Stránka 3 z 3

Napsal: pát lis 06, 2009 09:14:49
od ZRX 1984
tak poslouchej, tohle nemam ze sve hlavy, ani vyctene z manualu... mam to od cloveka ktery se zabyva chlazenim vysoce teplotne namahanych zavodnich stroju...

Tak proto Ti nikdy neběžel větrák na rexoj, už to chápu, to by jsi s ním musel kroužit na okruhu, aby sepnul. Kde se dá taková zázračná kapalina sehnat?

Napsal: pát lis 06, 2009 09:37:56
od MMKS
ZRX 1984 píše:tak poslouchej, tohle nemam ze sve hlavy, ani vyctene z manualu... mam to od cloveka ktery se zabyva chlazenim vysoce teplotne namahanych zavodnich stroju...

Tak proto Ti nikdy neběžel větrák na rexoj, už to chápu, to by jsi s ním musel kroužit na okruhu, aby sepnul. Kde se dá taková zázračná kapalina sehnat?
jedině stírat na okruhu od těch co to špatně položí, ale nemusíš spěchat, vydrží tam několik dní :D

Napsal: pát lis 06, 2009 09:43:27
od 666S999
V kazdem pripade v manualu skutecne pisou to co jsi tady psal ... voda+ethylene glycol (coz je do cestiny prelozeno ALKOHOL) a par dalsich nesmyslu bla bla 50/50
Jestli takhle banalizuješ definici alkoholu...: "Tak pij Bušku, zprvu trochu trpké zdá se..."
ethylenglykol
co je tam tak zajimaveho ke cteni??? ... pisou tam ze je to ALCOHOL se dvem OH slupinami ...takze slovo ALCOHOL jsem uvedl zcela opravnene, nebo snad jsem vam k tomu mel pripsat jeste vzorecek??? :wink:
etylalkohol

Všechno je alkohol předsedo, máš naprostou pravdu! 8)

Chlazení hliníkového motoru sodíkem je příklad záviděníhodné invence :lol: , sodík je ale jako "osobní lubrikant" dosti nevhodný, raděj ani nezkoušet, ani nepřesouvat do "baťůžkového" threadu, velmi nebezpečné...
:roll:

Napsal: pát lis 06, 2009 10:08:49
od 666S999
tak poslouchej, tohle nemam ze sve hlavy, ani vyctene z manualu... mam to od cloveka ktery se zabyva chlazenim vysoce teplotne namahanych zavodnich stroju... a faktem je, ze kdyz mi dodal chladici kapalinu do motorky, tak ta se NESMELA! redit ani dolevat vodou (kdyz jsem to laboratorne zkousel, tak se s tou vodou moc nechtela "spojit") a pak mam jeste jeden zajimavy poznatek, ze kdyz kapnes tuhle chladici kapalinu na dlazbu, tak tam ta kapka je i za 2 mesice aniz by se vyparila... to mi prijde dost zajimave (kapka vody na stejne dlazdici vedle se vyparila do druheho dne) ... to jen tak pro info.
KankXi, dej sem vzorec téhle chladící kapaliny...ale upřesni, JAKÝ alkohol to je!
Protože kouzla nejsou žádný čáry!
viz tady

Napsal: pát lis 06, 2009 10:47:47
od KankX
prdelky panove, prdelky... vsak oni vas jednou prejdou :lol:

Napsal: pát lis 06, 2009 10:52:13
od ZRX 1984
KankX píše:prdelky panove, prdelky... vsak oni vas jednou prejdou :lol:
Až vám zatuhne ethylalcohol v chladiči .......... jsi měl dodat :-)

Koupím 6 litrů kapaliny od meva a vyměním to jak v er 5 tak v rexoj, když výměna, tak pro oba stroje :-)

Resumé:

Napsal: pát lis 06, 2009 11:04:25
od 666S999
Podle manuálu motorky se lze orientovat, protože nemrznoucí kapaliny se vyrábí buď:
1) jako koncentráty, které se vodou ředit musí a to pouze dle pokynů výrobce a destilovanou vodou!!!

2) jako kapaliny připravené rovnou k použití viz:alda-moto
příklady: Castrol motocoolant pro motory bez hořčíku
IPONE chladící kapalina RADIATOR LIQUID pro motory s podílem hořčíku
Motorex Anti Freeze je kapalina (Ready for use). Tato kapalina se již neředí a v tomto stavu je nemrznoucí do -40°C.

Jedná se buď o alkohol (etylenglykol) - který je velmi jedovatý +blabla,
nebo o alkohol (propylenglykol) - který je méně jedovatý + blabla.
Většina výrobců píše, že chladivo je na BÁZI etylénglykolu...

Potřebuješ-li pouze na dolití, klidně dolij destilkou...Náplně jsou "většinou" mísitelné, ale nedoporučuji přilévat do starého humusu...

Jestliže měníš náplň použij cokoli na hliníkové motory, před použitím nové náplně je vhodné propláchnout systém destilkou.(pro závodní speciály, které mají hořčíkové díly použij SPECIÁLNÍ NEMRZKY). Periodické výměna chladiva v systému je doporučována, sám bezdůvodně ale nedělám...

Napsal: pát lis 06, 2009 11:09:49
od 666S999
KankX píše:prdelky panove, prdelky... vsak oni vas jednou prejdou :lol:
NE E! Naprosto vážně, když dotaz, tak seriózně odpovědět k tématu!
Tady není žádná Právnická fakulta v Plzni!
Disertační a rigorózní práce musí mít správné normostrany a hlavně k věci a nééééé bláboly právníků, jak koho okrást dle práva :lol:
Natožpak někoho zranit návodem se sodíkovým lubrikantem :twisted:

Napsal: pát lis 06, 2009 11:17:23
od 666S999
diskuse tady
cokoli jsem tu rozepisoval, tak pouze pro objasnění ( jakákoli podoba je čistě náhodná a nebyla myšlena pejorativně na stranu a vládu, když už je ten listopad...)

Jak psal Marek, nejlepší teplonosné medium pro spalovací motory je destilovaná voda ( nízká viskozita, měrné teplo / pouze protikorozně a pro pumpu není nej )
U chladícího systému je požadováno:
a) co nejnižší viskozita teplonosného média, při co největším měrném teple a nejvyšším bodu varu
b) minimální koroze motoru způsobenou médiem
c) životnost cirkulačního čerpadla

Chladící kapaliny s nejlepšími vlastnostmi jsou destilka smíšená s glykolem a inhibitorem koroze ( pro danou soustavu )
Glykol se uplatňuje i jako mazadlo cirkulační pumpy.

Napsal: ned bře 21, 2010 17:08:42
od Vikki46
..tak jsem si to tady hezky precetl a ujasnil si dost veci :wink: ....a zbyva jeste jeden dotaz.....??...z ceho dela Kawa motory??...ciste hlinik a nebo do toho pridava horcik??

Napsal: ned bře 21, 2010 19:06:49
od farmář
666S999 píše:
Chlazení hliníkového motoru sodíkem je příklad záviděníhodné invence :lol: , sodík je ale jako "osobní lubrikant" dosti nevhodný, raděj ani nezkoušet, ani nepřesouvat do "baťůžkového" threadu, velmi nebezpečné...
:roll:
navíc mrcha zchladne a ztvrdne,že :wink: