A je to tady-KLR nejede zbláznil se startér
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř dub 09, 2008 22:20:08
A je to tady-KLR nejede zbláznil se startér
Tak dnes po celodením ježděním sem přijel ke garáži chcípnul motorku a když sem ju chtěl po cca 2 minutách nastartovat tak startér točil jak blázen i tehdy když jsem pustil čudlík na startování, tak sem hned cvakl čudlík na řídítku na off a nic, tak sem vypl klíč a nic.Stártér startoval až do tý doby když se mi nevybila baterka.Podotýkám že motorka ani neškytla.Jinak do té doby no problém.Co to může bejt???
Kawasaky KLR 650, r.v.- 1998
To se ti "zapeklo" startovací relé.U KLR malá "krabička" u baterie,vedou k ní silné dráty od baterky a starteru.Zkus zapojit nabitou baterii zapojit a jak začne točit,poklepat na to relé.Občas to pomůže k rozlepení.Ale možná se ten problém vyskytne opět.Kontakty už jsou opálené a občas se přilepí...
Jeden stačí....na všechno....
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
přesně tak. Relé vyndat, očistit kontakty,nastříkat,ale když se to zase stane, měl bys rychle odpojit baterii. Sám přemýšlím o nějakém odpojovači baterie, protože se mi to nedávno stalo také ale na rozdíl od auta či traktoru marně budeš klepat na cívku starteru....inu. Koupil jsem si to na hraní a zatím si ještě budu dlouho hrát na dílně.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř dub 09, 2008 22:20:08
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
moje myslím ne. Zalisováno. Ale myšlení již tento večer nebude mojí silnou stránkou, tedy spíše ne. Relé jsou z pohledu výrobce spotřební materiál a nežli se v nich vrtat....z mého též.
Ovšem z pohledu uživatele nemusí být každé relátko levné...já měl také zaneřáděné kontakty, proto jsem říkal očistit, nastříkat sprejem na kontakty a mě funguje i dále skvěle.Ale nechat běžet starter do vybití baterky je o životnost starteru ... je to hnusnej zážitek,což?

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
To relé je ten váleček vedle baterky.Má "ohrnutý" plášť,je v podstatě nerozebiratelné:Rozebrat se dá,ale výsledek je nejistý.Jednou jsem to udělal,a nemohl jsem se s ním domluvit.Buď zůstávalo viset,nebo nespínalo.Celý mechanismus je velmi náročný na dodržení tolerance vzdálenosti mezi sebou.Vevnitř je totožná mechanika kterou obsahuje spínací cívka automobilového starteru.
Měl jsem vyvinutou polovodičovou variantu.Spínal jsem to pomocí výkonových tranzistorů.Bohužel jsem jeho funkci zkoušel pořád dokola tak dlouho,až se polovodiče vlivem minimálního chlazení upekli.Na standardní používání by to ale stačilo.Ale znova řešit to budu až mi současné relé vypoví službu...
Měl jsem vyvinutou polovodičovou variantu.Spínal jsem to pomocí výkonových tranzistorů.Bohužel jsem jeho funkci zkoušel pořád dokola tak dlouho,až se polovodiče vlivem minimálního chlazení upekli.Na standardní používání by to ale stačilo.Ale znova řešit to budu až mi současné relé vypoví službu...
Jeden stačí....na všechno....
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř dub 09, 2008 22:20:08
Tak už jsem ho našel očistil poklepal.Právě nabijím baterku, tak uvidím ráno.Ale ještě mám jeden dotaz na co tam to relé je?
Co spíná?
Jinak když startér točí a člověk neví co s tím je opravdu úžasnej pocit.Všichni na něj čumí jak na debila kterej neumí startovat.Vono to totiž točí celkem dlouho
Co spíná?
Jinak když startér točí a člověk neví co s tím je opravdu úžasnej pocit.Všichni na něj čumí jak na debila kterej neumí startovat.Vono to totiž točí celkem dlouho
Kawasaky KLR 650, r.v.- 1998
Buď rád,že to točí dlouho,je to známka dobré kondice startéru i baterie.
Jak jsem psal,funkce toho relé je totožná se spínací cívkou na autovým startéru.Což znamená,že vevnitř je cívka,která má kovové jádro-váleček z ocele,jehož součástí je měděná destička.Jakmile sepneš čudlík,přivedeš do cívky proud,a ta díky elektromagnetické indukci vysune(zasune) jádro.A jak se to jádro vysune,spojí ta destička ty dva vrchní kontakty(od baterky ke startéru).No,a občas se vlivem stáří,nedokonalého kontaktu nebo abnormálního odběru stane,že se ty kontakty a destička opálí,povrch tím pádem špatně vede a při sepnutí dochází k jevu jenž zoveme elektrický oblouk.Je to pak jak když svařovací robot boduje dva plechy k sobě.Kontakt a destička se přilepí k sobě.
Jak jsem psal,funkce toho relé je totožná se spínací cívkou na autovým startéru.Což znamená,že vevnitř je cívka,která má kovové jádro-váleček z ocele,jehož součástí je měděná destička.Jakmile sepneš čudlík,přivedeš do cívky proud,a ta díky elektromagnetické indukci vysune(zasune) jádro.A jak se to jádro vysune,spojí ta destička ty dva vrchní kontakty(od baterky ke startéru).No,a občas se vlivem stáří,nedokonalého kontaktu nebo abnormálního odběru stane,že se ty kontakty a destička opálí,povrch tím pádem špatně vede a při sepnutí dochází k jevu jenž zoveme elektrický oblouk.Je to pak jak když svařovací robot boduje dva plechy k sobě.Kontakt a destička se přilepí k sobě.
Jeden stačí....na všechno....
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř dub 09, 2008 22:20:08
Takže pokud to příště udělá tak je nejlepší vrychlosti odpojit toto relé a bude po problému.Akorát ještě nechápu jakto že motorka ani neškytkla, žádná známka toho že by měla naskočit.Přitom normálně stačí brnknout o startér a nazkočí hned.
No a ještě si dovolím jednu úvahu:abych předešel problému tak stačí pokud si na zprávný drát od relé namontuji vypínač a ten v případě nouze vypnu a relé přestane dávat impulz.Relé pak poklepu a vypínač opět zapnu, pokud problém bude přetrvávat tak vypínač zase vypnu motorku roztlačím , dojedu do garáže a koupím nové relé.Bude to fungovat či ne?
No a ještě si dovolím jednu úvahu:abych předešel problému tak stačí pokud si na zprávný drát od relé namontuji vypínač a ten v případě nouze vypnu a relé přestane dávat impulz.Relé pak poklepu a vypínač opět zapnu, pokud problém bude přetrvávat tak vypínač zase vypnu motorku roztlačím , dojedu do garáže a koupím nové relé.Bude to fungovat či ne?
Kawasaky KLR 650, r.v.- 1998
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
spíš ne, musel bysto dát na hlavní drát přívodu proudu na ten tlustej, protože ovládací drát cívky ten tenkej v tu chvíli problém nemá. No a tam by to ten vypínač musel vydržet aby neshořel....takže opravdu bytelnej. Pak ano.Neříkám odpojovač baterií z Avie...
ale zkrátka někdo od proudu byti měl říct, kolik musí unést.

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř dub 09, 2008 22:20:08
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 1521
- Registrován: stř úno 22, 2006 13:08:22
- Bydliště: Praha
- Motors
- Easy rider
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon čer 18, 2007 18:31:09
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
No co sem našel na moto tak max 30A pojistku, pokud se nepletuJirka_Z píše:Hele nevim klik musi unest - to Ti reknou lidi fundovanejsi, ale nejsiplnejsi pojistku v aute mam 70amper - je to disel takze benzin ma trosku min podle me takze kolem 50ti?

KLE 500 -06 - prodaná
ZZR 600 -99 - šedá Míša - prodaná
>> CKC#606 <<
ZZR 600 -99 - šedá Míša - prodaná
>> CKC#606 <<