Napínání řetězu

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2516
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Napínání řetězu

Příspěvek od MMKS » čtv čer 28, 2007 18:53:28

No jo, zase otravuju já. Dneska jsem si troufl na největší technický zásah a to napnutí řetězu. A hned problém. MOtorka na zadním zvedáku, povolím ty svislé imbusy co drží tu objímku a to na obou stranách kola, zastrčím imbus na straně kde je řetěz a přitáhnu asi tak o půlku zoubku (jen z jedná strany výřezu na druhou). Když chcu ale pakto přitáhnout i druhou stranu zjistím, že tam už se riska nachází na stejném místě. Proto jsem objímky zase zašrouboval a skoničl.
Je možná, že se tak otočila i druhá strana? Zkoušení deskou mě připadá dost od oka (přitáhl jsem to fakt o milimetřík), laser nemám. Jak to teda zjistit a je to vůbec potřeba zkoumat, když risku jsou na obou stranách na stejném místě?
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
fanuš
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1048
Registrován: úte dub 10, 2007 08:24:45
Bydliště: bezdomovec

Příspěvek od fanuš » čtv čer 28, 2007 19:18:22

pokud je vše ok potočí se obě strany najednou a stejně
EAGLE FLY FREE ZRX 1100R

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2516
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » čtv čer 28, 2007 19:27:14

ok, dík. Dělal jsem to poprvé :oops:
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » čtv čer 28, 2007 19:51:35

MMKS píše:ok, dík. Dělal jsem to poprvé :oops:
No vidíš a je to za tebou :) Ale že to je ten nejhezčí napínák co na motorce může být :?: :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2516
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » čtv čer 28, 2007 21:54:50

celé je to mazel. Ale je pravda, že proti tomu trapnému šroubku co má kamoš na suzině, je to umělecké dílo
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
rudormi
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2202
Registrován: úte kvě 23, 2006 14:27:07
Bydliště: Hlubočec

Příspěvek od rudormi » pát čer 29, 2007 08:10:41

v manuálu píšou, že se to má doštelovat na každé straně zvlášť... že je to excentr jsem veděl, že štelování s ním je luxus jsem veděl taky, ale že se to našteluje na obou stranách najednou mi řekl až NRG na tajném závodě :oops: a to jsem to už předtím napínal a pořád kontroloval obě strany :oops:
Chceš bejt všude a nejseš nikde.
To mě poslední dobou nějak vystihuje...

H***a CRF 250L

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pát čer 29, 2007 08:56:13

JJ, schválně jsem se koukal do manuálu a taky tam mám, že se mají doštelovat obě strany. Ale je to nesmysl, obě se otáčí současně. Stejně tak jsem moc nepochopil "wheel alignment" (nastavení osové souměrnosti kola). Když teda pominu, že díky tomu excentru by kolo mělo být v ose pořád, tak tam píšou "povolit matici zadní osy, otočit excentrem úplně dopředu, utáhnout matici a nastavit excentrem napnutí řetězu". Smysl tohohle teda nechápu.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
fanuš
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1048
Registrován: úte dub 10, 2007 08:24:45
Bydliště: bezdomovec

Příspěvek od fanuš » sob čer 30, 2007 09:21:15

NRG píše:JJ, schválně jsem se koukal do manuálu a taky tam mám, že se mají doštelovat obě strany. Ale je to nesmysl, obě se otáčí současně. Stejně tak jsem moc nepochopil "wheel alignment" (nastavení osové souměrnosti kola). Když teda pominu, že díky tomu excentru by kolo mělo být v ose pořád, tak tam píšou "povolit matici zadní osy, otočit excentrem úplně dopředu, utáhnout matici a nastavit excentrem napnutí řetězu". Smysl tohohle teda nechápu.
jestli jsi neudělal chybu v překladu :D :D :D
EAGLE FLY FREE ZRX 1100R

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1081
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » sob čer 30, 2007 12:32:25

Pánové nikdy jsem tento systém nešteloval páč nemám zrx nebo zzr. Ale podle manualu je jasné, ž pokud nepovolíte osu zadního kola, tak se budou excentry pohybovat spolu, protože jsou stažené k sobě utahovacím momentem 98Nm. Jestliže tu osu povolíte půjde štelovat každý zvlášť.
Toť asi tak. Tom :wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pon črc 02, 2007 07:57:08

No jo vlastně, to je fakt. To mě nenapadlo :oops:
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pon črc 02, 2007 21:36:42

Potlesk Pro ZUBRA!!!!

Je to logické,jednoduché a myslím,že dobře vymyšlené!!
Pokud si nechci rozhodit zadek,nepovolím osu a při napínání řetězu mi odpadá plno starostí!!
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » úte črc 03, 2007 07:45:23

JJ, je to vymakanej systém, když potřebuju sundat zadní kolo, tak zase povolím jen osu a nepovolím utahovací šrouby excentru a taky si to nerozhodím.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » úte črc 03, 2007 07:46:37

BTW by mě zajímalo, proč se už u novejch motorek tenhle systém nevyskytuje, skončilo to Rexem a ZZ-R 11.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7941
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » úte črc 03, 2007 08:24:59

No je to asi proto že to mění geometrii motorky :-) anebo spíš výroba dvou velkých excentrů je dražší než tam namrdat dva šrouby a velkou matici.....
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
GEORG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3823
Registrován: pon kvě 29, 2006 21:24:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od GEORG » úte črc 03, 2007 09:10:39

volkswagen píše:No je to asi proto že to mění geometrii motorky :-) anebo spíš výroba dvou velkých excentrů je dražší než tam namrdat dva šrouby a velkou matici.....

jo a závlačku :lol: O tento systém se otírá každý druhý novinář, prý, že kawa má těchto matek se závlačkou plné sklady, tak to dává na všechny motorky :wink:
G.
ZX10R KRT 2016

CKC#317

Odpovědět