Baterka nebo altík?

ENZO
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 301
Registrován: pát srp 31, 2007 17:16:59
Bydliště: Plzeň

Baterka nebo altík?

Příspěvek od ENZO » stř led 09, 2008 16:54:43

Zdravim, ted když se v zimě nudim mě napadla jedna věc, na kterou sem se chtěl zeptat už v sezoně. Mam klasickou bezúdržbovou baterku, ale nová samozřejmě neni, právě naopak. Původní majitel ji přes zimu neodpojoval. Když sem si motorku přivezl domů (cca 180 km), druhej den jsem už nenastartoval. Nabil jsem jí a jezdil jsem úplně bez problémů. Po pár jízdách jsem chvíli stál v koloně se zapnutýma světlama (ostatně jako vždy) a když mi v kapse zazvonil mobil, zastavil sem na odpočívadle, vypnul motor i světla, ale co se nestalo? Opět sem nenastartoval. Takže mě kámoš píchnul pomocí startovacích kabelů, dojel jsem domů, nabil a jezdil až do zimy. Pak jsem ji vyndal, opět nabil a když jsem včera startoval motku, chytala naprosto bezvadně, takže se nevybila. Tak se chci zeptat, jestli nevíte čim to bylo? jestli mi nedobíjí altík nebo jestli je možný, že bych měl někde odběr?

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » stř led 09, 2008 17:32:28

Zajímavá,dá se říci "bludná" závada.Pokud by jsi měl špatnou baterku,tak by během několika dní bez provozu klekla.pokud by byl problém v dobíjení,tak bys neměl sezonu bez problémů.Něco podobného řeším na svém autě.Jednou za čas se v garáži vymlátí baterka úplně do mrtě.Když to nabiju,jezdím rok bez problémů...
Zkus napsat,jestli se ta baterie vymlátí úplně,nebo je jen slabší.Jako vždy bych doporučoval projít silové kabely a jejich spoje(oka).A jak se to při tom neúspěšném startu chová?Cvaká to jen,nebo je snaha o točení?
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » stř led 09, 2008 18:02:21

Stačí , když není v pořádku dobíjecí proud - nechat proměřit a hned víš na čem seš .

ENZO
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 301
Registrován: pát srp 31, 2007 17:16:59
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ENZO » stř led 09, 2008 18:04:48

Anti píše:Zajímavá,dá se říci "bludná" závada.Pokud by jsi měl špatnou baterku,tak by během několika dní bez provozu klekla.pokud by byl problém v dobíjení,tak bys neměl sezonu bez problémů.Něco podobného řeším na svém autě.Jednou za čas se v garáži vymlátí baterka úplně do mrtě.Když to nabiju,jezdím rok bez problémů...
Zkus napsat,jestli se ta baterie vymlátí úplně,nebo je jen slabší.Jako vždy bych doporučoval projít silové kabely a jejich spoje(oka).A jak se to při tom neúspěšném startu chová?Cvaká to jen,nebo je snaha o točení?
Když si ji přivezl a druhej den ji chtěl nastartovat, tak se ani neotočil, a když jsem pak podruhý byl v tý koloně a pak vypnul zhruba za dvě minuty motor, snaha o točení byla, ale i s vypnutýma světlama se mi ji nepodařilo natočit. a po pár pokusech... mtrvo. :cry:

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » stř led 09, 2008 18:15:23

Může být , že ti to nedobíjí v malých otáčkách

ENZO
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 301
Registrován: pát srp 31, 2007 17:16:59
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ENZO » stř led 09, 2008 19:18:36

Maverick píše:Může být , že ti to nedobíjí v malých otáčkách
A v tom případě se to řeší jak?

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

možná...

Příspěvek od 666S999 » stř led 09, 2008 19:19:09

páni-blbá otázka: pucujete řádně kontakty a konzervujete?
Měl jsemtaky problém...motorku jsem nenastartoval, tušil jsem zradu...dotlačil cca 9 km ( v létě ) klel jsem jak pohan, zplavený jak plemenný vůl. Doma výměna oka na baterce, vypucování kostření, dobití baterky a bylo po problému...(přechodové odpory jsou svině, a zvlášť na starty - filcka zlobila/na sklípku - vypucované kontakty,dotažení na baterce a chytá jak cholerik na sprosté slovo!!! )
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » stř led 09, 2008 19:56:08

Hm.....nechápu,jak někomu dokáže nenatočení přes starter znemožnit odjetí... :D
Udělal bych to jak píšou klucí.
Nejprve bych prošel všechny spoje a kabely,zkusil esli se nehřejou.A poté bych natočil a měřil.Na to stačí měřák za dvě kila.Pár minut na volnoběh se světly,a víš na čem jsi...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » stř led 09, 2008 20:00:39

budu OT, ale Chozé má pravdu, pokud jsou zaoxidované kontakty tak to dělá. Já jsem před mnoha lety takhle dopadl se stařičkou Š 120. Stačilo očistit svorky baterky a svorky startéru a bylo po závadě.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv led 10, 2008 16:40:42

Enem pro doplnění:
Nedostatečné dobíjení na volnoběh je taky závada,pokud nejsou otáčky volnoběhu menší než než otáčky,při kterých dodává alternátor nominální výkon.Každopádně by to mělo na volnoběh fungovat jak má.Pokud ne,může být opět špatný spoj nebo vedení z alternátoru nebo regulátoru,nebo porucha vinutí či regulátoru.
Celkem ti taky pomůže,pokud měříš na více místech.Hodí se měřit při startu volty přímo na baterii a pak na starteru.Dá se tak identifikovat případný špatný přechod.Totéž platí u dobíjení.Zkontrolovat na baterii a na regulačním relé.Pokud napětí baterie při startu "padá" hodně(cca pod 9V),znamená to buď velký odběr starteru nebo slabou(špatnou) baterii.Ten odběr starteru může mít několik příčin.Jako je již zmíněný přechodový odpor na kabelech,ale taky třeba krátký uhlík ve starteru,špinavý kolektor,vadná ložiska a nebo i třeba velký odpor motoru(kapalina ve válci).Možností je mnoho,ale většinou jsou to ty jednodušší.
Může být taky problém v elektrické soustavě-někde to bere víc než má,a pak to na volnoběh nestíhá...Stačí třeba zoxidované kontakty ke světlům nebo ke spínačce...
Jeden stačí....na všechno....

Kawamir

Asi starter

Příspěvek od Kawamir » ned led 13, 2008 16:06:59

Ješte jeden dotaz. Mam problem se startem. Když je motor zahřátý chytne vždy na poprvé, ale za studena nekdy sliším jen takové cvakání jako trrrr. a musím tlačit. :(

Uživatelský avatar
MICHALIS TSIOLAS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2138
Registrován: pon zář 25, 2006 07:34:48
Bydliště: Atheny

Re: Asi starter

Příspěvek od MICHALIS TSIOLAS » ned led 13, 2008 16:11:49

Kawamir píše:Ješte jeden dotaz. Mam problem se startem. Když je motor zahřátý chytne vždy na poprvé, ale za studena nekdy sliším jen takové cvakání jako trrrr. a musím tlačit. :(
To už tady bylo, můj názor je dobít baterku, pokud se to po dobití a poněkolika dnech bude opakovat tak jsi zralej na novou.
všechno je jinak! VN1500 DRIFTER '02 o τρελός
CKC#305

Uživatelský avatar
MICHALIS TSIOLAS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2138
Registrován: pon zář 25, 2006 07:34:48
Bydliště: Atheny

Příspěvek od MICHALIS TSIOLAS » ned led 13, 2008 16:12:35

Jo a zkontrolovat kontakty - oxidace a utažení :idea:
všechno je jinak! VN1500 DRIFTER '02 o τρελός
CKC#305

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi starter

Příspěvek od 666S999 » ned led 13, 2008 16:34:26

Kawamir píše:Ješte jeden dotaz. Mam problem se startem. Když je motor zahřátý chytne vždy na poprvé, ale za studena nekdy sliším jen takové cvakání jako trrrr. a musím tlačit. :(
DŮVOD:cvakání je klapání stykače startéru (tzn.: relátko odpadne, jakmile připojí startér, kvůli poklesu napětí - které může být způsobeno více PŘÍČINAMI)
MOŽNÉ PŘÍČINY:
1) baterka-slabá, vybitá, zoxidované kontakty
2) startér-uhlíky, kontakty
3) zvýšené třecí odpory v motoru (motor předem vylučuji)
ODSTRANĚNÍ: to co napsali kluci, diagnostika a postup jak napsal Anti.
POSTUP: první očistit a podotahovat vše na el.vedení ke startéru (včetně O V!!! nejen + !!!), dobití a diagnostiky baterie ideálně použít zátěžák!
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

ENZO
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 301
Registrován: pát srp 31, 2007 17:16:59
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ENZO » čtv úno 28, 2008 20:49:07

Chci se ještě zeptat, slyšel jsem, že je rozdíl, jestli mám altík s permanentním magnetem nebo buzenou kotvou. Jak poznam rozdíl a ovlivní to nějak měření?

Odpovědět