Zdravím všechny nadšence dvou kol. Obracím se na vás s prosbou o radu se svojí ER-5.
Začnu od začátku. Při otáčení na úzké cestě s objemově prostornější přítelkyní jsem
mašinu položil, rychlost byla do 10 km/h. Dále moto nešla nastartovat, startér jenom
cvakal, motor nešel protočit. Dotlačil jsem domů, zjišťoval závady a tak. Moto byla v
servisu, přeskočil rozvoďák a byly zohlé všechny 4 sací ventily. Byly vyměněny. Po
vrácení moto ke mě jsem zjistil, že na volnoběh asi co 20 vteřin jakoby jeden válec
vynechá a pšoukne do výfuku, pak se opět otáčky vrátí na normál. Kontroloval jsem
těsnění pod svodama, to bylo v pořádku po ujištění od servisáků, že výfukové ventily
jsou v pořádku je moto opět u nich, již měsíc a půl a nic se neděje. Prvně údajně
sváděli vinu na svíčku, nyní je prý na proměření elektriky, protože moto prý za
nízkých otáček nedává dost elektriky, což se mi nezdá... Dělá to poslechově jen levý
válec.
Poradíte, čím by to mohlo být a kde bych měl hledat chybu?
Závady o kterých bych uvažoval já.
1.) Netěsnící výfukové ventily
Když se zohly všechny 4 sací, musela klika přejet přes horní úvrať a je možné, že by
výfukové v. trochu vyhla. Na druhou stranu moto jde nastartovat normálně, do výfuku
nestřílí
2.) Špatné svíčky
Zkoušel jsem měnit za starší a tato závada se projevovala pořád.
3.) Ucpaná tryska, nebo zaseklý plovák v karbu, případně špatně zapojená hadička. Karb
jsem nekontroloval, hadičky ano a jsou zapojeny správně.
4.) Nějaká chyba v ele, asi by to mohlo být vysokonapěťovou cívkou
Pocitově jsem zjistil, že u horkého motoru to skoro nedělá a když ano, tak méně
výrazněji, moto s sebou tak neškubne jako zastudena. Na sytič to je hůře
postřehnutelné, proto mi moto ze servisu možná předali s tou závadou, aniž by si jí
všimnuli.
Jedná se o servis v Rožnově pod Radhoštěm a kvůli stále se oddalujícím termínům tam
budu volat a dožadovat se vrácení moto v neopraveném stavu a snažit se opravit moto
svépomocí za pomocí vás, ochotných motorkářů a kámošů.
Díky mockrát za vaše věcné nápady a postřehy. Ales.L
ER-5 Vynechává na volnoběh
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Změř kompresní tlaky obou válců, za studena i u zahátého motoru. Porovnej tlaky obou válců a budeš vědět víc. Pokud se výpadek válce projevuje sporadicky, může být některý z ventilů lehce prohlí na dříku a servismeni nenašli žádné poškození. Takový ventil se může přidírat ve vodítku a pružina jej nevrátí do zavřeného stavu. Dál můžeš zkusit prohodit zapal. trafa mezi válci a sledovat, jestli se závada nepřestěhuje taky.
ZRX 1200 R