projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
- milos ZX9R
- Easy rider
- Příspěvky: 333
- Registrován: úte bře 27, 2007 14:35:15
- Bydliště: Levoca
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
vdaka chlapci
mozem povedat ze som preliezol asi vsetky stranky na nete kde sa spominala akakolvek modifikacia 7micky
brzdy - to bude tvrdy oriesok
su v principe 2 otazky:
a) existuje predna vidlica (cenovo dostupna) ktora da lepsiu odozvu predku ako ma ZX7R?
b) su radialne brzdy naozaj vykonnejsie ako klasicke?
moj pohlad:
a) kdekolvek som na nete cital o prednej vidle ZX7R vsada sa na nu znasaly chvaly na fantasticku odozvu od predneho kolesa a serioznu stabilitu (moje pocity su podobne, ci uz z cesty alebo okruhu). Zatial som neuvazoval o vymene prednej vidly prave z toho dovodu aj ked sa tam da v pohode dopasovat bud cela vidla ZX10R alebo len tlmice. Napadlo ma este nasadit len spodnu cast tlmicov zo ZX10R (alebo ZX6R) kvoli uchyteniu radialnych brzdicov aj ked netusim ci je priemer klzakov ZX7R a ZX10R rovnaky. Druha moznost je vymysliet a nechat vyrobit adapter ktory zmeni uchyt z klasickeho na radialny.
b) ZX7R pouziva identicke brzdice Tokico ako ZX9R aj ZX12R (vlastnorucne odskusane , pouzival som tie iste dosticky EBC HH na 7, 9 aj 12). Moja byvalka ZX12R bola vykonovo na tej iste urovni ako ZX10R + nejake kilko vahy naviac a tie 6piestiky ju zastavili bez problemov aj na okruhu. Oktrem toho ZX7R ma priemer kotucov 320mm a ZX10R od 2004 do 2007 300mm (od 08 - 310 mm) . Ale je zas pravda ze som nikdy nevyskusal ako brzdia 6R alebo 10R.
Takze, zatial som o vymene brzd neuvazoval (mam tam pancierovky a pouzivam EBC HH) ale nebranim sa myslienke na upgrade toz uvidime. Idem do dielne a zacnem spekulovat nad adapterom .
mozem povedat ze som preliezol asi vsetky stranky na nete kde sa spominala akakolvek modifikacia 7micky
brzdy - to bude tvrdy oriesok
su v principe 2 otazky:
a) existuje predna vidlica (cenovo dostupna) ktora da lepsiu odozvu predku ako ma ZX7R?
b) su radialne brzdy naozaj vykonnejsie ako klasicke?
moj pohlad:
a) kdekolvek som na nete cital o prednej vidle ZX7R vsada sa na nu znasaly chvaly na fantasticku odozvu od predneho kolesa a serioznu stabilitu (moje pocity su podobne, ci uz z cesty alebo okruhu). Zatial som neuvazoval o vymene prednej vidly prave z toho dovodu aj ked sa tam da v pohode dopasovat bud cela vidla ZX10R alebo len tlmice. Napadlo ma este nasadit len spodnu cast tlmicov zo ZX10R (alebo ZX6R) kvoli uchyteniu radialnych brzdicov aj ked netusim ci je priemer klzakov ZX7R a ZX10R rovnaky. Druha moznost je vymysliet a nechat vyrobit adapter ktory zmeni uchyt z klasickeho na radialny.
b) ZX7R pouziva identicke brzdice Tokico ako ZX9R aj ZX12R (vlastnorucne odskusane , pouzival som tie iste dosticky EBC HH na 7, 9 aj 12). Moja byvalka ZX12R bola vykonovo na tej iste urovni ako ZX10R + nejake kilko vahy naviac a tie 6piestiky ju zastavili bez problemov aj na okruhu. Oktrem toho ZX7R ma priemer kotucov 320mm a ZX10R od 2004 do 2007 300mm (od 08 - 310 mm) . Ale je zas pravda ze som nikdy nevyskusal ako brzdia 6R alebo 10R.
Takze, zatial som o vymene brzd neuvazoval (mam tam pancierovky a pouzivam EBC HH) ale nebranim sa myslienke na upgrade toz uvidime. Idem do dielne a zacnem spekulovat nad adapterom .
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
tady máš adaptér http://www.ebay.com/itm/221312079529?it ... 23&vxp=mtr
já o něm přemýšlel ale narazil jsem na tom, že mám kotouče origo z rexe- 310mm ale kdybys to koupil, tak bych si jeden půjčil a odměřil, abych věděl jak to udělat na menší kotouč
já o něm přemýšlel ale narazil jsem na tom, že mám kotouče origo z rexe- 310mm ale kdybys to koupil, tak bych si jeden půjčil a odměřil, abych věděl jak to udělat na menší kotouč
ZRX1200R
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Miloš, radialní brzdy mají výhodu v lepší tuhosti montážního celku - trubka vidlice- držák- brzdič. Z důvodu lepší tuhosti radiálního uložení je možné oproti klasice zvýšit účinnost brzd - zvětšením poměru hydraul. převodu, zvětšením plochy brzd- desek a průměru kotouče. Pokud by se výkon radialních brzd použil u klasické koncepce, museli by být zesíleny nálitky na vidlici i brzdiče samotné, váhový nárust by zvýšil neodpruženou hmotu. Nižší neodpružená hmota radiálek je další výhodou - brzdiče i vidlice s držákem jsou lehčí a přitom jsou schopny zachytit a přenést vyšší reakční síly vzniklé výkonnější brzdou.
Koncepce vidlice ZX 7 a ZX10 je stejná, rozdíl bude jen v charakteristice pružin a naladění tlumení. Z toho vyplývá, že sedmová vidle při použití správně tuhé pružiny (určuje výšku a tím i geometrii) a dobrého nastavení tlumičů (možná i úpravy) bude fungovat dobře. Je potřeba brát ohled na všechny provedené úpravy, změní se poměr zatížení předního a zadního kola, tím zase i celá geometrie..
Koncepce vidlice ZX 7 a ZX10 je stejná, rozdíl bude jen v charakteristice pružin a naladění tlumení. Z toho vyplývá, že sedmová vidle při použití správně tuhé pružiny (určuje výšku a tím i geometrii) a dobrého nastavení tlumičů (možná i úpravy) bude fungovat dobře. Je potřeba brát ohled na všechny provedené úpravy, změní se poměr zatížení předního a zadního kola, tím zase i celá geometrie..
ZRX 1200 R
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Radiální uchycení třmenů není kvůli vyššímu zatížení brzd, ale zvyšuje účinost a citlivost brzd,při zachování stejného hydr.převodu.Klasické uchycení třmenu, způsobuje zkrutný moment a třmeny se tlačí do vnitřku kola a tím tlačí i bočně na kotouče. Tím se ztrácí část síly potřebné ke stisku páčky a je zhorší citlivost brzd. Radiální uchycení drží třmen z vrchu i zespodu a je situováno k ose kola, aby se vyloučilo i kroucení vidlice,tím je držení velmi tuhé a ještě výhoda v tom,že můžete použít i jiný průměry kotoučů.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Ty adaptéry,jsou dobrý jen k tomu, že můžete namontovat radiální třmeny,ale chová se to jako klasika,akorád to dobře vypadá.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- milos ZX9R
- Easy rider
- Příspěvky: 333
- Registrován: úte bře 27, 2007 14:35:15
- Bydliště: Levoca
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
super, vyzera to ze vlakno zije !
z toho co ste tu napisali mi vychadza ako jediny sposob pre namontovanie radialnych brzdicov len vymena tlmicov s uz origo radialnymi uchytmi
z toho co ste tu napisali mi vychadza ako jediny sposob pre namontovanie radialnych brzdicov len vymena tlmicov s uz origo radialnymi uchytmi
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Zkus poměřit nebo zjistit v katalogu průměry trubek vidlic zx7 a zx10. Pokud by to šlo, tak přehodit radial držáky ze zx10 na zx7.
ZRX 1200 R
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
nekaž mi to placebo efekt v podobě radálních třmenů zastaví i rexe z neuvěřiteůný rychlosti na nulu na pár metrech, stačí jen věřitZubr píše:Ty adaptéry,jsou dobrý jen k tomu, že můžete namontovat radiální třmeny,ale chová se to jako klasika,akorád to dobře vypadá.
ZRX1200R
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Jojo brzdit to bude dobře, o tom žádná.Tilda píše:nekaž mi to placebo efekt v podobě radálních třmenů zastaví i rexe z neuvěřiteůný rychlosti na nulu na pár metrech, stačí jen věřitZubr píše:Ty adaptéry,jsou dobrý jen k tomu, že můžete namontovat radiální třmeny,ale chová se to jako klasika,akorád to dobře vypadá.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Neboj Tildo, když sundáš zelený brejle, zjistíš že REX jezdí snadno uvěřitelnejma rychlostma v nejhorším jestli by jsi to nevyřešil s radiálama, dej tam V Breaky z Faforita
Tilda píše:nekaž mi to placebo efekt v podobě radálních třmenů zastaví i rexe z neuvěřiteůný rychlosti na nulu na pár metrech, stačí jen věřitZubr píše:Ty adaptéry,jsou dobrý jen k tomu, že můžete namontovat radiální třmeny,ale chová se to jako klasika,akorád to dobře vypadá.
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7941
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
Nestačilo napsat, že sou lepčí? Tydlety chytrosti...Pavel ZRX píše:Miloš, radialní brzdy mají výhodu v lepší tuhosti montážního celku - trubka vidlice- držák- brzdič. Z důvodu lepší tuhosti radiálního uložení je možné oproti klasice zvýšit účinnost brzd - zvětšením poměru hydraul. převodu, zvětšením plochy brzd- desek a průměru kotouče. Pokud by se výkon radialních brzd použil u klasické koncepce, museli by být zesíleny nálitky na vidlici i brzdiče samotné, váhový nárust by zvýšil neodpruženou hmotu. Nižší neodpružená hmota radiálek je další výhodou - brzdiče i vidlice s držákem jsou lehčí a přitom jsou schopny zachytit a přenést vyšší reakční síly vzniklé výkonnější brzdou.
Koncepce vidlice ZX 7 a ZX10 je stejná, rozdíl bude jen v charakteristice pružin a naladění tlumení. Z toho vyplývá, že sedmová vidle při použití správně tuhé pružiny (určuje výšku a tím i geometrii) a dobrého nastavení tlumičů (možná i úpravy) bude fungovat dobře. Je potřeba brát ohled na všechny provedené úpravy, změní se poměr zatížení předního a zadního kola, tím zase i celá geometrie..
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
možná ještě lepší řešení než radiální brzdyZdrahy píše:v nejhorším jestli by jsi to nevyřešil s radiálama, dej tam V Breaky z Faforita
ZRX1200R
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
- milos ZX9R
- Easy rider
- Příspěvky: 333
- Registrován: úte bře 27, 2007 14:35:15
- Bydliště: Levoca
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
prave sa hrabem v tomto vlakne http://www.redmonkey.com/7r/index.php?d ... Fstart.php na ZX7R fore a vyhrabal som ze radial drziaky zo ZZR 1400 pasuju na 7R vidly akurat je treba prerabat nejake vymedzovacie podlozky ci coPavel ZRX píše:Zkus poměřit nebo zjistit v katalogu průměry trubek vidlic zx7 a zx10. Pokud by to šlo, tak přehodit radial držáky ze zx10 na zx7.
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!
Re: projekt ZX7-10R alebo zo starej nova ...
No možná jsem rozvířil debatu o brzdách zbytečně včera jsem se probíral katalogy 1998-99-2000 a 7mička tam jako jedno ze silných kritérií má uvedené velice dobré brzdy. Než překopávat vidle, asi bych nejdřív dodělal to co máš rozdělané a potom to projel Co si pamatuju, 7ma mi brzila dobře, i když se to nedá srovnat třeba s ZX6R 2007 kterou jsem měl potom. Ta šla debil pořád na čenich..
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209