Problém prokluzuje třetí přev.stupeň ZX-9R 98
Problém prokluzuje třetí přev.stupeň ZX-9R 98
Zdravím.
Můj problém je následující. Po předsezoní výměně oleje jsem zaregistroval že cca po ujetí 1000 KM dochátí k prokluzování při zařazeném třetím převodovém stupni. Můj první předpoklad byl spojkové lamely sou death. Proto sem je vyměnil, nalil již použitý olej ( nevím možná to byla chyba, ale při konzultaci s několika motorkáři mi bylo řečeno že to není problém) a vyrazil na testovací jízdu. K mému zděšení jsem zjistil že problém nadále přetrvává. Sem v koncích. Vítám každou radu.
Díky
ZX9R r.v.98, najeto cca 48 tis.
Můj problém je následující. Po předsezoní výměně oleje jsem zaregistroval že cca po ujetí 1000 KM dochátí k prokluzování při zařazeném třetím převodovém stupni. Můj první předpoklad byl spojkové lamely sou death. Proto sem je vyměnil, nalil již použitý olej ( nevím možná to byla chyba, ale při konzultaci s několika motorkáři mi bylo řečeno že to není problém) a vyrazil na testovací jízdu. K mému zděšení jsem zjistil že problém nadále přetrvává. Sem v koncích. Vítám každou radu.
Díky
ZX9R r.v.98, najeto cca 48 tis.
Jo, jo to nejsou prokluzy spojky, to ti proskakuje 3 kvalt, to je fakt hodně špatná závada. To je na rozborku motoru a výměnu koleček. Doporučuji opravit hned, nebo se ti to ještě o dost prodraží, protože může na víc odejít řadící vidlička a řadící kulisa(ta je vůbec nejdražší součástka z celé převodovky). To je bohužel daň, za řazení bez spojky a nebo brutální zvedání na zadní.Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
A teď mě oprav jestli se zmýlím: Při plným plynu to v oblasti největšího točivého momentu mezi 7 až 10tis. ot/min jakoby škubne obvykle jednou,nebo dvakrát (jestli víckrát, tak už je to ve velmi pokročilém stádiu), ale hlavně při tom proskočení zubů není slyšet žádný mechanický zvuk a jestli to na vyšší kvalty nedělá, tak je to téměř jistota.
Ale než rozhodíte motor, zkus sehnat nějakého odborníka, který s tím má nějaké zkušenosti, ať si to projede a potvrdí ti, že je to ono, páč po rozborce se bez náročného proměření úhlů oken a zubů v podstatě nepozná, že jsou ty kola poškozená (vypadají v pořádku)
Jestli nevíš jak taková převodovka funguje a co se děje teď stou tvojí, tak velmi stručně: Zařazení kvaltu se stane tak, že se do sebe bočně zasunou oz. kola. Na jednom jsou tzv.okna a na druhém zuby a které způsobí, že se ty kola začnou točit spolu. A úhly probrošení, které nejsou okem postřehnutelné, způsobí že ty kola se v tahu k sobě přitahují, aby nemohli vypadnout, pokud se s převodovkou zachází špatně, tak se stane, že se ty úhly zaklepnou do úhlu opačného a kola se začnou odpuzovat a to je průser, dokud to jde tak se řadící vidlička snaží udržet kola u sebe, ale jakmile to už nezvládne tak pootočí z kulisou a kvalt vypadne, ale ihned ho tam ta kulisa vrazí zpátky a to zaskočení v tahu dále sklepává ten úhel a celá závada se pozvolna zhoršuje

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Anubis píše:A na kolik vyjdou takový kola ?? A da se to vubec vyměnit doma nebo je to na servis ???Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
Ceny si musíš zjistit v servisu Kawasaki. Oprava je pro amatéra extrémě náročná, ale když bude dost šikovnej tak to možná zvládne. Ale když to po**re, tak to zavání nehodou

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Zubr píše:Jo, jo to nejsou prokluzy spojky, to ti proskakuje 3 kvalt, to je fakt hodně špatná závada. To je na rozborku motoru a výměnu koleček. Doporučuji opravit hned, nebo se ti to ještě o dost prodraží, protože může na víc odejít řadící vidlička a řadící kulisa(ta je vůbec nejdražší součástka z celé převodovky). To je bohužel daň, za řazení bez spojky a nebo brutální zvedání na zadní.Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
A teď mě oprav jestli se zmýlím: Při plným plynu to v oblasti největšího točivého momentu mezi 7 až 10tis. ot/min jakoby škubne obvykle jednou,nebo dvakrát (jestli víckrát, tak už je to ve velmi pokročilém stádiu), ale hlavně při tom proskočení zubů není slyšet žádný mechanický zvuk a jestli to na vyšší kvalty nedělá, tak je to téměř jistota.
Ale než rozhodíte motor, zkus sehnat nějakého odborníka, který s tím má nějaké zkušenosti, ať si to projede a potvrdí ti, že je to ono, páč po rozborce se bez náročného proměření úhlů oken a zubů v podstatě nepozná, že jsou ty kola poškozená (vypadají v pořádku)
Jestli nevíš jak taková převodovka funguje a co se děje teď stou tvojí, tak velmi stručně: Zařazení kvaltu se stane tak, že se do sebe bočně zasunou oz. kola. Na jednom jsou tzv.okna a na druhém zuby a které způsobí, že se ty kola začnou točit spolu. A úhly probrošení, které nejsou okem postřehnutelné, způsobí že ty kola se v tahu k sobě přitahují, aby nemohli vypadnout, pokud se s převodovkou zachází špatně, tak se stane, že se ty úhly zaklepnou do úhlu opačného a kola se začnou odpuzovat a to je průser, dokud to jde tak se řadící vidlička snaží udržet kola u sebe, ale jakmile to už nezvládne tak pootočí z kulisou a kvalt vypadne, ale ihned ho tam ta kulisa vrazí zpátky a to zaskočení v tahu dále sklepává ten úhel a celá závada se pozvolna zhoršuje
Jo tak to je přesná specifikace mého problému.

Bohužel já to koupil už pravděpodobně rozjebaný, páč majitel kterej ji měl předemnou je děsný zvíře a mám pocit že po zadnim jezdil dost často. Jinak na kolik odhadem vyjde tadle sranda. Nechci nic přesně stačí hrubej odhad. Jinak moc dík.
Jo a oprava těch kol, by vyžadovala Profíka s CNC frézou a pokud neví jak to má vlastně probrousit, tak je to k ničemu, a taky ta zbroušená cementovaná tvrzená vrstva, už bude o něco náchylnější na opětovné zničení. Tak s tím počítej, jestli do toho rizika jít, nebo nejít, aby sis to pak nemusel z opáknout a tentokrát pořádně. Tom 

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní