Jizda na konci ledna

Aneb tady už se nedá přispívat ale jenom hledat.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Bubrak
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: pon úno 27, 2006 05:07:37
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bubrak » stř úno 13, 2008 11:15:06

volkswagen píše:Já bych spíš řekl naopak - motor jede na benzín a vzduch... no a když je ve vzduchu hodně vody která jak známo nehoří tak si myslím že to spíš výkon ubere než přidá ne?
Nevim no, ja zas slysel, ze ta voda ti zvetsi kompresi. Ale kez by to bylo jak rikas ty, to bych nemusel hledat problem jinde. :)
--
Bubrak
ZX10R 04

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7944
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » stř úno 13, 2008 11:40:12

Logicky bych řekl že voda by mohla zvětšit kompresi kdyby tam byla v kapalném stavu neb kapalina je nestlačitelná, Tady bude v podobě plynu a ten se tučím stlačit dá....

O tom snížení výkonu psali na lpx.cz tuším, škoda že už to není k dispozici, to byly dobré stránky
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Teplota:

Příspěvek od 666S999 » pát úno 15, 2008 09:38:29

volkswagen píše:Já bych spíš řekl naopak - motor jede na benzín a vzduch... no a když je ve vzduchu hodně vody která jak známo nehoří tak si myslím že to spíš výkon ubere než přidá ne?
malé školení z fyziky:
1)hustota vzduchu při nule a +25 je rozdíl, nadmořskou výšku v CZ pominem (podívejte se do tabulek,je to markantní)
Z čehož vyplývá, proč se rychlostní rekordy dělaj v létě v Bonneville :lol:
2) za II světové, američani v letadlech požívali vstřikování vody při nouzových režimech do motoru (samozřejmě ne po litrech :lol: , ale jako páry - páč voda se při zážehu a tlaku v motoru rozložila a následně sloučila za detonade v motoru... = přidala trochu na výkonu...
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7944
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát úno 15, 2008 11:04:42

Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pát úno 15, 2008 22:54:25

Studeného vzduchu se do válce dostane větší množství než teplého, proto se u některých motorů používají chladiče nasávaného vzduchu. Voda v přiměřenám množství taktéž zvyšuje výkon spalovacího motoru. Při expanzi vniká vodík a ten má sakra potenciál! Už to mají patentovaný v Kanadě. Jen kdyby ta voda nebyla tak drahá.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1082
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » sob úno 16, 2008 02:01:47

Bubrak píše:
volkswagen píše:Kosa ne, spíš vlhkost ;-)
Ale prave vlhkost spis zvysuje vykon ne? Ta bublina by to mela taky spis zvysit. Vzadu mam 180mm gumu misto 190, to by melo taky jeste vic premerovat. Retez vypada celkem ok, mazu to. Mozna ho vycistim taky. V TP mam 295 a ted to jede realne tak 270 ne-li mene. Je to velmi, ale velmi, smutne. :roll:

Bubraku woe, právě tím, že jsi tam vrazil gumu 180/55 místo 190/50 jsi si zvětšil průměr zadního kola, takže ti tacho ukáže míň při stejné rychlosti, než se 190/50. Rozdíl je 1.3% na 6stku při 300km/h rozdíl dělá 4km/h

A další podstatný rozdíl vzniká při prokluzu zadního kola, který je ovlivněn teplotou z kola tudíž její přilnavostí a také tlakem v pneu, v kterém je rozdíl až cca 0,4 Baru u studené, nebo zahřáté gumy.

A Bubraku doufám, že si seš jistej, že jsi nejel proti větru (o rychlosti 5 až 15km/h), jinak seš pako a příště to skus po větru woe. :D :D :D Jinak při oficiálním měření rychlostních rekordů se za max. rychlost považuje průměr z jízd oběma směry, mezi nimiž nesmí být delší prodleva než cca 30min. Jo, jo vítr je svině záludná :lol: .
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob úno 16, 2008 10:20:32

Ten vítr je sviňa i na spotřebu, i 2l/100...ale při rychlosti 300 je spotřeba tak nějak nedůležitá :)
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » sob úno 16, 2008 10:29:16

koukam jak jsou dnes vsichni na netu ;-) venku snezi a tak nikdo nejezdi, co? ...tedy aspon tady u nas ted "pekne" chumeli :-(
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Jana Kawa
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5534
Registrován: ned úno 05, 2006 18:07:35
Bydliště: Vysoké Veselí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jana Kawa » sob úno 16, 2008 10:30:38

tady chumelilo, ale už svítí :wink:
Jana ZX6R 05
Život je jízda, jízda je život.
*62* CKC

Uživatelský avatar
spit 40
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2098
Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spit 40 » sob úno 16, 2008 10:55:18

taky jsme zasněžení :D
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » sob úno 16, 2008 11:25:10

Tady nesněží,ale mínus 5 st.

To asi nevyjedu... :cry:
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » sob úno 16, 2008 12:13:23

Tož u nás ráno sněžilo , ale teď svítí nádherně sluníčko ale je tam kosa.

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Víťo!!!

Příspěvek od 666S999 » sob úno 16, 2008 14:13:25

volkswagen píše:Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..


já o voze a Ty o koze:
2parametry o kterých se bavíme:
1) při nižší teplotě je nasáván hustější vzduch, což prospívá motoru (trochu vyšší výkon)
2) aerodynamické odpory se zvyšují, při pohybu v hustějším vzduchu ( a to je o co kráčí!!! kurňa!!! při teplotě NULA STUPŇŮ CELSIA sakra nepojedeš 300km/h jako při +25 a více :lol: )

a další detaily, jak psal zubr...prokluz kola, rozdíl průměrů kola...
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7944
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Víťo!!!

Příspěvek od volkswagen » ned úno 17, 2008 14:26:45

666S999 píše:
volkswagen píše:Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..


já o voze a Ty o koze:
2parametry o kterých se bavíme:
1) při nižší teplotě je nasáván hustější vzduch, což prospívá motoru (trochu vyšší výkon)
2) aerodynamické odpory se zvyšují, při pohybu v hustějším vzduchu ( a to je o co kráčí!!! kurňa!!! při teplotě NULA STUPŇŮ CELSIA sakra nepojedeš 300km/h jako při +25 a více :lol: )

a další detaily, jak psal zubr...prokluz kola, rozdíl průměrů kola...
Klid člověče, když nevím tak se zeptám ne? Bavili jsme se o vzduchu co jde do motoru, ten aerodynamický odpor mě nenapadl..
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

já jsem v klidu...

Příspěvek od 666S999 » ned úno 17, 2008 15:44:05

jen jsem neuvedl, že nejdůležitější faktor (-) je odpor hustějšího vzduchu :idea: pokud bereš motor jako stacionární záležitost, tak je nejlepší vychlazenej, s vodkou a citrónem... :twisted:

(teda na konci ledna a v únoru taky...)
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Zamčeno