Dotaz na ZX9R

Modely, testy, zkušenosti
Uživatelský avatar
Cowboycolo
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 314
Registrován: stř led 02, 2008 23:31:25
Bydliště: Evaň (Ustecky kraj)
Kontaktovat uživatele:

Dotaz na ZX9R

Příspěvek od Cowboycolo » čtv led 03, 2008 00:10:36

Zdravicko vsem,

rad bych trochu bike a tak me jen napadlo se poptat - neco na co by si clovek mel dat fakt bacha kdyz chce devitku 00-02, kdyz pominu to co clovek bezne zkoukne nez koupi??
Diky za rady, zkusenosti ;-)

P.S. Stesti, zdravi a hodne km v r. 2008
ZX9R (01) - historie
CKC numero 779

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » čtv led 03, 2008 02:06:37

Tak u většiny mašin bych první kontroloval jestli není pohnutý rám, podražené vidle a jestli nebyl ten rám prasklí. V jakém stavu sou kapoty (jestli to nejsou posvařované trsátka) jestli nebyly prasklé stupačky a jejich nosníky. Taky omrknout svody, kola, víčka motoru, spojku (jestli není páčka už nadoraz), brzdy a kotouče. Plynulost chodu motoru, všechny kapalinové rozvody, jestli nejsou kapky vody nebo oleje v kapotě pod motorem. Je toho hodně co by se mnělo prohlédnout před zaplacením. Jestli si na to netroufáš tak někoho, kdo tomu rozumí, popros aby to šel omrknout a vyzkoušet stebou. Toš tak, přeju gutt kup
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » čtv led 03, 2008 08:12:49

A taky pečlivě zkontrolovat čísla, jestli všechno sedí s TP, když jsem sháněl ZZ-R, tak ze čtyř, na který jsem se byl kouknout, tak dvě měly v nepořádku VIN :?
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
rudormi
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2205
Registrován: úte kvě 23, 2006 14:27:07

Příspěvek od rudormi » čtv led 03, 2008 10:14:24

nevím, jestli jsem to tady už nedával... jsou to obecné rady - je to výcuc z knihy dokonalá jízda na motocyklu :arrow:

KOUPĚ OJETÉHO MOTOCYKLU

1. blok motoru – těsnost
2. odřená víčka?
3. těsnost chladícího systému
4. hladina oleje
5. výfuk
• koroze
• deformace
• poklepem dlaní zjistit, zda není uvolněný vnitřek
• je originální? Je homologovaný?
6. stav rukojetí, páček, ovladačů, kontrolek, chcípátka
7. klíče
• lze jedním otevřít vše?
• funguje zámek řízení
8. posvítit do nádrže, zda tam není rez
9. hlava řízení
• zkontrolovat, zda nikde není deformace
• na odlehčeném kole vyzkoušet chod a vůli
10. teleskopy
• těsnost
• rovinnost
11. vůle zadního kola (při odlehčení)
12. na hlavním stojanu
• přímý směr – křížení?
• zadní tlumič – zatížit a pustit
• zadní kolo nesmí být na zemi
13. pneu
• hloubka vzorku
• souhlasí rozměr a typ dle TP?
14. brzdy
• kontrola nehtem, zda nejsou rýhy v brzdovém kotouči
• tloušťka destiček
• hladina kapaliny
• těsnost kapaliny
15. boční stojan
• nevypadává samovolně?
• lze nastartovat/zařadit se se stojánkem?
16. řetěz
• vytahání, žraločí zuby
• poloha ukazatele napínáků
• prohnutí řetězu v různých polohách (při zatížení)
17. řadící páka – vůle?
18. pod sedlem
• stav kabeláže
• baterie – kontakty, stav elektrolytu, plášť baterie
• nářadí
• lékárnička
Chceš bejt všude a nejseš nikde.
To mě poslední dobou nějak vystihuje...

Zephyr 550

Uživatelský avatar
Cowboycolo
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 314
Registrován: stř led 02, 2008 23:31:25
Bydliště: Evaň (Ustecky kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cowboycolo » čtv led 03, 2008 11:53:10

Diky za rady - urcite se hodi presto ze jsem to spis myslel tak, jestli zrovna u tohohle modelu nejsou nejaky bolistky na ktery si dat majzla. Mam uz jeden stroj zamluveny tak uvidime jak na tom bude az ho sjedu dle tady popsanych pokynu :-)
ZX9R (01) - historie
CKC numero 779

Uživatelský avatar
Kozel ZX10
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 158
Registrován: ned led 07, 2007 21:08:35
Bydliště: Opava

Příspěvek od Kozel ZX10 » čtv led 03, 2008 12:25:52

Před desinou jsem měl devítku rok 01,měl jsem ji asi 3 sezony a neměl jsem žádný problém,až na to že se mi přetlačovala voda z chladícího systému pořád do expanzky.Po rozebrání jsem zjistil,že byla lehounce pokroucená hlava.Přebroušení na magnetce to spravilo a po usazení do nového těsnění pod hlavu už to bylo v pohodě.Slyšel jsem potom,že se to občas u těchle modelů stávalo.
Zdar jak sviňa!
ZX-14 09´ orange-black

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » čtv led 03, 2008 16:33:04

NRG píše:A taky pečlivě zkontrolovat čísla, jestli všechno sedí s TP, když jsem sháněl ZZ-R, tak ze čtyř, na který jsem se byl kouknout, tak dvě měly v nepořádku VIN :?
Jojo, na jednu devítku 00-01 mám doma papíry a klíčky, zbytek je nejspíš někde na prodej :roll: :evil:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pát led 04, 2008 01:43:07

Kozel ZX10 píše:Před desinou jsem měl devítku rok 01,měl jsem ji asi 3 sezony a neměl jsem žádný problém,až na to že se mi přetlačovala voda z chladícího systému pořád do expanzky.Po rozebrání jsem zjistil,že byla lehounce pokroucená hlava.Přebroušení na magnetce to spravilo a po usazení do nového těsnění pod hlavu už to bylo v pohodě.Slyšel jsem potom,že se to občas u těchle modelů stávalo.
Tak o tom, že by se někomu jinému na ZX-9R zkroutila hlava slyším poprvé. Nebo spíše fouklý těsnění vyměnil a jezdí dále, a že by někdo zjišťoval, jestli má zkroucenou hlavu? Od koho máš tu informaci? Tvůj případ je zajímavý. To že foukne těsnění se občas stává a postihuje snad každou značku motocyklu na trhu. To těsnění je tam proto, aby utěsnilo případné nerovnosti dosedacích ploch a pak je nutné jej správně podle pořadí jednotlivých šroubů rovnoměrně dotáhnout nejlépe ve dvou etapách a na správný utahovací moment. To pro tebe určitě není žádná novinka. Ale já tím chci vyjádřit, že dotahovací moment cca 47Nm je skutečně vysoký a závit toho šroubu vyvine opravdu hovadskou přítlačnou sílu, kterou nízká torzní tuhost hlavy prostě nevydrží. To znamená, že když dáš nové těsnění a na uhlopříčku na kraje hlavy umístíš dva šrouby a dotáhneš je předepsaným momentem, tak tu hlavu snadno zkroutíš do vrtule. Pokud ty šrouby přehodíš do opačných rohů tak tu hlavu zkroutíš na druhou stranu a proto je nutné dodržovat správné pořadí dotahování šroubů, obvykle to bývá od středu hlavy ke krajům, aby hlava dobře sedla na těsnění a rovnoměrně ho rozmáčkla a tím také dosednou obě plochy ideálně rovnoběžně. A pokud je ta hlava zkroucená, tak si po dotažení sedne dobře. A pozor celou dobu mluvím o setinách, max. desetinách milimetrů.


A myslím si, že tato informace, vůbec nepatří do této diskuse, poněvadž kupující nemá žádnou šanci při koupi zjistit, jestli se právě tento motocykl potýká s podobnou vadou, tedy jestli je to opravdu vada. A pokud jo, tak procento postižených ZX-9tek bude opravdu velmi nízké a strašit kupujícího závadou, která zní velmi dramaticky, mě osobně připadá, jako navádět ho, aby si radši koupil něco jiného, nejlépe Hondu, ta je věčná "obrazně řečeno".
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pát led 04, 2008 01:49:41

Chlapi já vím, že jsem děsně hroznej rejpal, a všechno hned kritizuju, hold jinej už asi nebudu. Ale vždyť by tu beze mě byla hrozná nuda. :D :D :D . No né :?: :twisted:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pát led 04, 2008 02:25:02

K tomu co ještě zkontrolovat při koupi, už není co dodat, myslím že tu bylo řečeno vše. Snad jen to, že bych se nebál vyššího počtu najetých kilometrů. Motor při testu na 50000km, předvedl, až neskutečnou kvalitu, kdy byly u všech komponentů, naměřeny dokonce montážní vůle a pouze vodítka ventilů se dostali na samý začátek rozsahu provozních vůlí. takže se dá očekávat, že motor vydrží více než sto tisíc kilometrů. A pokud si ještě někdo pamatujete na stránky LPX-Tuning, které už bohužel nefungují. Tak tam byla spousta nejrůznějších vytrvalostních testů na 50tisíc Km a nejhůře dopadla R1čka a R6stka, oběma by prospěla generálka motorů, ale R1čku smontovali tak jak byla a najeli sní dalších 50000. Ale po rozebrání prohlásily, že, už není bezpečné, dále pokračovat.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Cowboycolo
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 314
Registrován: stř led 02, 2008 23:31:25
Bydliště: Evaň (Ustecky kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cowboycolo » pát led 04, 2008 14:59:29

Diky za dalsi prispevky...zadny cebro nechci, presne vim co chci koupit a ze to musi byt zelene :-)
ZX9R (01) - historie
CKC numero 779

Uživatelský avatar
Kozel ZX10
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 158
Registrován: ned led 07, 2007 21:08:35
Bydliště: Opava

to Zubr

Příspěvek od Kozel ZX10 » pon led 07, 2008 13:10:58

Každopádně nechci nikoho odrazovat,jen více zeleniny!To byl můj příspěvek do diskuze z mojí osobní zkušenosti.Jinak jsem byl velice spokojený a dobře se na ní cestovalo.Těch zkroucených hlav bude samozřejmě velmi malé procento,i japončíci občas udělají někde chybu.A vzhledem k tomu,že jsem ji kupoval když měla najeto 6tis. a já do ní vrtal až se spravovala,tak to bylo zřejmě už z fabriky.
Zdar jak sviňa!
ZX-14 09´ orange-black

Uživatelský avatar
Bubrak
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: pon úno 27, 2006 05:07:37
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bubrak » pát úno 01, 2008 11:03:57

Cau, me se na ZX9 98 taky hrnula voda do expanzky a nevracela se, a ani nevim cim to bylo, kvuli malo vody v chladici sem to jednou trochu prehral (jako jeste neblikala teplota ze to mam chcipnout, ale temer, bylo to na predposledni nebo predpredposledni carce, za normalniho provozu sem byl na 3-4 carkach z asi 8mi), no a od te doby to nedelalo, mohlo to byt jen nejakym svinstvem, vodnim kamenem na pretlakovym vicku na chladici. Menil sem hadici do expanzky, vycistil ji, nic nepomohlo az to prihrati. :)

Ale jinak sem na ni mel temer 65tis (poridil sem ji pri 22) a motor slapal jak hodinky a tahalo to jako bejk, super spolehliva motorka. Od ty doby mam slabost pro Kawasaki. :blob5:
--
Bubrak
ZX10R 04

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

čau Bubraku!

Příspěvek od 666S999 » sob úno 02, 2008 01:20:50

Zdraví 6S9 z Motorkari! Jak Lítáš? Nezazimováno???? :wink:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

lor.m

Příspěvek od lor.m » čtv úno 14, 2008 01:09:12

Asi se probralo kdeco ale jak poznat tak rychle jestli je ta zx9 otevřená?Nevíta ja k se dá otevřít?Na čem je seškrcená?Mám totiž 94.
Dík za odpověd

Odpovědět