špatně startuje + odtokové hadičky
- sotek
- Příspěvky: 21
- Registrován: čtv čer 21, 2007 09:03:23
- Bydliště: Dvůr Králové n. L.
- Kontaktovat uživatele:
špatně startuje + odtokové hadičky
Zhruba před 14 dny se mi zasekl podtlakový ventil pod nádrží a celá nádrž mi protekla přes karburátory do oleje. Po opravě a výměně oleje to šlo na jeden válec. Tak sem zkusil jinou svíčku, kterou to ovšem nebylo. Tak sem zkontroloval všechny konektory a pak už to šlo.
A dnes když sem se byl projet, tak mi radost zkazily tyto věci:
Studený to nechtělo chytit, a když jo, tak to šlo opět jen na jeden válec. Po cca 2 minutách už to pak šlo na oba.
Jinak se mi taky stalo že při startování startér jen cvakne a kontrolky pohasnou. Za chvíli to pak třeba točí normálně. Tohle bych spíš viděl na baterku.
Při teplém startu taky musím někdy točit dlouho, i když to stojí jen 10 minut. A taky se mi zdá že to jde jen na jeden, ale jak to trošku vytočím, tak se druhej chytne a už to zase jde OK.
A další problém jsou odtokové hadičky. Jsou tam celkem 4:
- přepad z expanzky na vodu
- odtok z airboxu - odtud mi po oddělání špuntu vytekla voda
- další vede někam k nádrži, tuším k palivoměru
- poslední vede k pravému karburátoru k takovému plastovému "balonku" - zde mi po odšpuntování vytekl benzin.
Jsem už z toho docela marnej. Co by s tím mohlo být? To startování by možná mohl vyřešit nový vzduchový filtr (při servise na 24tis. km ho neměnili a jak mi protekl ten benzin, tak byl trošku nacucanej benzinem).
Ale co s těma odtokovejma hadičkama a tím že to občas jde na jeden válec?
Ještě je mi divný, že originál svíčky tam mají být DR9EA, když sem ji koupil tak tam byli DR8ES-L, a ted při servise mi tam dali tuším JR9B.
Motorka je ER-5, rv 99, najeto 24900km, servis dělán před 800km. Do doby než odešel ten podtlakový ventil bylo vše OK, startovala i studená bez sytiče, šla na oba válce bez vynechávání.
Předem děkuji za jakoukoliv radu. Šotek
A dnes když sem se byl projet, tak mi radost zkazily tyto věci:
Studený to nechtělo chytit, a když jo, tak to šlo opět jen na jeden válec. Po cca 2 minutách už to pak šlo na oba.
Jinak se mi taky stalo že při startování startér jen cvakne a kontrolky pohasnou. Za chvíli to pak třeba točí normálně. Tohle bych spíš viděl na baterku.
Při teplém startu taky musím někdy točit dlouho, i když to stojí jen 10 minut. A taky se mi zdá že to jde jen na jeden, ale jak to trošku vytočím, tak se druhej chytne a už to zase jde OK.
A další problém jsou odtokové hadičky. Jsou tam celkem 4:
- přepad z expanzky na vodu
- odtok z airboxu - odtud mi po oddělání špuntu vytekla voda
- další vede někam k nádrži, tuším k palivoměru
- poslední vede k pravému karburátoru k takovému plastovému "balonku" - zde mi po odšpuntování vytekl benzin.
Jsem už z toho docela marnej. Co by s tím mohlo být? To startování by možná mohl vyřešit nový vzduchový filtr (při servise na 24tis. km ho neměnili a jak mi protekl ten benzin, tak byl trošku nacucanej benzinem).
Ale co s těma odtokovejma hadičkama a tím že to občas jde na jeden válec?
Ještě je mi divný, že originál svíčky tam mají být DR9EA, když sem ji koupil tak tam byli DR8ES-L, a ted při servise mi tam dali tuším JR9B.
Motorka je ER-5, rv 99, najeto 24900km, servis dělán před 800km. Do doby než odešel ten podtlakový ventil bylo vše OK, startovala i studená bez sytiče, šla na oba válce bez vynechávání.
Předem děkuji za jakoukoliv radu. Šotek
Kawasaki ER 5 rv 1999, Pionýr 05 rv 1963, Babeta rv 1978, wartburg 353 rv 1987
Zkus si přečíst některý z mých příspěvků, kterýma to tady bohužel zamořuju. Ten benzín mě tekl taky a já narozdíl od tebe nedošel na to proč. Motorka taky ale jezdila střídavě na míň válců a bylo to snad baterkou, která je v háji. Taky se mi to projevovalo i při zahřátém motru, kdy studený mě to nahodilo třeba hned, ale teplý jsem musel točit na několikrát. Takže zkus nejdřív zkontrolovat tu baterku, nebo ji za nějakou vyměnit a uvidíš. Pozor, mě ta baterka třeba taky celkem dost točila, kontrolky svítili jak divé, ale co mě to Chosé a Pavel měřili tak při starotvání padal prou hodně dolů, takže to možná zvládlo točit, ale asi už hůř házet jiskru.
Bohužel ti teď neřeknu jak to pomohlo mě, protože jsem si tím neustálým sundáváním nádrže zčubil ten hlavní šlauch a jeho následná montáž bude ještě porod.
Bohužel ti teď neřeknu jak to pomohlo mě, protože jsem si tím neustálým sundáváním nádrže zčubil ten hlavní šlauch a jeho následná montáž bude ještě porod.
ZX-12R naked
Podle mě, ta hadička co vede do toho pravého karburátoru, a druhý konec někam pod motor jako odtok, tak tahle hadička by měla být přepad plovákových komor, a nesmí být ucpaná nebo zašpuntovaná. Proto ti protek benzín do válce a né touto hadičkou na silnici(podlahu). No prostě zkus to projet s vyndanou ucpávkou, a uvidíš jestli se to zlepší nebo zhorší. Čau Tom 

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
U těchto motorek je téměř nemožné aby protekl benzín do válce, pokud je v pořádku přepad karburátoru. Podobnou závadu si způsobil můj kámoš u motoru cb1000f, protože tu motorku koupil rozebranou v přepravkách a stavěl si pro sebe přestavbovou motorku. A málem zešedivěl při oživování motoru, poněvadž každá dvojice karburátorů měla svůj přepad vyvedený pod motor, ale on propojil jednou hadičkou ty přepady mezi sebou. A to trápení bych vám nepřál zažít, tolik rádoby odborníků v četně mě se na té motce vystřídalo a všichni jen kroutily nechápavě hlavou. Po hodně dlouhé době se na to přijel podívat motorkář a servisman Roman, rozřízl hadičku a zázrak byl na světě.
Projevovalo se to tak, že pokud se pustil benzín naplnili se jen některé karburátory a min. z jednoho protékal benzín kolem jehly rovnou do válce. Pokaždé z jiného karb.. Kolikrát byli karburátory venku, se nedá ani spočítat.
Běh motoru byl strašnej vytočit to do otáček nešlo, střílelo to z vejfuku.

Projevovalo se to tak, že pokud se pustil benzín naplnili se jen některé karburátory a min. z jednoho protékal benzín kolem jehly rovnou do válce. Pokaždé z jiného karb.. Kolikrát byli karburátory venku, se nedá ani spočítat.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- sotek
- Příspěvky: 21
- Registrován: čtv čer 21, 2007 09:03:23
- Bydliště: Dvůr Králové n. L.
- Kontaktovat uživatele:
no jo, jenže po opravě z té hadičky, jak píšeš z přepadu plovákových komor, nevyteklo nic. Až ted po týdnu a cca 80km jo. Ale bylo toho málo, jenže i tak mě to znepokojuje. Taky mi je divný na co tam jsou ty ucpávky, když pak nemají vlastně smysl. Nicméně zkusit je sundat můžu, taky můžu zkusit dát nový vzduchový filtr. Jen pak nechápu že se jeden válec fláká, to bych dával za vinu elektrice.Zubr píše:Podle mě, ta hadička co vede do toho pravého karburátoru, a druhý konec někam pod motor jako odtok, tak tahle hadička by měla být přepad plovákových komor, a nesmí být ucpaná nebo zašpuntovaná. Proto ti protek benzín do válce a né touto hadičkou na silnici(podlahu). No prostě zkus to projet s vyndanou ucpávkou, a uvidíš jestli se to zlepší nebo zhorší. Čau Tom
Kawasaki ER 5 rv 1999, Pionýr 05 rv 1963, Babeta rv 1978, wartburg 353 rv 1987
Pokud je ta hadička, co o ní mluvíme opravdu přepad z karburátoru, tak zní poteče benzín pouze při poruše plovákového ventilu. Jinak plovákový ventil nastaví v karbecu správnou hladinu banálu a více nepustí ani kapičku.
Pokud je však přepad ucpaný, tak dojde k tomu, že při prázdném karburátoru se lehce zvýší hladina (nad hladinou nemůže vzduch přepadem unikat ven a zvýší se tlak vzduchu nad hladinou), a ta nestoupne na správnou hodnotu, a proto nemůže plovák zavřít ventil, a benzín vesele protéká přes trysky rovnou do motoru.

Pokud je však přepad ucpaný, tak dojde k tomu, že při prázdném karburátoru se lehce zvýší hladina (nad hladinou nemůže vzduch přepadem unikat ven a zvýší se tlak vzduchu nad hladinou), a ta nestoupne na správnou hodnotu, a proto nemůže plovák zavřít ventil, a benzín vesele protéká přes trysky rovnou do motoru.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Já si myslím, že pouze jediná hadička, která u tvé motorky musí být ucpaná, je výpust z airboxu mezi vzduchovým filtrem a karburátorem, tam se může dostávát pouze filtrovaný vzduch. Jinak mě nenapadá, která z hadic, by musela být ještě ucpaná.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
sotek: Třeba jsi při nějaké běžné kontrole svého stroje, nějakým způsobem přeházel ucpávky, a následně došlo k průniku benzínu do motoru. Páč u ER-5tky by měl benzín vytéct na zem (aspoň doufám).
Vítku, už mě tak nechval, nebo zpychnu, a pokazím si charakter. A taky nemám všechno z vlastní hlavy, jsem motorkářskej knihomol a štve mě, že té moto literatury je v Čechách tak málo. V časopisech se o technice rozepisují jen povrchně a nerozebírají to do hloubky. Je to škoda. Jiným jazykem bohužel nevládnu
.
PS:motorky jsou můj život, koníček, rád se v nich šťourám, ale jen ve vlastních. Hodně na nich jezdím (pokud se nevyskytnou nějaké komplikace, tak dám cca 12.000km za sezonu). A nechtěl bych se tím živit, pak by mě to asi přestalo bavit.

Vítku, už mě tak nechval, nebo zpychnu, a pokazím si charakter. A taky nemám všechno z vlastní hlavy, jsem motorkářskej knihomol a štve mě, že té moto literatury je v Čechách tak málo. V časopisech se o technice rozepisují jen povrchně a nerozebírají to do hloubky. Je to škoda. Jiným jazykem bohužel nevládnu

PS:motorky jsou můj život, koníček, rád se v nich šťourám, ale jen ve vlastních. Hodně na nich jezdím (pokud se nevyskytnou nějaké komplikace, tak dám cca 12.000km za sezonu). A nechtěl bych se tím živit, pak by mě to asi přestalo bavit.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A perpetuum mobile
To je určitě brnkačka
. Ale trocha spekulací: Řekněme, že už existuje. Co se stane, když se hojně začne používat
Myslím, že by nastala světová krize. Ze dne na den by skončil trh s ropou a chudáci šejkové a naftoví magnáti by skončily na dlažbě. Po tom by oprášili své kalašnikovy
a vyrazili do světa.
Proto si své návrhy na perpetuum mobile z bezpečnostních důvodů nechám pro sebe





Proto si své návrhy na perpetuum mobile z bezpečnostních důvodů nechám pro sebe




NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní