


to já jdu zachvíli na trénink, takže se pak po tréninku mrknu...

no otázkou je, jak dlouho si v té garáži stál? ono na zahřátí stačí tak 2 minutky ikdyž je venku kolem 0 ne?Anti píše:Kolenům samozřejmě prospívá,když se chladí za jízdy proudem vzduchu.Proto se nedoporučuje stání na místě.Nebral jsem to vážně,až jsem sem rejpal v mašině mé milé,stál v garáži na volnoběh,a poté viděl jak vypadá červené koleno výfuku...
Zahřívání samozřejmě,to jhe logické,ale také bych se přikláněl k pomalé jízdě...
Laďák-teoreticky by mohl přispět ke snížení životnosti(viz ta změna vyplachování),ale určitě méně než styl jízdy nebo přešvihnuté servisní intervaly...
Ono při montáži laďáku se trochu mění vyplachování-proto se doporučuje při montáži laďáku udělat změny i na straně sání(airbox,seřízení karburace nebo čip na stříkačku).A je téměř jedno,jestli tam dáš no name nebo značkový,základ je vždy stejný-děrovaná trubka obalená vatou...I když přiznávám,že pokud to není umiverzál ale výfuk přímo a jenom na daný typ mašiny,jsou možná spočítané průměry té trubky,a to tak,že to ani nemusí mít vliv na životnost...
no to asi ne za 2 minuty, nevim zatim sem to moc nezkousel, ale ja tam mam digitalni teplomer takze vidim presne teplotu. ale 5 minut na provozku (asi 60) to nebude tak maximalne 3-4. ale musim to zmerit az pojedu na stk kontrolu asi zitra nebo ve ctvrtek at to muzu rict presne, ono taky pokud je okoli kolem 4 stupnu tak se to bude zahrivat dele. ale odhadem je 5 minut moc. nevim. Otazkou taky zustava, jestli neni lepsi odvarit kolena nez motorAnti píše:Byly to tak cca 3-4minuty,což není mnoho....Ty máš za dvě minuty provozní teplotu?
Já čekám tak pět minut než se hne teploměr![]()
A teď si představ,že máš laďák a je šest ráno,neb na tom jezdíš do práce...Snad kdybych to zavřel do garaže,jinak je vyhlášení války sousedům...
No mě se zase zdá, že by se motorka před vyjetím měla zahřívat na volnoběh. Jinak by mne z logiky věci nenapadal jiný důvod existence páčky zvýšenýho volnoběhu než pro prohřátí motoru před vyjetím při nižších teplotách (ještě to vlastně používám místo tempomatu, ale takhle to asi konstruktéři z KHI nemysleli).volkswagen píše:Žádný dlouhý stání s nastartovaným motorem nepraktikuj. Nahodit a motorku srovnat. Nasadit rukavice a helmu a potom pomalou jízdou vpřed.
Jasněže doporučeno je používat při nižších teplotách, ale když se nad tím zamyslíš, tak vlastně jediná funkce toho "sytiče" je, že ti pootevře škrtící klapku aby se zvýšili otáčky - tzn: na co to vlastně je než na zahřátí motoru na volnoběh (a ten skorotempomat jak jsem už psalvolkswagen píše:No on ten kvazisytič kterej u Zetka je se má používat tuším někdy od teploty pod čtyři stupně ne?.
Jinak by obecně neměl motor naprázdno běžet dýl jak pět minut kvůli chlazení - nejenom výfuku, ale celýho motoru. Takže je šetrnější ho zahřát pomalou jízdou.
hele to nevim, podle mě to ale nezvyšuje otáčky motoru, to je jen vedlejší efekt. mělo by to obohacovat směs. teda asi to mění poměr vzduchu a benálu, já sem zase někde četl, že sytič (sycená směs) se má používat pouze a jen na nastartování... žádný tempomatPeťasZ750 píše:Jasněže doporučeno je používat při nižších teplotách, ale když se nad tím zamyslíš, tak vlastně jediná funkce toho "sytiče" je, že ti pootevře škrtící klapku aby se zvýšili otáčky - tzn: na co to vlastně je než na zahřátí motoru na volnoběh (a ten skorotempomat jak jsem už psalvolkswagen píše:No on ten kvazisytič kterej u Zetka je se má používat tuším někdy od teploty pod čtyři stupně ne?.
Jinak by obecně neměl motor naprázdno běžet dýl jak pět minut kvůli chlazení - nejenom výfuku, ale celýho motoru. Takže je šetrnější ho zahřát pomalou jízdou.)?