Stránka 1 z 1

Rozdělání Upside vidlí

Napsal: pon zář 24, 2007 20:44:04
od Anti
Chlapi,dělal to někdo?Mám vystřílené dírky v chromu,budu to asi muset rozdělat a nechat udělat nový chrom.Ale oni to prý chtějí rozmontované,a já nevím jak sundat z tech trubek ty spodky na osu a brzdiče...
Popř. kdyby někdo věděl,jak ty dírky zapravit jiným způsobem...

Napsal: úte zář 25, 2007 08:29:47
od NRG
Dělal, ale na Aprilii Pegaso... :(

Napsal: úte zář 25, 2007 17:29:40
od Anti
A jak to dopadlo?Je jedno na jaké mašině,mělo by to být na každou stejné....Já osobně si to netroufnu rozdělat,neb si myslím,že je to tam Ku...sky nalisované,a i kdybych to rozdělal,tak to tam potom nedostanu ve správném stavu...

Napsal: úte zář 25, 2007 21:40:01
od Pavel ZRX
Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.

Napsal: stř zář 26, 2007 08:04:39
od NRG
Pavel Kys píše:Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.
No ten kroužek jen zajišťuje gufero, ale vidli pohromadě drží takovej váleček uvnitř vespod vidle, kterej je zespodu kluzáku chycenej imbusem a z druhé strany je chycenej v trubce vidlice takovým vnitřním mnohohranem. Ten se musí něčím zachytit, aby se mohl vyšroubovat ten spodní imbus (jinak se to celý jenom protáčí) a teprve pak se dá vidle rozdělit. Ale takhle jsem to měl na klasickejch vidlích na zezeterku. Na tom Pegasu byl právě úplně jinej systém, vyšroubovala se horní zátka a pod ní byl vršek takové tyčky, co je uchycená dole v kluzáku. Ta tyčka byla nahoře zajištěná rozpůleným O-kroužkem v zářezu a ve vybrání, vidle se musela trochu stlačit, aby kroužek vyjel z vybrání a pak šly obě půlky kroužku sundat. Pak šla trubka vyndat.

Napsal: čtv zář 27, 2007 16:42:17
od Anti
Ty vidle mám už samozřejmě rozebrané,šlo mi o sundání spodního dílu-držák osy kola a brzdičů z trubky(kluzáku).Byl mi popsán způsob,že když vytáhnu vlastní tlumič(pumpu),že to půjde od sebe,ale nedělo se.Trubka stále drží.Mám pocit,že to tam při výrobě lisují a srážet se mi to nechce,pak už to nechce držet jak má.Budu se muset smířit se stroupkama na chromu,a něčím je vytěsnit...

Napsal: čtv zář 27, 2007 19:09:11
od Pavel ZRX
NRG píše:
Pavel Kys píše:Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.
No ten kroužek jen zajišťuje gufero, ale vidli pohromadě drží takovej váleček uvnitř vespod vidle, kterej je zespodu kluzáku chycenej imbusem a z druhé strany je chycenej v trubce vidlice takovým vnitřním mnohohranem. Ten se musí něčím zachytit, aby se mohl vyšroubovat ten spodní imbus (jinak se to celý jenom protáčí) a teprve pak se dá vidle rozdělit. Ale takhle jsem to měl na klasickejch vidlích na zezeterku. Na tom Pegasu byl právě úplně jinej systém, vyšroubovala se horní zátka a pod ní byl vršek takové tyčky, co je uchycená dole v kluzáku. Ta tyčka byla nahoře zajištěná rozpůleným O-kroužkem v zářezu a ve vybrání, vidle se musela trochu stlačit, aby kroužek vyjel z vybrání a pak šly obě půlky kroužku sundat. Pak šla trubka vyndat.
Dík za doplnění. Zapoměl jsem na povolení spodního šroubení, je tam většinou 14 šestihran.

Napsal: pát zář 28, 2007 23:38:35
od drak
ten spodní díl je uašroubovaný na trubku

Napsal: ned zář 30, 2007 09:33:51
od Anti
Taky mě napadla tato varianta,ale nechtěl jsem tím kroutit bez informací jestli tomu tak opravdu je.Díky za info.