ZXR 750 Benzínové čerpadlo

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » čtv lis 29, 2007 19:52:33

No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » čtv lis 29, 2007 20:07:07

ZdrahyZX9R píše:No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.
no to jo, jenze taky je rozdil mezi cerpadlem u strikacky, ktere se sklada z motoru a ozubeneho kola (ktere tlaci o hodne vetsi tlak a je rizene ridici jednotkou) a cerpadlem ktere cerpa elektromagneticky(u karburatoru), ktery pracuje s malym tlakem a prutokem a nevadi mu kdyz nemuze cerpat a je na nem napeti...
A fakt ver, ze mi motorka jezdi dobre, cerpadlo cerpa po zapnuti klicku (a to URCITE) a uz sem zapomnel i celou noc zaplej klicek a cerpadlu se nic nestalo, jen se vybila baterka... Kdo mi neveri at prijede predvedu :lol:
ZXR 750 '93
__CKC201__

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » čtv lis 29, 2007 20:14:26

ZdrahyZX9R píše:No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.
Zas až tak stabilní přetlak taky ne. To záleží na membráně v čerpadlu. Uvnitř čerpadla je vratnej magnetickej ventil, kterej to přepouští.
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » čtv lis 29, 2007 20:19:25

Tak to potom jo :wink:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » sob pro 01, 2007 10:43:27

A já zas slyším poprvé,že se na stříkačce mění tlak.Tam je tlak konstantní a množství paliva se mění délkou otevření vstřiku....
A taky nevidím výhodu v tom,když čerpadlo pumpuje až po zmáčknutí startovacího tlačítka.Já osobně bych to okamžitě předělal.Trápit baterku kvůli prázdným karburátorům je zbytečné...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » sob pro 01, 2007 11:34:05

No a já si zase myslím, že japončíci z KHI nebudou úplně blbí a dělají věci z nějakého důvodu. Pokud by to bylo výhodnější zapojené na přímo, možná by to tak udělali sami ne??
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Vyřešení problému s čerpadlem

Příspěvek od shorad » sob pro 01, 2007 16:54:29

Tak jsem to tam dneska dal a funguje to takto: Po otočení klíčku se s čerpadlem nic neděje, proud do něj neteče. Proud začne téct a membrána se rozkmitá po stlačení tlačítka startéru. Startér startuje, čerpadlo čerpá, motor po 3 týdnech stání blafá. Po cca 10 sec. přestávám startovat, motor nenaskočil, nic na motorce slyšitelně nepracuje. Po 20 sec. znovu mačkám tlačítko startéru. Čerpadlo cvaká, startér točí, motor nepravidelně chytá. Přidávám sytič, motor naskakuje, čerpadlo stále běží, startér se po naskočení motoru vypíná. Pouštím tlačítko startéru, motor i čerpadlo běží. Abych to zkrátil. Čerpadlo běží od zmáčknutí tlačítka startéru stále až do chvíle vypnutí motoru. Ten tlak který čerpadlo vytváří je dostatečný pro vtlačení paliva do karbců a nedostatečný pro vytlačení hadic nebo jejich roztržení. Takže nic překvapujícího. Pokud se karbce i hadice naplní, čerpadlo stále běží ale tlak benzínu jakoby membránu zastaví. Membrána nezrychluje ani nezpomaluje, běží konstatně. Jediná výhoda kterou to podle mne má je lepší nastartování po zimě či delším stání, jinak se od samospádu neliší. Děkuji všem za příspěvky, hodně jste mi všichni pomohli. Děkuje Milan z Písku.

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » sob pro 01, 2007 17:10:25

shorad: no tak ti to funguje presne podle toho schematu 8) jen sem se tu snazil rict, ze se mi logicky zda lepsi aby cerpadlo zaplo po otoceni klicku - naplni se ti karbce a po stisknuti starteru rovnou nastartuje. a ze to cerpadlo zrejme neni nijak regulovany bud jde nebo nejde :wink:
ZXR 750 '93
__CKC201__

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » sob pro 01, 2007 17:15:28

[quote="jaris"]shorad: no tak ti to funguje presne podle toho schematu 8) jen sem se tu snazil rict, ze se mi logicky zda lepsi aby cerpadlo zaplo po otoceni klicku - naplni se ti karbce a po stisknuti starteru rovnou nastartuje. a ze to cerpadlo zrejme neni nijak regulovany bud jde nebo nejde :wink:[/quoteJá to tak mam v nissanu, čerpadlo načerpá a pak startuju. Tady je to jinak. Asi neni japonec jako japonec :P

Odpovědět