Myslím, že Jard4 to myslí spíš technicky. Domnívám se, že u devítek se žádný výrazný problémy nepotkávaly... tedy kromě toho že má na 90% stočenej tachometr
Musíš si zvyknout, že to bude opravdu, ale opravdu výrazněji tahat za ruce, takže plyn musíš přidávat mnohem plynuleji než doposud. Než koupíš, vyzkoušej a zkontroluj si dorazy na brýlých, zkus vůli předního a zadního kola, zkotroluj řetěz, sundej plasty a zkontroluj nejsou-li vařené.
Motorka špinavá pod plastama hodně vypoví o tom, jak se majitel staral.... Jestli je mřížka na chladiči, sundat a podívat se je-li chladič v pořádku - jestli se do něho nepodívalo přední kolo.
Aspoň rámcově si zkontroluj geometrii rámu - nejzákladnější je poprosit někoho, kdo má stejný rok (misak39 tuším) aby ti změřil vzdálenost předního kola od chladiče a tu si přeměř.... Jestli motorka náhodou není trošku kratší = bouraná.
Po nákupu doporučuju vyměnit všechno, co v motorce teče - brzdovku, olej, chladící gel.....
Zkontroluj gumy - datum výroby dle DOT.. pokud budou starší než 2 roky = vyměnit.
Zkontroluj brzdiče a destičky - čistotu, dost to vypovídá o údržbě.
Skutečné kilometry ti napoví detaily - ošoupané stupačky, ohlazené gripy... Ošoupané sedlo.
Když bude nápadně dobrý lak - bez škrábanečků, ťukanců od kamínků apod - mnohem vyšší pravděpodobnost bouračky! Neexistuje motorka, která by najela 30 tis a neměla ani stopu po tom, že se na ní jezdilo...
Taky zkontroluj baterku a elektriku - zoxidované kontakty, kabeláže - jestli někde není porušená, hodně omotaná izolačkou, nebo nějak amatérsky spravovaná - to je indikace budoucího průseru.
Pořádně prohlídni víka nejsou-li vařená a lakovaná, zkontroluj zespodu stupačky - jestli jsou jenom obroušené z klopení, nebo jestli nejsou načaté od pádu případně vařené držáky.
Laďák může být taky dobrá indikace minulého pádu. Origo výfuk je drahý, takže se to řeší nějakým samodomo laďákem. Pokud k tomu původní výfuk nabízí, je to samo něco jiného....