nejde!!!
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pravda, Pravda. Chlapi zase ty motorky tak nepodceňujte. Na těch 120 st.C, se v létě, při 35st. nad nulou, asfalt přes 50st. a při popojíždění v zácpě, snadno dostanete, protože to ani ta sahara neuchladí. A rozhodně není důvod si myslet, že se ta mašina nějak poškodila. Teď uvedu příklad extrému, který je mi opravdu proti srsti a nikdy bych tu motku tak netrápil,vyděl jsem to, už mockrát, myslím že už každý z vás, a nikdy jsem neviděl, že by ta motorka zdechla (případné opotřebení motoru do toho teď tahat nebudeme). A to je, když nějaký machýrek na moto srazu (né kawa srazu), natočí svou mašinu a ještě za studena jí na volnoběh dá plnej, až do omezovače a po nějaký době začne šlehat metrový plameny z laufu. Během dvou minut, mu začne zářit varovná kontrolka 120 st.C, tím to však nekončí a on jí drtí dalších deset minut, aby mu začaly krásně červeně zářit svody, teplotu chladící kapaliny už nezjistíte, protože teploměr ukazuje již deset minut HI. A když už se smiluje a moto vypne, tak za hoďku to celé z opákne. Tento extrém je skutečně na přes držku. Ale jen zřídka kdy, se jim začne vařit chl. kap.
Tlak v chladícím systému se u motorek pohybuje od 1 do 1,5 baru (100 až 150kPa) a shodou okolností tlak v běžném papiňáku (tlakový hrnec na vaření) se také pohybuje v rozmezí 1 až 1,5baru a při tomto tlaku se pohybuje bod varu obyčejné vody na 120 až 130 st.C. Jenže u motorek se místo vody používá glykolová nemrznoucí směs a ta bod varu posouvá ještě výš (bohužel o kolik to nevím).
V učebnici Fyziky se píše, že kritická teplota vody je cca 300 st.C při tlaku cca 22 MPa, co se stane pak, to tam nepíší, škoda, docela by mě to zajímalo.
Další méně drastický případ je měření výkonu na motorové brzdě. Zatím jsem byl na brzdě dvakrát, jednou s mojí bejvalkou ZZR600 r.v. 94, a protože to bylo u Ládi Ešnera v H.K., tak mi foukal do chladiče vzduch z výkoného ventilátoru a teplota se jakš takš držela na urovni spínání sahary. A tudíž mi mohl provést několik měření v krátkém sledu za sebou. Podruhé se ZX-9R 2000, jsem nechal změřit výkon, při akci na Mosteckém autodromu, a poněvadž se nechladilo vůbec, tak po zahřátí na provozní teplotu, bylo možné, měřit jen jednou. Není se čemu divit, při plným plynu a max. zátěži se vyprodukuje ohromné množství tepla, sice to sahara udržela na 110 st.C ale další měření se dá provést, až po vychladnutí.
Podle mého názoru, otestovat kondici chladícího systému, bych přímo doporučoval, hlavně např. před náročnou dovolenou v létě, před létem vůbec a i na jaře, nebo na podzim může nastat případ, kdy bude muset sepnout sahara. A je skutečně pakárna, když se na dovolené dostanete do zácpy na dálnici, zapne sahara a zničeho nic vám najednou vystřelí hadice a vyteče vám všechna chl. kap., spolujezdkyně mezi tím, než nasadíte hadici, běhá od auta k autu a žebrá o blbý dva litry destilky. V hajzlu je, když ta hadice praskne, tu na dálnici seženete těžko (v dnešní době, už nikdo sebou náhradní hadice nevozí). I blbě opravenej chladič po nehodě, vás může na první jízdě také zradit. Takže je lepší, aby se případná porucha projevila ještě v garáži, kde jí můžete v klidu odstranit. Provádět rozsáhlou údržbu a testování všech součástek, se může vymstít poruchou, která by se bez údržby nestala, zvláště bez pořádného odzkoušení.
Nemyslete si, že když dáte moto do servisu, tak vám provedou, jen tak rozborku, zborku, a pak vám motorku vrátí. Néé, nejdřív to pořádně odzkouší, aby se přesvědčili o závadě ( "a jestli si z nich neděláte prdel"), pak opraví pouze vadný díl, a zkontrolují dalším testem, případně moto projedou, jestli vše funguje správně. V tom prvním případě by se zachovali velmi neprofesionálně. A ještě by se vám mohlo stát, že s toho servisu ani nedojedete domů.

Tlak v chladícím systému se u motorek pohybuje od 1 do 1,5 baru (100 až 150kPa) a shodou okolností tlak v běžném papiňáku (tlakový hrnec na vaření) se také pohybuje v rozmezí 1 až 1,5baru a při tomto tlaku se pohybuje bod varu obyčejné vody na 120 až 130 st.C. Jenže u motorek se místo vody používá glykolová nemrznoucí směs a ta bod varu posouvá ještě výš (bohužel o kolik to nevím).
V učebnici Fyziky se píše, že kritická teplota vody je cca 300 st.C při tlaku cca 22 MPa, co se stane pak, to tam nepíší, škoda, docela by mě to zajímalo.
Další méně drastický případ je měření výkonu na motorové brzdě. Zatím jsem byl na brzdě dvakrát, jednou s mojí bejvalkou ZZR600 r.v. 94, a protože to bylo u Ládi Ešnera v H.K., tak mi foukal do chladiče vzduch z výkoného ventilátoru a teplota se jakš takš držela na urovni spínání sahary. A tudíž mi mohl provést několik měření v krátkém sledu za sebou. Podruhé se ZX-9R 2000, jsem nechal změřit výkon, při akci na Mosteckém autodromu, a poněvadž se nechladilo vůbec, tak po zahřátí na provozní teplotu, bylo možné, měřit jen jednou. Není se čemu divit, při plným plynu a max. zátěži se vyprodukuje ohromné množství tepla, sice to sahara udržela na 110 st.C ale další měření se dá provést, až po vychladnutí.
Podle mého názoru, otestovat kondici chladícího systému, bych přímo doporučoval, hlavně např. před náročnou dovolenou v létě, před létem vůbec a i na jaře, nebo na podzim může nastat případ, kdy bude muset sepnout sahara. A je skutečně pakárna, když se na dovolené dostanete do zácpy na dálnici, zapne sahara a zničeho nic vám najednou vystřelí hadice a vyteče vám všechna chl. kap., spolujezdkyně mezi tím, než nasadíte hadici, běhá od auta k autu a žebrá o blbý dva litry destilky. V hajzlu je, když ta hadice praskne, tu na dálnici seženete těžko (v dnešní době, už nikdo sebou náhradní hadice nevozí). I blbě opravenej chladič po nehodě, vás může na první jízdě také zradit. Takže je lepší, aby se případná porucha projevila ještě v garáži, kde jí můžete v klidu odstranit. Provádět rozsáhlou údržbu a testování všech součástek, se může vymstít poruchou, která by se bez údržby nestala, zvláště bez pořádného odzkoušení.
Nemyslete si, že když dáte moto do servisu, tak vám provedou, jen tak rozborku, zborku, a pak vám motorku vrátí. Néé, nejdřív to pořádně odzkouší, aby se přesvědčili o závadě ( "a jestli si z nich neděláte prdel"), pak opraví pouze vadný díl, a zkontrolují dalším testem, případně moto projedou, jestli vše funguje správně. V tom prvním případě by se zachovali velmi neprofesionálně. A ještě by se vám mohlo stát, že s toho servisu ani nedojedete domů.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kritická teplota vody znamená že přes ní už jí tlakem nezkapalníš. U vody je to přesně 365 - pokud voda - respektive vodní pára dosáhne té teploty, už se nedá zkapalnit ať už bude tlak jakýkoliv.Zubr píše:
V učebnici Fyziky se píše, že kritická teplota vody je cca 300 st.C při tlaku cca 22 MPa, co se stane pak, to tam nepíší, škoda, docela by mě to zajímalo.
Ještě kolem 2500 stupňů se začíná voda rozkládat na vodík a kyslík takže pozor na to

Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye