
olej do zx9r ninja
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
hele tohle "nelej tam plnou syntetiku (mohla by rozpustit případný úsady v motoru a ucpat mazací kanálky)" to platilo tak u Skoda 105/120 to je mytus jak vysitej, tak to proste vubec neni. Vubec na tom nezalezi a klidne tam nalej plnou syntetiku... pro motor je urcite lepsi, ale take o dost drazsiNRG píše:Dej tam jakejkoliv značkovej olej, rozhodující je správná viskozita a teplotní rozsah (to 10W40) a pokud nevíš, co tam bylo předtím, nelej tam plnou syntetiku (mohla by rozpustit případný úsady v motoru a ucpat mazací kanálky), ale max. polosyntetiku.


----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Ne Kankxi NRG má pravdu! Z vlastní zkušenosti vím že z plné na polosintetiku se dá přejít bez problému, ale opačně to smrdí krchovem pro motor. Viděl sem to na vlastní oči. Honda CBR mněla přidřenou klikovku, ojnice,písty a ventily dávaly o sobě taky vědět. Nemosí se to stat, ale može tak bacha. BOBe.ZX9 dej tam normálně polo 10W40 a budeš v klidu. Já sem například na Motul 10W40 najezdil pár desítek tisíc a nebyl žádný problém.
Dak
CKC -015-
CKC -015-
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Nevěřím tomu, že by polosynt. olej s pravidelnou výměnou vytvořil v motoru usazeninu, kterou by následně mohl plně synt. olej rozpustit. Pokud se dodržují intervaly výměny, nevzniknou žádné usazeniny ani při použití minerálního oleje. Je vhodné se rozhodnout pro jeden typ oleje a používat jej pořád. Pokud se po koupi motorky neví, jaký olej byl použitý, rozhodl bych se pro polosyntetiku.
ZRX 1200 R
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tady treba neco malo o oleji syntetickem... http://tech.tym.cz/infusions/articles/r ... cle_id=724
a tady ctete pozorne at jste chytri alespon tak jako ja
... jedna se o podlozene informace, zadne spekulace! http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7
a tady ctete pozorne at jste chytri alespon tak jako ja

Naposledy upravil(a) KankX dne čtv bře 13, 2008 00:17:35, celkem upraveno 1 x.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
a tady ten nejpodstatnejsi vynatek (ohledne zameny mineralu,polosyntetiky a plne syntetiky) pro toho kdo to nechce cist cele:
Karbonové úsady
Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.
Karbonové úsady
Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
je to tak, ale ani ty škodovky už s tím nemají problém, protože jak jsi řekl, dnes už je Déčko ve všem, čily tyto problémy jsou za námi.Kromě M6A ale to je takové lepidlo, že už to vidím snad jen v Zetoru 25...jelikož i pro traktor používám M7ADS 4 . Dnešní oleje jsou po výměně dobře zaměnitelné, k tomu padá mýtus o syntetika a minerál....podle výrobců to již padá, dnešní oleje jsou značeny podle viskozních tříd, ale nemá to přímou spojitost s původem, proto se i 10W-40 stane, že je minerální báze, jen ty syntetické jsou kvaltnější, proto u 5W a 0W už jde o syntetiky... ale v motce mám desítku, je doporučená pro můj motor a tak tam je. 

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060