je výpustnej šroub většinou šestihran, na vrchu vidle se vytočí matky a naleje se odměřený množství oleje, kterej je označenej podle tuhosti :wink:

Ten šroub ze spodku kluzáku není výpustnej šroub, i když olej vyteče, tak se k vypouštění nepoužívá, poněvadž pouze drží tlumič na spodu kluzáku. Jsou tam choulostivá těsnění, a pokud se stane, že se tlumič odtrhne ode dna kluzáku, tak už ho jen tak nepřišroubuješ ( nehledě na tom, že je přišroubovanej nechutně velkým momentem 39Nm, což je dost na to jak je malej) V manuálech se vypouštění provádí otočením vymontované vidlice vzhůru nohama. Je pravděpodobné, že takto vyteče i více oleje.
Dobrá, tak vrchem vypustit, vrchem napustit a je to :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pon pro 10, 2007 08:13:53

Přesně jak píše Doktor, vyndal jsem vidlici, odšrouboval horní zátky, vytáhl je, vyndal pružinu, obrátil, nechal vytéct olej a odkapat, propláchl petrolejem, naplnil novým olejem, doladil množství oleje, pružinu zpátky, zátky zpátky, vidlici zpátky a hotovo :D Na druhé vidli jsem měnil gufero a to už bylo trochu složitější, ale pokud chce vyměnit jen olej, tak výše popsanej postup. Jenom bacha, když jsem vyndal ty zátky, tak z nich vede taková dlouhá půlkulatá tyčka na seřizování útlumu a dole v kluzáku zapadá do odpovídajícího otvoru uprostřed v takové "zátce". Jenže ta "zátka" má i další otvory a do nich zapadne taky, když se tam dá trochu nakřivo, takže mě chvíli trvalo, než jsem se strefil.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
Mates 24
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 76
Registrován: ned lis 18, 2007 18:56:53
Bydliště: Zubří ( okr. vsetín)
Kontaktovat uživatele:

olej- vidle

Příspěvek od Mates 24 » úte pro 11, 2007 21:12:32

takže hoši na můj popud jste se začli prudit :D , já jsem potřeboval rozebrat celé vidle protože jsem srovnával trubky, musel jsem si udělat i protikus abych mohl odšroubovat ten spodní imbus. jinak jsem to potom složil, přesně jak mi poradil zubr nalil olej, a ted chodí všechno v poho, jednou nad tím koumáš a pro příště jsi v klidu. Díky za návod zubrovi :D
zx-9r 2000

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » stř pro 12, 2007 11:43:26

Tak hlavně že to fachá :)
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Odpovědět