VÍCE OLEJE škodí nebo ne?

alexandros777

VÍCE OLEJE škodí nebo ne?

Příspěvek od alexandros777 » pát črc 25, 2008 18:42:10

Dobrý den, jaké máte zkušenosti s tím, když do Ninji ZX9, rok výroby 96 nalijete více oleje než udává výrobce/to je 3,5 litru)???????? Vím že to v autech nevadí, ale co u Ninji? Já tam nalil ted v červnu radší víc oleje nad celé měrné okýnko, se mi nechtělo schovávat půllitr oleje. Výsledek: zadřený motor asi po 400 km. Slyšel jsem, že více oleje způsobuje výření a pěnění oleje, a tím pádem nečistoty stoupají k olejovému sítku.....stalo se vám to už? Já měl zacpané olejové sítko kousky silikonu, nbějaký umělec ho tam dal moc, když zavíral vanu asi!!!! Každopádně je zajímavé že motorka jela docela dost dlouho v pohodě na maximální výkon, tj. asi 260 km i třeba 15 km po dálnici a nezadřela se. Takhle předtím jezdila vpoho, a zrovna když tam naliju radši víc oleje(měl jsme sdtrach jezdit jen s půlkou okýnka), tak to kvůli tomu asi zadřu, je to k vzteku. Stalo se mi to mezi Brnem a Prahou, náratově opět jedu 260 i, a díky tomu že místy pršelo, tak je možný že jsme jel třeba 10 km s rozsvíceným olejem....Hned jak jsme to zjistil tak jsme sjel na prvním sjezdu a odtavil to,bohužel motor už ztrácel výkon a klepak po dalším nastartování....Vám to funguje, s olejem nad maximem?????Dík moc za důležité info, asi už tam nikdy víc oleje nenaliju :?

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

HM...:-(

Příspěvek od 666S999 » pát črc 25, 2008 18:50:16

Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan :finga: .Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...

Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...

tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky! :!:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

alexandros777

Re: HM...:-(

Příspěvek od alexandros777 » pát črc 25, 2008 19:00:48

666S999 píše:Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan :finga: .Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...

Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...

tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky! :!:

No já se snažil to trefit k horní rysce,ale moc špatně se poznává, jestli už jsi na ní,hlavně když ti nemá kdo držet motorku v rovině:(( Každopádně se mi zdálo že mi to trochu žere olej, tak jsme nechtěl roskovat že po těch asi 600 km ve vysokých rychlostech ho tam bude málo a já to přidřu kvůli nedostatku oleje......no a takhle to dopadlo.....Ale zajímá mě čistě teoreticky, pokud by sýtko nebylo ucpané kousky silikonu z nekvalitního utěsnění co někdo dělal, vadilo by víc oleje nebo ne????????

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

spíš...

Příspěvek od 666S999 » pát črc 25, 2008 19:10:24

jak praví márfy: "průser nastane pokud se sejdou 3blbé věci najednou..."

zadření není důvod moc oleje!!! když se sečtou ucpané mazací kanálky, filtr a 260/10min ...s rozsvícenou kontrolkou....
tak je to doma...

při hodně oleje se motor víc hřeje...můžeš taky hnout kliku...praktickou zkušenost nemám...
blabla...zas tak velký expert nejsu...ať se vyjádří "pomazané hlavy"
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pát črc 25, 2008 19:13:48

no já slyšel, že víc oleje vadí kvůli většímu tlaku, který pak v motoru vzniká. Alespoň u aut jsem slyšel poučku, že míň oleje je lešpí než víc.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » pát črc 25, 2008 19:30:52

Taky nejsem úplně motorář, ale pár věcí logicky
- když je hodně oleje, klika se brodí a může se hnout (naráží do hladiny)
- tlak oleje je vyšší a může se vyvalit kdejaký simerink (nejpravděpodobněji na klice)
- olej jak jsi sám podotkl, vyplavuje a sbírá při vyšším obsahu nečistoty, které na jednu stranu zanesou například sítko, nebo co je horší kanálky (třeba v hlavě a ta se klidně přidře, stejně tak jako klika, když tam ten olej kanálkama nedoteče k šálám) a na druhou stranu jsme zase u zvýšeného tlaku (kvůli snížení průtoku ucpáním) a hrozícímu vyvalení simerinků a těsnění...
Není to dobrý nápad, mít tam toho oleje moc :(
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

blafo
Příspěvky: 13
Registrován: pát bře 21, 2008 14:39:24

Příspěvek od blafo » pát črc 25, 2008 19:42:25

Pomazana hlava nejsem :) , ale reknu ti co vim z praxe. Rozhodne toto zaradeni nebude zpusobeny zvysenym obsahem oleje jak uvadis. Napr. jeden cesky stundrider (Ales Polak?-ted nevim) prej dava do motoru 6 litru oleje. To z duvodu, kdyz motorka lezi na boku a delaji gumovacky, popr. wheelie 12 o´clock. Myslim, ze ma CBR 954 - nevim na kolik ma tato motorka olej. napln, ale rozhodne ne vice nez 4 litry, tzn. ze min. 2 litry tam dava navic.

Dalsi vec, jak motor je ve skutecnosti konstruovanej - kdyz nalejes hodne oleje, tak ho lejes do spojky a tam hned protyka do prevodovky. Ale jakou ma hladinu v klikovy skrini??? Je tam zakonite taky vyssi hladina?? To bych musel videt rez motorem... Na toto odpoved neznam, nebudu se hadat...

Ja leju vzdy olej tak, aby byla v okynce mala vzduchova bublina pri kolme poloze stroje, tzn. neco malo nad horni rysku... A nikdy zadnej problem.

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pát črc 25, 2008 19:55:25

tak pomazanej nejsem, když počkáme možná namazanej..... ale tohle byl vysloveně mazanej nápad. Ne, hodně oleje motor nevydře, co já vím, ale zkurví gufera a vychčije, plus vadí klice, jj. Ty máš asi jiný problém....když už se někdo sere do silikonu jako těsnění, protože není nad origo těsnění, tak by měl pamatovat jednu věc....to není tam nasrat vrstvu, dotáhnout natvrdo a nalejt olej.To je cesta na šroťák.Proč? přebytečnej hemz ze silikonu se uvolní uvnitř a putuje olejem. Ucpe sítko sání olejového čerpadla a dřeš díky nedostatku oleje! Zkrátka čerpadlo nenasaje dost, maká jak divý a prd. Až totální ucpání. To, že ucpává kanálky v celém motoru jen co nějakej najde je jasné....čili, když už někdo hrabe po silikonu, tenkej rovnoměrnej proužek, samo vše odmaštěný, nechat trochu zaschnout, nandat, dotáhnout jen na dotyk se silikonem, nechat ho dotuhnout a dotáhnout.Pakárna? jasně. Není nad origo...jo to už jsem říkal. :lol: :lol: :lol: hele já se tuhle málem zakálil, když jsem zjistil, že min. majitel motky oblepil ještě O kroužek na deklu filtru silikonem....brrrrr!naštěstí málo....jen nevím proč! origo novej je s novým filtrem :shock: :shock: :shock: .... inu.Ale nalejt půl litru navíc je machrovina. A autům to vadí taky, to se nemyl.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » pát črc 25, 2008 20:54:07

Víc oleje zničí tak akorát katalyzátor, ale né zadřít motor.
Buell xb12r
CKC#160

alexandros777

OPRAVA

Příspěvek od alexandros777 » pát črc 25, 2008 21:39:18

No katalyzátor to naštěstí nemá :D Nevíte někdo, jestli se funkčně vyplatí výbrus kliky? Popřípadě nemáte někdo zkušenosti s panem Černohorským v Rosicích u Brna? Jsme z toho zmatenej, někteří mi tvrdí, že se to pak určitě zadře(v servisu), a ti co dělaj motory, tak zas, že to bude fungovat. A pan Černohorský slibuje, že to udělá tak dobře, že to nebude třeba ani zajíždět :oops:

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: OPRAVA

Příspěvek od DoktorZRX » pát črc 25, 2008 21:53:14

alexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá :D
Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátor :roll:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pát črc 25, 2008 23:12:01

vůbec ho neznám,taky jsem odjinud. Myslím,že už jsem to někde psal....rentgen jestli je klika jinak ok, jestli to za to stojí,pak nechat pokovovat a zbrousit,samo nové šály.Je jak nová,ovšem za mnohem míň peněz.Jde i jen zbrousit a dát větší šály....ale já radši to prvé,kdybych měl volit.Čili specializované dílny...na koleni to nepůjde.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát črc 25, 2008 23:17:42

Nechce se mi to překládat, ale našel jsem toto:


There is DEFINITELY harm in having too much engine oil. The most common problem is -- believe it or not -- lack of lubrication caused by low oil pressure. What happens is the crankshaft "whips" the oil in the oil pan into a foam. The foamed oil is then pushed through the lubrication system. The air bubbles causes a drop in oil pressure and less oil is delivered to moving parts. This results in increased wear, lower fuel economy, higher temperatures and generally just a Whole Lot Of Bad Things.

The action of the crankshaft whipping up the oil also robs the engine of some power; it takes effort to push the crankshaft through all that extra oil.

Drain the oil to the proper level.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pát črc 25, 2008 23:37:50

mno jestli to čtu správně,summary: dojde při přelití k napěnění, bubliny brání mazání a jde to do kelu? jedinná rada:plnit dp správné úrovně...tedy mezy čáry! 8)
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

alexandros777

Re: OPRAVA

Příspěvek od alexandros777 » sob črc 26, 2008 00:19:15

DoktorZRX píše:
alexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá :D
Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátor :roll:
Já bych chtěl vidět tebe, v tom dešti jsem byl rád že vidím ty auta před sebou aspon :P :shock:

Odpovědět