Stránka 1 z 2
Padáky na ZX9R 98-01
Napsal: ned zář 02, 2007 17:27:58
od petpre
Chcel by som na moju ZX9R 01 vyrobiť skutočne funkčné padacie protektory. Tie čo mám prišroubované na skrutkách co držia kopotu mi asi nič neriešia (skôr môžu niečo pri páde poničiť) .
Robil to tu už niekto? Je mi jasné že budem musieť vyrezať otvor do bočných plastov ale bude to skutočne to dobré riešenie? Videl som zopár mašín čo maly padací protektory a po pádu neboly nejak moc poškodené.
Napsal: ned zář 02, 2007 18:21:00
od Maverick
Padák ti zachrání velké škody při pádu v malé rychlosti na asfaltu , nebo při pádu ze stojánku (zkušené

)
Napsal: ned zář 02, 2007 18:56:46
od Honza-Zed
Myslím že padáky jsou zbytečnost... Vzpomeň si, kolikrát ti upadla motorka v malé rychlosti nebo ze stojánku...
U zkušenějších jezdců spíš hrozí že motorku zahodí ve vyšší rychlosti.
V těchto rychlostech ti padák udělá více škody, než užitku...
To platí hlavně u neznačkových padacích hříbků....
Napsal: ned zář 02, 2007 19:05:53
od petpre
Mám na mysli masívne padáky po ktorých sa mašina bude klouzat po ceste, je mi jasné že keď to začne robiť kotrmelce a saltá tak mi nepomôže nič. Pozri si tieto :
Sú ale na motke z roku 2002 kde už od výroby je na ráme možnosť dať poriadnu skrutku. Myslím že s menším šróbom ako závit M10 to nemá význam.
Napsal: ned zář 02, 2007 19:10:17
od petpre
Teraz tam mám také "ozdobné" od ValterMoto čo tam dal ešte predchádzajúci majitel:

Napsal: ned zář 02, 2007 19:11:52
od petpre
Napsal: ned zář 02, 2007 19:18:30
od Zdrahy
Padáky smysl mají - kdyby jsme je neměli na okruhových 6tkách, tak už jsou chuděry nejspíš ve šrotu. Díky mě Marek vždycky vymění šrouby na padáky

ale základní komponenty jako je rám, nebo motor zůstaly více či méně netknuté!! nemyslím, že bych s tím někdy třísknul v zrovna malé rychlosti..
Napsal: ned zář 02, 2007 19:21:44
od Honza-Zed
Samotné tělo padacího hříbku nemusí být až tak masivní...
Jak píšeš, záleží hlavně na uchycení a připevnění k rámu....
Potom je problém vyřešit přenos deformačních sil, které působí při nehodě....
Přidávám fotku padáku který nebyl dobře udělaný a při nárazu odvedl všechnu sílu do motoru.
Ve finále se padák udělal více škody než užitku....
Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Napsal: ned zář 02, 2007 22:15:06
od Maverick
Honza-Zed píše:
Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Mno jo - to co má každý doma na mašině je to nejlepší

Napsal: ned zář 02, 2007 22:41:42
od Honza-Zed
Maverick píše:Honza-Zed píše:
Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Mno jo - to co má každý doma na mašině je to nejlepší

Šmarjá, to já nemám doma....
Já mám ,,už" bezpadákovou motorku....

Napsal: pon zář 03, 2007 09:13:53
od marek
1) Padák by měl být ze silonu nebo podobné "měké" hmoty, né kovový (viděl jsem hliníkové).
2) Uchycení 10mm šroubem do rámu přes držák motoru je ideální, doporučuji použít šrouby střední pevnosti 10,8. Ty se při pádu jsou schopny deformovat - ohnout. Pokud použiješ vysokopevnostní šroub, tak je jednak zbytečně drahý a jednak při pádu buď ulomí držák motoru, nabo se zalomí v závitu, obojí je celkem problém.
3) Padák by neměl moc "vylézat" z profilu motorky, ideálně tak 10-20mm, jinak neplní funkci, lehce se zohne a ještě motorku " roztáčí ".
Napsal: pon zář 03, 2007 14:01:32
od petpre
To s tým pevnostným šróbom si ma teraz dostal. Myslel som že čím pevnejší šrób tým lepšie. Veď najlepšie by bolo keby sa nezohol a motorky by klouzala na padáku .
Napsal: pon zář 03, 2007 14:05:00
od volkswagen
Jenomže padák drží na držáku motoru. Jestliže se nezdeformuje padák ani šroub tak ta energie z nárazu kterou ten padák dostal jde dál. No a vzhledem k tomu že energie se jen tak neobjeví a nemizí přenese se do toho držáku motoru. No a když se ten ulomí tak už je to dost špatně.
To máš jako když se vybouráš v nějakým autě které nemá deformační zóny.... třeba stará volha

Napsal: pon zář 03, 2007 14:05:41
od KankX
petpre píše:To s tým pevnostným šróbom si ma teraz dostal. Myslel som že čím pevnejší šrób tým lepšie. Veď najlepšie by bolo keby sa nezohol a motorky by klouzala na padáku .
jenze silnice neni takove zrcadlo a tak kdejaka nerovnost ti pak neohne jen sroub od padaku, ale utrhne ti s nim i kus motoru a to si myslim je horsi nez odrene plasty a vika

Napsal: pon zář 03, 2007 16:11:41
od petpre
Takto som nad tým nerozmýšlal. Je fakt že pri nejakom nerovnom povrchu to bude mať opačný efekt a utrhne niečo.