
VÍCE OLEJE škodí nebo ne?
VÍCE OLEJE škodí nebo ne?
Dobrý den, jaké máte zkušenosti s tím, když do Ninji ZX9, rok výroby 96 nalijete více oleje než udává výrobce/to je 3,5 litru)???????? Vím že to v autech nevadí, ale co u Ninji? Já tam nalil ted v červnu radší víc oleje nad celé měrné okýnko, se mi nechtělo schovávat půllitr oleje. Výsledek: zadřený motor asi po 400 km. Slyšel jsem, že více oleje způsobuje výření a pěnění oleje, a tím pádem nečistoty stoupají k olejovému sítku.....stalo se vám to už? Já měl zacpané olejové sítko kousky silikonu, nbějaký umělec ho tam dal moc, když zavíral vanu asi!!!! Každopádně je zajímavé že motorka jela docela dost dlouho v pohodě na maximální výkon, tj. asi 260 km i třeba 15 km po dálnici a nezadřela se. Takhle předtím jezdila vpoho, a zrovna když tam naliju radši víc oleje(měl jsme sdtrach jezdit jen s půlkou okýnka), tak to kvůli tomu asi zadřu, je to k vzteku. Stalo se mi to mezi Brnem a Prahou, náratově opět jedu 260 i, a díky tomu že místy pršelo, tak je možný že jsme jel třeba 10 km s rozsvíceným olejem....Hned jak jsme to zjistil tak jsme sjel na prvním sjezdu a odtavil to,bohužel motor už ztrácel výkon a klepak po dalším nastartování....Vám to funguje, s olejem nad maximem?????Dík moc za důležité info, asi už tam nikdy víc oleje nenaliju 

- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
HM...:-(
Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan
.Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...
Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...
tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky!

Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...
tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky!

____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Re: HM...:-(
666S999 píše:Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan.Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...
Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...
tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky!
No já se snažil to trefit k horní rysce,ale moc špatně se poznává, jestli už jsi na ní,hlavně když ti nemá kdo držet motorku v rovině:(( Každopádně se mi zdálo že mi to trochu žere olej, tak jsme nechtěl roskovat že po těch asi 600 km ve vysokých rychlostech ho tam bude málo a já to přidřu kvůli nedostatku oleje......no a takhle to dopadlo.....Ale zajímá mě čistě teoreticky, pokud by sýtko nebylo ucpané kousky silikonu z nekvalitního utěsnění co někdo dělal, vadilo by víc oleje nebo ne????????
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
spíš...
jak praví márfy: "průser nastane pokud se sejdou 3blbé věci najednou..."
zadření není důvod moc oleje!!! když se sečtou ucpané mazací kanálky, filtr a 260/10min ...s rozsvícenou kontrolkou....
tak je to doma...
při hodně oleje se motor víc hřeje...můžeš taky hnout kliku...praktickou zkušenost nemám...
blabla...zas tak velký expert nejsu...ať se vyjádří "pomazané hlavy"
zadření není důvod moc oleje!!! když se sečtou ucpané mazací kanálky, filtr a 260/10min ...s rozsvícenou kontrolkou....
tak je to doma...
při hodně oleje se motor víc hřeje...můžeš taky hnout kliku...praktickou zkušenost nemám...
blabla...zas tak velký expert nejsu...ať se vyjádří "pomazané hlavy"
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Taky nejsem úplně motorář, ale pár věcí logicky
- když je hodně oleje, klika se brodí a může se hnout (naráží do hladiny)
- tlak oleje je vyšší a může se vyvalit kdejaký simerink (nejpravděpodobněji na klice)
- olej jak jsi sám podotkl, vyplavuje a sbírá při vyšším obsahu nečistoty, které na jednu stranu zanesou například sítko, nebo co je horší kanálky (třeba v hlavě a ta se klidně přidře, stejně tak jako klika, když tam ten olej kanálkama nedoteče k šálám) a na druhou stranu jsme zase u zvýšeného tlaku (kvůli snížení průtoku ucpáním) a hrozícímu vyvalení simerinků a těsnění...
Není to dobrý nápad, mít tam toho oleje moc
- když je hodně oleje, klika se brodí a může se hnout (naráží do hladiny)
- tlak oleje je vyšší a může se vyvalit kdejaký simerink (nejpravděpodobněji na klice)
- olej jak jsi sám podotkl, vyplavuje a sbírá při vyšším obsahu nečistoty, které na jednu stranu zanesou například sítko, nebo co je horší kanálky (třeba v hlavě a ta se klidně přidře, stejně tak jako klika, když tam ten olej kanálkama nedoteče k šálám) a na druhou stranu jsme zase u zvýšeného tlaku (kvůli snížení průtoku ucpáním) a hrozícímu vyvalení simerinků a těsnění...
Není to dobrý nápad, mít tam toho oleje moc

ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!

CKC # 209
Pomazana hlava nejsem
, ale reknu ti co vim z praxe. Rozhodne toto zaradeni nebude zpusobeny zvysenym obsahem oleje jak uvadis. Napr. jeden cesky stundrider (Ales Polak?-ted nevim) prej dava do motoru 6 litru oleje. To z duvodu, kdyz motorka lezi na boku a delaji gumovacky, popr. wheelie 12 o´clock. Myslim, ze ma CBR 954 - nevim na kolik ma tato motorka olej. napln, ale rozhodne ne vice nez 4 litry, tzn. ze min. 2 litry tam dava navic.
Dalsi vec, jak motor je ve skutecnosti konstruovanej - kdyz nalejes hodne oleje, tak ho lejes do spojky a tam hned protyka do prevodovky. Ale jakou ma hladinu v klikovy skrini??? Je tam zakonite taky vyssi hladina?? To bych musel videt rez motorem... Na toto odpoved neznam, nebudu se hadat...
Ja leju vzdy olej tak, aby byla v okynce mala vzduchova bublina pri kolme poloze stroje, tzn. neco malo nad horni rysku... A nikdy zadnej problem.

Dalsi vec, jak motor je ve skutecnosti konstruovanej - kdyz nalejes hodne oleje, tak ho lejes do spojky a tam hned protyka do prevodovky. Ale jakou ma hladinu v klikovy skrini??? Je tam zakonite taky vyssi hladina?? To bych musel videt rez motorem... Na toto odpoved neznam, nebudu se hadat...
Ja leju vzdy olej tak, aby byla v okynce mala vzduchova bublina pri kolme poloze stroje, tzn. neco malo nad horni rysku... A nikdy zadnej problem.
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
tak pomazanej nejsem, když počkáme možná namazanej..... ale tohle byl vysloveně mazanej nápad. Ne, hodně oleje motor nevydře, co já vím, ale zkurví gufera a vychčije, plus vadí klice, jj. Ty máš asi jiný problém....když už se někdo sere do silikonu jako těsnění, protože není nad origo těsnění, tak by měl pamatovat jednu věc....to není tam nasrat vrstvu, dotáhnout natvrdo a nalejt olej.To je cesta na šroťák.Proč? přebytečnej hemz ze silikonu se uvolní uvnitř a putuje olejem. Ucpe sítko sání olejového čerpadla a dřeš díky nedostatku oleje! Zkrátka čerpadlo nenasaje dost, maká jak divý a prd. Až totální ucpání. To, že ucpává kanálky v celém motoru jen co nějakej najde je jasné....čili, když už někdo hrabe po silikonu, tenkej rovnoměrnej proužek, samo vše odmaštěný, nechat trochu zaschnout, nandat, dotáhnout jen na dotyk se silikonem, nechat ho dotuhnout a dotáhnout.Pakárna? jasně. Není nad origo...jo to už jsem říkal.
hele já se tuhle málem zakálil, když jsem zjistil, že min. majitel motky oblepil ještě O kroužek na deklu filtru silikonem....brrrrr!naštěstí málo....jen nevím proč! origo novej je s novým filtrem
.... inu.Ale nalejt půl litru navíc je machrovina. A autům to vadí taky, to se nemyl.






Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
OPRAVA
No katalyzátor to naštěstí nemá
Nevíte někdo, jestli se funkčně vyplatí výbrus kliky? Popřípadě nemáte někdo zkušenosti s panem Černohorským v Rosicích u Brna? Jsme z toho zmatenej, někteří mi tvrdí, že se to pak určitě zadře(v servisu), a ti co dělaj motory, tak zas, že to bude fungovat. A pan Černohorský slibuje, že to udělá tak dobře, že to nebude třeba ani zajíždět 


- DoktorZRX
- Ghostrider
- Příspěvky: 6969
- Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: OPRAVA
Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátoralexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá![]()

Buell xb12r
CKC#160
CKC#160
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
vůbec ho neznám,taky jsem odjinud. Myslím,že už jsem to někde psal....rentgen jestli je klika jinak ok, jestli to za to stojí,pak nechat pokovovat a zbrousit,samo nové šály.Je jak nová,ovšem za mnohem míň peněz.Jde i jen zbrousit a dát větší šály....ale já radši to prvé,kdybych měl volit.Čili specializované dílny...na koleni to nepůjde.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nechce se mi to překládat, ale našel jsem toto:
There is DEFINITELY harm in having too much engine oil. The most common problem is -- believe it or not -- lack of lubrication caused by low oil pressure. What happens is the crankshaft "whips" the oil in the oil pan into a foam. The foamed oil is then pushed through the lubrication system. The air bubbles causes a drop in oil pressure and less oil is delivered to moving parts. This results in increased wear, lower fuel economy, higher temperatures and generally just a Whole Lot Of Bad Things.
The action of the crankshaft whipping up the oil also robs the engine of some power; it takes effort to push the crankshaft through all that extra oil.
Drain the oil to the proper level.
There is DEFINITELY harm in having too much engine oil. The most common problem is -- believe it or not -- lack of lubrication caused by low oil pressure. What happens is the crankshaft "whips" the oil in the oil pan into a foam. The foamed oil is then pushed through the lubrication system. The air bubbles causes a drop in oil pressure and less oil is delivered to moving parts. This results in increased wear, lower fuel economy, higher temperatures and generally just a Whole Lot Of Bad Things.
The action of the crankshaft whipping up the oil also robs the engine of some power; it takes effort to push the crankshaft through all that extra oil.
Drain the oil to the proper level.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
Re: OPRAVA
Já bych chtěl vidět tebe, v tom dešti jsem byl rád že vidím ty auta před sebou asponDoktorZRX píše:Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátoralexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá![]()

