Stránka 1 z 2
špatně startuje + odtokové hadičky
Napsal: ned zář 30, 2007 17:49:18
od sotek
Zhruba před 14 dny se mi zasekl podtlakový ventil pod nádrží a celá nádrž mi protekla přes karburátory do oleje. Po opravě a výměně oleje to šlo na jeden válec. Tak sem zkusil jinou svíčku, kterou to ovšem nebylo. Tak sem zkontroloval všechny konektory a pak už to šlo.
A dnes když sem se byl projet, tak mi radost zkazily tyto věci:
Studený to nechtělo chytit, a když jo, tak to šlo opět jen na jeden válec. Po cca 2 minutách už to pak šlo na oba.
Jinak se mi taky stalo že při startování startér jen cvakne a kontrolky pohasnou. Za chvíli to pak třeba točí normálně. Tohle bych spíš viděl na baterku.
Při teplém startu taky musím někdy točit dlouho, i když to stojí jen 10 minut. A taky se mi zdá že to jde jen na jeden, ale jak to trošku vytočím, tak se druhej chytne a už to zase jde OK.
A další problém jsou odtokové hadičky. Jsou tam celkem 4:
- přepad z expanzky na vodu
- odtok z airboxu - odtud mi po oddělání špuntu vytekla voda
- další vede někam k nádrži, tuším k palivoměru
- poslední vede k pravému karburátoru k takovému plastovému "balonku" - zde mi po odšpuntování vytekl benzin.
Jsem už z toho docela marnej. Co by s tím mohlo být? To startování by možná mohl vyřešit nový vzduchový filtr (při servise na 24tis. km ho neměnili a jak mi protekl ten benzin, tak byl trošku nacucanej benzinem).
Ale co s těma odtokovejma hadičkama a tím že to občas jde na jeden válec?
Ještě je mi divný, že originál svíčky tam mají být DR9EA, když sem ji koupil tak tam byli DR8ES-L, a ted při servise mi tam dali tuším JR9B.
Motorka je ER-5, rv 99, najeto 24900km, servis dělán před 800km. Do doby než odešel ten podtlakový ventil bylo vše OK, startovala i studená bez sytiče, šla na oba válce bez vynechávání.
Předem děkuji za jakoukoliv radu. Šotek
Napsal: ned zář 30, 2007 18:43:53
od MMKS
Zkus si přečíst některý z mých příspěvků, kterýma to tady bohužel zamořuju. Ten benzín mě tekl taky a já narozdíl od tebe nedošel na to proč. Motorka taky ale jezdila střídavě na míň válců a bylo to snad baterkou, která je v háji. Taky se mi to projevovalo i při zahřátém motru, kdy studený mě to nahodilo třeba hned, ale teplý jsem musel točit na několikrát. Takže zkus nejdřív zkontrolovat tu baterku, nebo ji za nějakou vyměnit a uvidíš. Pozor, mě ta baterka třeba taky celkem dost točila, kontrolky svítili jak divé, ale co mě to Chosé a Pavel měřili tak při starotvání padal prou hodně dolů, takže to možná zvládlo točit, ale asi už hůř házet jiskru.
Bohužel ti teď neřeknu jak to pomohlo mě, protože jsem si tím neustálým sundáváním nádrže zčubil ten hlavní šlauch a jeho následná montáž bude ještě porod.
Napsal: ned zář 30, 2007 22:42:07
od Zubr
Podle mě, ta hadička co vede do toho pravého karburátoru, a druhý konec někam pod motor jako odtok, tak tahle hadička by měla být přepad plovákových komor, a nesmí být ucpaná nebo zašpuntovaná. Proto ti protek benzín do válce a né touto hadičkou na silnici(podlahu). No prostě zkus to projet s vyndanou ucpávkou, a uvidíš jestli se to zlepší nebo zhorší. Čau Tom

Napsal: ned zář 30, 2007 23:22:42
od Zubr
U těchto motorek je téměř nemožné aby protekl benzín do válce, pokud je v pořádku přepad karburátoru. Podobnou závadu si způsobil můj kámoš u motoru cb1000f, protože tu motorku koupil rozebranou v přepravkách a stavěl si pro sebe přestavbovou motorku. A málem zešedivěl při oživování motoru, poněvadž každá dvojice karburátorů měla svůj přepad vyvedený pod motor, ale on propojil jednou hadičkou ty přepady mezi sebou. A to trápení bych vám nepřál zažít, tolik rádoby odborníků v četně mě se na té motce vystřídalo a všichni jen kroutily nechápavě hlavou. Po hodně dlouhé době se na to přijel podívat motorkář a servisman Roman, rozřízl hadičku a zázrak byl na světě.
Projevovalo se to tak, že pokud se pustil benzín naplnili se jen některé karburátory a min. z jednoho protékal benzín kolem jehly rovnou do válce. Pokaždé z jiného karb.. Kolikrát byli karburátory venku, se nedá ani spočítat.

Běh motoru byl strašnej vytočit to do otáček nešlo, střílelo to z vejfuku.
Napsal: ned zář 30, 2007 23:52:45
od sotek
Zubr píše:Podle mě, ta hadička co vede do toho pravého karburátoru, a druhý konec někam pod motor jako odtok, tak tahle hadička by měla být přepad plovákových komor, a nesmí být ucpaná nebo zašpuntovaná. Proto ti protek benzín do válce a né touto hadičkou na silnici(podlahu). No prostě zkus to projet s vyndanou ucpávkou, a uvidíš jestli se to zlepší nebo zhorší. Čau Tom

no jo, jenže po opravě z té hadičky, jak píšeš z přepadu plovákových komor, nevyteklo nic. Až ted po týdnu a cca 80km jo. Ale bylo toho málo, jenže i tak mě to znepokojuje. Taky mi je divný na co tam jsou ty ucpávky, když pak nemají vlastně smysl. Nicméně zkusit je sundat můžu, taky můžu zkusit dát nový vzduchový filtr. Jen pak nechápu že se jeden válec fláká, to bych dával za vinu elektrice.
Napsal: pon říj 01, 2007 14:06:19
od Zubr
Pokud je ta hadička, co o ní mluvíme opravdu přepad z karburátoru, tak zní poteče benzín pouze při poruše plovákového ventilu. Jinak plovákový ventil nastaví v karbecu správnou hladinu banálu a více nepustí ani kapičku.
Pokud je však přepad ucpaný, tak dojde k tomu, že při prázdném karburátoru se lehce zvýší hladina (nad hladinou nemůže vzduch přepadem unikat ven a zvýší se tlak vzduchu nad hladinou), a ta nestoupne na správnou hodnotu, a proto nemůže plovák zavřít ventil, a benzín vesele protéká přes trysky rovnou do motoru.

Napsal: pon říj 01, 2007 14:21:24
od Zubr
Já si myslím, že pouze jediná hadička, která u tvé motorky musí být ucpaná, je výpust z airboxu mezi vzduchovým filtrem a karburátorem, tam se může dostávát pouze filtrovaný vzduch. Jinak mě nenapadá, která z hadic, by musela být ještě ucpaná.
Napsal: pon říj 01, 2007 14:31:13
od volkswagen
Svého času jsem si kupoval střeleckou revui a popisy fungování zbraní tam byly jenom slabým odvárkem těch popisů co tu píšeš Tome
Počítám že bys z hlavy sestavil perpetuum mobile

Napsal: pon říj 01, 2007 16:49:48
od Zubr
sotek: Třeba jsi při nějaké běžné kontrole svého stroje, nějakým způsobem přeházel ucpávky, a následně došlo k průniku benzínu do motoru. Páč u ER-5tky by měl benzín vytéct na zem (aspoň doufám).
Vítku, už mě tak nechval, nebo zpychnu, a pokazím si charakter. A taky nemám všechno z vlastní hlavy, jsem motorkářskej knihomol a štve mě, že té moto literatury je v Čechách tak málo. V časopisech se o technice rozepisují jen povrchně a nerozebírají to do hloubky. Je to škoda. Jiným jazykem bohužel nevládnu

.
PS:motorky jsou můj život, koníček, rád se v nich šťourám, ale jen ve vlastních. Hodně na nich jezdím (pokud se nevyskytnou nějaké komplikace, tak dám cca 12.000km za sezonu). A nechtěl bych se tím živit, pak by mě to asi přestalo bavit.

Napsal: pon říj 01, 2007 17:09:06
od sotek
Určitě jsem ty ucpávky neprohodil, navíc jsou na hadičkách kovová perka.
Už jsem si objednal vzduchový filtr, tak uvidím. Baterka doufám ještě měsíc vydrží.
Nevíte někdo kde bych našel na internetu specifikaci svíček?
Napsal: pon říj 01, 2007 17:12:16
od volkswagen
www.louis.de
tam máš bike-datenbank a pak už to pochopíš

Napsal: pon říj 01, 2007 17:13:44
od Zubr
A perpetuum mobile

To je určitě brnkačka

. Ale trocha spekulací: Řekněme, že už existuje. Co se stane, když se hojně začne používat

Myslím, že by nastala světová krize. Ze dne na den by skončil trh s ropou a chudáci šejkové a naftoví magnáti by skončily na dlažbě. Po tom by oprášili své kalašnikovy

a vyrazili do světa.
Proto si své návrhy na perpetuum mobile z bezpečnostních důvodů nechám pro sebe

Napsal: pon říj 01, 2007 19:19:10
od sotek
volkswagen píše:www.louis.de
tam máš bike-datenbank a pak už to pochopíš

díky moc, to sem přesně sháněl

Napsal: pon říj 01, 2007 19:29:57
od MMKS
nebo se mrkni na strányk Denso a NGK a tam to taky najdeš přímo podle motorky.
Napsal: pon říj 01, 2007 21:49:57
od mojky
MMKS píše:nebo se mrkni na strányk Denso a NGK a tam to taky najdeš přímo podle motorky.
Podle manuálu se mají používat svíčky NGK DR9EA nebo Denso X27ESR-U (používal jsem je u GPZ500s a neměl jsem žádné problémy

).