Chlapi já na můj filtr používám MOTUL air filter spray a jsem sním velmi spokojen. Proti oleji mají spreje na filtry velkou výhodu při vyprání stačí k tomu jarová voda, která filtr perfektně vypláchne a pak už propláchnu čistou vodou a pořádně vysušit. S olejem je velký problém jar na něj nepůsobí a musíte ho dostat pryč nějakým rozpouštědlem (benzín by ten filtr neměl poškodit, ale velmi smrdí, špatně se z filtru odstraňuje, hrozí požár a pokud ho namontujete a nebude dobře osušený, tak vám shoří i mašina. Tak POZOR!!!)
Při aplikaci spreje na filtr, jej stříkám jen na zadní molitanovou stranu (tmavá), na přední (žlutou) jakoby semišovou stranu nestříkat hrozí přílišné ucpání filtru. Pokud filtr pořádně, ale opatrně promačkáte dostane se mazivo do celého filtru a pak je nutné zabalit filtr do čistých hadrů, nebo ještě lépe do papírových utěrek a přebytečné mazivo dostat opětovným promačkáním pokud možno z filtru pryč, popřípadě několikrát z opakovat s novými pap. utěrkami. Jde o to, aby se mazivo dostalo na stěny pórů molitanu, ale musí být tyto póry průchozí. Je lepší, když se povede vysušit lehce více než by bylo optimální, páč se provozem bude zanášet prachem a dostane se na optimální stav.
Ale jak jsem uvedl výše, je to laborování, než člověk dostane ten správný grif. Výrobce doporučuje čistit filtr asi po 5000km, ale já ho čistím tak mezi 2500-3500km jak mám zrovna náladu, páč náporové sání je fakt dobrej vysavač a záleží na tom v jak prašném prostředí jezdíte a taky jak hodně lítaj ty zas*aný mušky. Jinak v servisech si obvykle taky nevědí rady s tím jak by měl být optimálně filtr naimpregnovaný a proto musíte vzít za vděk tím, jak to trefí.
