Laďák prý snižuje životnost motoru?!

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7941
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » úte úno 12, 2008 13:37:21

Nevím já ten sytič nikdy nepoužil motorku nastartuju a za ty dvě minuty než si obléknu rukavice tak už mám na displeji čísla což je pro mě dostatečný impulz vyjet. Potom už ho k ničemu nepotřebuju. Podle mě je tam stejně jenom abys měl pocit že něco ovládáš. Při jízdě a při zahřátým motoru už bych ho neotvíral, k motoru to nebude moc šetrné ;-)
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

PeťasZ750
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 67
Registrován: stř úno 07, 2007 08:06:51
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od PeťasZ750 » úte úno 12, 2008 15:18:33

Tittan píše:hele to nevim, podle mě to ale nezvyšuje otáčky motoru, to je jen vedlejší efekt. mělo by to obohacovat směs. teda asi to mění poměr vzduchu a benálu, já sem zase někde četl, že sytič (sycená směs) se má používat pouze a jen na nastartování... žádný tempomat :-)
Směs to právě neobohacuje (o obohacování směsi se stará výhradně řídící jednotka v závislosti na teplotě motoru) je to čistě mechanická záležitost a jen ti to otevře škrtící klapku jako když otočíš plynem. Koukni na to z pravé strany pod sacíma hrdlama u seřizování volnoběhu a trochu zakruť s plynem a s tím "sytičem" a funkci hned pochopíš.
Z750 v červeným sáčku

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3432
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte úno 12, 2008 15:45:50

PeťasZ750 píše:
Tittan píše:hele to nevim, podle mě to ale nezvyšuje otáčky motoru, to je jen vedlejší efekt. mělo by to obohacovat směs. teda asi to mění poměr vzduchu a benálu, já sem zase někde četl, že sytič (sycená směs) se má používat pouze a jen na nastartování... žádný tempomat :-)
Směs to právě neobohacuje (o obohacování směsi se stará výhradně řídící jednotka v závislosti na teplotě motoru) je to čistě mechanická záležitost a jen ti to otevře škrtící klapku jako když otočíš plynem. Koukni na to z pravé strany pod sacíma hrdlama u seřizování volnoběhu a trochu zakruť s plynem a s tím "sytičem" a funkci hned pochopíš.
U karburátorů sytič obohacuje směs, u stříkačky zvyšuje otáčky.
Dak
CKC -015-

PeťasZ750
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 67
Registrován: stř úno 07, 2007 08:06:51
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od PeťasZ750 » úte úno 12, 2008 16:40:26

Dak-Ninja píše: U karburátorů sytič obohacuje směs, u stříkačky zvyšuje otáčky.
Ještě to chce zjistit, k čemu je to vlastně u stříkačky dobrý (to zvýšení otáček)
Z750 v červeným sáčku

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7941
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » úte úno 12, 2008 17:04:33

K ničemu, máš pocit že s něčím vergluješ
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9300
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte úno 12, 2008 17:56:07

u novyho Zetka uz si nepoverglujes :-) radeji to tam vypustili uplne... takze to vlastne ochudili o tempomat ;-)
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Kony15
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 64
Registrován: čtv led 31, 2008 21:01:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kony15 » ned dub 20, 2008 13:32:38

:D No zdá se mi že to kluci moc řešíte :) já to prostě startnu nasadím helmu chvilinku počkám (pokažde jinak ) sednu na to a pak tomu nesolím jen pomaloučku jedu když je to zahřáty tak tomu osolím:-) ale myslím že to nemá nějakej obrovskej vliv ..ptže jestli to budeš zahřívatna sytiš na volnoběh a motor ti vydrží o 1000km víc než když to budeš zahřívat jízdou nebo naopak neni zas tak rozhodujíci :wink:
KAWASAKI Ninja ZX-7R The legend of superbike

Uživatelský avatar
panacea
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 34
Registrován: pát črc 04, 2008 19:54:46
Bydliště: Východní čechy

startování, ohřívání a chlazení motoru

Příspěvek od panacea » pát črc 04, 2008 20:04:37

chlapi, jsem tu nováček a potřeboval bych od zkušených poradit jak správně nastartovat Kawu ZX7R s karburátory (1996), když několik dní stojí, potom jak a jak dlouho ohřívat motor (to jste tu řešili) a hlavně - zda a jak ho chladit po skončení jízdy a vypnutí.

Dneska jsem ji poprvé projel a ikdyž mám instalován digitální teploměr vody (racing vybavení) po nastartování to celkem rychle vyleze k 78-79st.C. Během jízdy se pohybuje teplota kolem 80st.C a když jsem přijel a chcípnul motor, na teploměru bylo 79st.C. Jenže jsem si vzpomněl, že by se měl motor chladit a tak jsem ho ještě navrčel a nechal na volnoběh brumlat, jenže teplota vody okamžitě začala lézt nahoru a šla přes 100st.C až na cca 103 st.C, tak jsem motor vypnul. Šlo mi o to, abych schladil olej a celý motor, ale efekt??? dělá to někdo z Vás anebo to chcípne po dojetí a konec a basta? díky.

Uživatelský avatar
sweetyboy
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 235
Registrován: stř srp 16, 2006 17:06:30
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sweetyboy » pát črc 04, 2008 20:22:26

teplota vody se chladí zvýšením otáček a teplota oleje snížením otáček..teplotu neřeším..prostě dojedu a chcípnu:-)
K.a.w.a.s.a.k.i...Zx9R...N.i.n.j.a..1999......jezdím, vždy jen s GODSPEED.! Kawa a Dalibor:-)

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3432
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » pát črc 04, 2008 21:17:08

Přes chladiče mosí proudit co? No vzduch aby se uchladila kapalina v něm. Když mašina stojí tak vzduch přes chladič neproudí a neochlazuje ji. U vodního je sice větrák, ale ten spíná až ve vyšší teplotě a u olejového větrák není. Pokud motor nevaří, tak po dojetí normálně vypnout.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
panacea
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 34
Registrován: pát črc 04, 2008 19:54:46
Bydliště: Východní čechy

Příspěvek od panacea » sob črc 05, 2008 15:17:22

díky, mne to taky napadlo, že se chladič přehřeje při stání, ale četl jsem, že závodní auta se i po dojetí ochlazovala, tak jsem chtěl vědět jak, holt asi by to chtělo separátní chladič na olej i na motorce. Takže budu vypínat.

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » sob črc 05, 2008 16:04:25

já osobně mám vytažené dráty ještě na manuální spínač větráku vody. Velice výhodné v zácpách, po dojetí mě chladí sama,když je třeba...odcházím a začne hučet...-čidlo.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » ned črc 06, 2008 09:48:18

panacea píše:díky, mne to taky napadlo, že se chladič přehřeje při stání, ale četl jsem, že závodní auta se i po dojetí ochlazovala, tak jsem chtěl vědět jak, holt asi by to chtělo separátní chladič na olej i na motorce. Takže budu vypínat.
zavodni auta a vlastne jakykoli auta s turbem se musi nechat chvily schladit prave kuli turbu. a to myslim na motorce nemas :wink:
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
panacea
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 34
Registrován: pát črc 04, 2008 19:54:46
Bydliště: Východní čechy

Příspěvek od panacea » ned črc 06, 2008 11:22:23

[/quote]
zavodni auta a vlastne jakykoli auta s turbem se musi nechat chvily schladit prave kuli turbu. a to myslim na motorce nemas :wink:[/quote]

...zatím ne, ale možná jednou... :D
ZX7R 1996

Uživatelský avatar
Oooz
Příspěvky: 28
Registrován: pát zář 05, 2008 07:05:09

Příspěvek od Oooz » pát zář 05, 2008 10:58:55

No mě povídal zase jeden človíček, který dělá motorky snad od dob co se narodil, jezdí se svou 636 závody. Že prý neni zrovna to pravý ořechový nechávat motor zahřívat na volnoběh kvůli tlakům. Prý je daleko lepší ji nechat vybublat minutku max, než spadnou otáčky a pak ji zahřívat pomalou jízdou a nebrat za to když je teplota vody na 80 - 90 ale počkat ještě pár kiláků než se zahřeje olej.

Odpovědět