ER-5 nebo ZR-7
ER-5 nebo ZR-7
Zdravím, chtěl bych se vás zeptat. Na jaro bych konečně rád přešel na vyšší kubaturu, co se kaw týče tak pro mě přicházej v úvahu jen tyhle dvě. Teď jezdím sedmou sezónu čz175/477, myslím že už nastal čas postoupit výš. Logickej by teď byl asi ten půllitr, ale ta ZR-7 je sice 750ccm (738), ale výkonově je slabší než hodně šestistovek (Fazer, Hornet,...). U ER-5 mám trochu obavu, že mi po dvou sezónách už nebude stačit. U ZR-7 tohle asi tolik nehrozí. Jak to vidí te vy? Do čeho jít? Zajímá mě taky jaký máte zkušenosti s těmahle motkama.
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to chces na dve sezony, tak spis ta ZR7, aby ti opravdu nebyla slaba...Sou to spolehlivy a nenarocny motorky obe...Ta ZR7 je ale taky podstatne vetsi, takze nevim, jake mas fyzicke rozmery ty, ale pokud jsi normalni cech, tak 7ma... 

Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že ZR-7 se bát určitě nemusíš - je to nenáročná a hodná motorka. A jestli si fakt 7 let jezdil na číze, tak už nějaký zkušenosti máš a přechodu se neboj, chce to jen zvyk. Určitě ti sedmička vydrží dýl, jak ER-5. Já jsem jezdil rok na MZ 150, pak jsem koupil Suzuki GS 500E a po roce už šla pryč a nastoupila Suzuki RF 600R 

Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
jdi do ZR7, ja ji mam od kvetna a max spokojenost. taky jsem nejdriv chtel ER5 ale pri vysce 185cm sem se na ni trochu hur poskladal. ZR7 pri pripada ze je stavena pro me na miru
Kdyz sem se na ni poprvy svezl tak me trochu vydesila (prechod ze 125ccm) ale podruhy mi pripadalo ze tu motorku mam snad rok a ze presne vim co udela... Je to fakt hodna motorka ktera ti odpusti i nejakou chybu, vykon je dostacujici i pro sportovni jizdu ve dvou, pristi rok vyzkousim jak je na tom ve dvou s plnou polni (top case, bocni tasky, tankvak, batoh). Ve verzi S je predni polokapota supr, tak do 160 se da jet v pohode, pak je uz lepsi zalehnout. Podsedlovej prostor taky ujde, mam tam U zamek, lekarnicku, zarovky+pojistky, sprej na retez, sitku na helmu a pavouka a kdyz potrebuju tak tam jeste nacpu penezenku, mobil nebo fotak. Ja sem od jara najel asi 6000km bez jedinyho problemu (mam rok 2002 a mela najeto 17300km). kdyby ses chtel zeptat na neco konkretniho tak sem nebo na mejl Coooltzr@seznam.cz

ZRX1200R
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly

#399#
olej nezere, kdyz sem si ji poridil tak hned sla do servisu na vymenu oleje, serizeni karburatoru a jeste sem nechal vymenit jednu podlozku u ventilu protoze cvakala. a toho oleje tam je porad stejne. olej se meni po 6000 takze na jare zas pujde do servisu na vymenu, stejne by tam musela kvuli zadni gume. spotreba je 5,5/100 ale hodne zalezi jak kdo jezdi. motor krasne tahne od cca 2500 ot. a na sportovne-cestovni jizdu bohate staci 4-5 tisic ot. Akorat na posledni kvalt to vytacim podle potreby. 5 rychlosti staci, 6-tku bych bral spis jen jako udrzovaci rychlost nebo kvuli nizsim otackam. Na to predjizdeni zalezi na rychlosti, pri cca 120 uz nema smysl podrazovat, pri 100 a min je lepsi dat 4 a akcelerace je pak lepsi. ale mluvil sem s typkem kterej na ni prej jezdi za 10/100, rikal ze ji porad toci 8-10 tisic, jen potom nechapu proc si koupil tuhle motorku a ne nejakyho supersporta. o vyrobnich chybach nevim, motor je nesmrtelnej dedecek, tusim ze Zephyra (20 let temer beze zmeny) a prej by mel bez problemu natocit 100 000 km. proc taky ne kdyz ma relativne nizkej vykon a motor tak neni tolik namahanej. a co bych na ni menil? nic podstatnyho, fakt se mi libi jak vypada takze bych chtel pres zimu udelat jen par kosmetickejch uprav: diodovy miniblinkry "carbon look", kryt vicka nadrze "carbon look", mozna zrcatka "carbon look" a jeste si chci nechat presit sedlo- trochu snizit sedlo ridice v zadni casti a zvysit predni cast u spolujezdce aby vzniknul takovej "schudek" a aby tolik mlada nesjizdela dopredu pri brzdeni a jeste si na nej necham vysit Kawasaki. A jeste bych chtel do pristi sezony koupit top case a bocni textilni tasky, uz se mi podarilo presvedcit mladou ze pojedem na dovolenou na motorce tak aby si mela kam zabalit obleceni
A jeste jedna drobnost kterou bych chtel zkusit do pristi sezony- videl sem to na jedny ZR7 na Benzinovym Dejchanku- pod sedlem je v plastu takova dira tak tam nacpat stribrnej vyplet, viz foto


ZRX1200R
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly

#399#
No zatim jsem na ni jel nejdal 300km za den a na konci me uz docela bolel zadek
ale ruce vubec. je to teda taky tim ze sem na ni predtim 3 tydny nesedel. Posez je hodne vzprimenej, da se rict ze o ruce se temer neopiram. Za servis jsem na jare dal 8000. bylo v tom serizeni karburatoru, vymena podlozky pod ventilem, olej, vzduchovej filtr (aspon myslim), predni guma (Dunlop Sportmax) a prace. jinak predni guma samotna stala 1700. na jare uvidim kolik bude stat zadni. podvozek je nastavitelnej jenom vzadu, ja to mam nastaveny natvrdo. najeto mela 17300, ja sem najel 6000 takze pokud dobre pocitam tak by mela mit 23300
jedinej nedostatek na kterej sem prisel je absence hodin na budikach (to vyresi nejakej doplnek z Louise) a nepresnej ukazatel stavu paliva. Podle manualu by mela mit nadrz 22 litru. kdyz vezmu uplne plnou tak po cca 270km je ukazatel na cerveny carce a doplnim tam jen 14 litru a ze by mela rezerva 8 litru se mi nezda. taky treba 80km se ukazatel porad drzi na plny a pak to najednou skoci behem 10km o tretinu, paxe zas 80km drzi na jednom miste a pak zas skok o pulku


ZRX1200R
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly

#399#
přesně tohle mi dělá palivoměr u Žigulíka
)))) furt plno pak najedno do půlky tam se to taky drží a pak hned těsně nad rezervu. Třeba tam dávaj palivoměry z žigulů
)))))).
Čím dál tím víc jsem pro tu motorku rozhodnutej.
A ta výměna podložky pod ventilem. To zjistili v servisu, že je to třeba vyměnit nebo jsi na to přišel sám? Byl slyšet nějakej divnej zvuk v motoru? A propo je to vlastně vzducháč, takže jestli je něco v motoru špatně tak se to slyší líp než u vodníka, ne?


Čím dál tím víc jsem pro tu motorku rozhodnutej.
A ta výměna podložky pod ventilem. To zjistili v servisu, že je to třeba vyměnit nebo jsi na to přišel sám? Byl slyšet nějakej divnej zvuk v motoru? A propo je to vlastně vzducháč, takže jestli je něco v motoru špatně tak se to slyší líp než u vodníka, ne?