
nejde!!!
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Motorka ti vaří? Ukázalo se ti na teploměru blikající "HI" ???
Jestli ano tak je něco špatně:
Nejčastější problém je prasklá pojistka, když motorka dlouho nejede tak větrák trošku zatuhne no a pak když má sepnout tak se nerozběhne a pojistka se spálí.
Když bude ok, tak zkus vyzkratovat termostat - když se větrák rozběhne tak je vada tam. Když ne tak je pravděpodobně v hajzlu vinutí
Jestli ano tak je něco špatně:
Nejčastější problém je prasklá pojistka, když motorka dlouho nejede tak větrák trošku zatuhne no a pak když má sepnout tak se nerozběhne a pojistka se spálí.
Když bude ok, tak zkus vyzkratovat termostat - když se větrák rozběhne tak je vada tam. Když ne tak je pravděpodobně v hajzlu vinutí

Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
Větrák se obvykle spouští mezi 105 až 115 st.Celsia a při cca 120 st. C se rozsvítí varovná kontrolka a musíš to vypnout, ale pořád ještě chladící kapalina nevaří. Ať tě ani nenapadne při takto vysoké teplotě otvírat víčko chladiče
Jakmile unikne přetlak v chladícím systému, tak se kapalina začne tak brutálně vařit a stříkat všude kolem, že tě ošklivě popálí, páč nestihneš ani uskočit.
Takže skus motorku ještě jednou pořádně rozhicovat, klidně až na těch 115 st.C a uvidíš že se rozeběhne a když ne ta pak teprve budeme něco řešit. Čus Tom



Takže skus motorku ještě jednou pořádně rozhicovat, klidně až na těch 115 st.C a uvidíš že se rozeběhne a když ne ta pak teprve budeme něco řešit. Čus Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Osobně bych to řešil jak Pavel.
Bývá to téměř vždy záležitost čidla-spínače.Řešil jsem to na třech KLR,a pokaždé to bylo tímto.
Když už zkoušet,tak stačí čidlo vytáhnout a nahřát na teplotu přes sto stupňů(v podstatě stačí zapalovač),nebo jej napojit na drátky a ty drátky připojit ke zkoušečce zkratu.Čidlo nechat vařit ve vodě.Zkoušečka by měla začít indikovat zkrat.
Bývá to téměř vždy záležitost čidla-spínače.Řešil jsem to na třech KLR,a pokaždé to bylo tímto.
Když už zkoušet,tak stačí čidlo vytáhnout a nahřát na teplotu přes sto stupňů(v podstatě stačí zapalovač),nebo jej napojit na drátky a ty drátky připojit ke zkoušečce zkratu.Čidlo nechat vařit ve vodě.Zkoušečka by měla začít indikovat zkrat.
Jeden stačí....na všechno....
No já v tom nevidím žádnej problém, rovnou to zkusit zahřát přímo na motorce, té moto se nemůže nic stát, stejně jí určitě nastartuje 30krát za zimu, jako skoro každý začátečník.Anti píše:Osobně bych to řešil jak Pavel.
Bývá to téměř vždy záležitost čidla-spínače.Řešil jsem to na třech KLR,a pokaždé to bylo tímto.
Když už zkoušet,tak stačí čidlo vytáhnout a nahřát na teplotu přes sto stupňů(v podstatě stačí zapalovač),nebo jej napojit na drátky a ty drátky připojit ke zkoušečce zkratu.Čidlo nechat vařit ve vodě.Zkoušečka by měla začít indikovat zkrat.


Pavel uvažuje správně, protože ví jak to udělat a kde najde spínač větráku, a že stačí spínač překlenout. Protože ovšem nevím jak technicky zdatný Dany je a nakolik rozumí elektrice, tak předpokládám, když neví při jakých teplotách má větrák na motorce spínat, že s tím nemá moc zkušeností, a taky jako každý neznalí, si myslí že 100 st.C je bod varu a tudíž že by měl větrák sepnout mnohem dříve. Tyto problémy se řeší každou chvíli na nějakých forech od doby, kdy výrobci zavedli číslicové teploměry. Dříve když dolezla ručička, nebo digitální kostičky do poloviny rozsahu teploměru tak zapnul větrák a nikdo neřešil při jaké teplotě sepnul.
Věřím tomu, že až to znova zkusí, tak se rozjede.

A jestli jsem tě Dany, nějak urazil, když jsem tě nazval začátečníkem, tak se ti omlouvám, neznám tě a až tě poznám na nějakém klubovém srazu, tak máš u mě pivo.


NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Anti píše:Osobně bych to řešil jak Pavel.
Bývá to téměř vždy záležitost čidla-spínače.Řešil jsem to na třech KLR,a pokaždé to bylo tímto.
Když už zkoušet,tak stačí čidlo vytáhnout a nahřát na teplotu přes sto stupňů(v podstatě stačí zapalovač),nebo jej napojit na drátky a ty drátky připojit ke zkoušečce zkratu.Čidlo nechat vařit ve vodě.Zkoušečka by měla začít indikovat zkrat.
Vařit spínač teploty ve vodě na sporáku je hovadina, páč tu vodu nikdy nezahřeješ na víc než cca 100st.C




NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Tome, klídek. Všichni to myslíme stejně dobře. Je pravda, že když máš někomu, koho neznáš poradit, je to vcelku problém. Myslím tím samozřejmě nějakou tu technickou zdatnost. Taky kolikrát přemýšlím, co k danému problému napsat, když tazatel nesdělí ani základní poznatky k závadě u své motorky. Pokud chce někdo opravovat motorku a má se mu vysvětlovat, aby se třeba neopařil, nebo kde najde konektor od termospinače na chladiči, bude líp, když to svěří někomu, kdo se vtom trošku vyzná. A tobě Dany se omlouvám, nic není myšleno proti tobě, jen trošku zklidňuju Zubra. Všem hezkýho silvestra!
ZRX 1200 R
Čau, jo děkuju vám za radu.Jo Tome v pohodě neurazil si mě.Máš pravdu že s tím zkušenosti moc nemám!Jak si psal o těch teplotách tak to je přesně ono.Před tím sem měl horneta a tam žádný stupně nevidíš vid.Tady se mi ukázalo na digitálu 100°C a myslel sem si jaká to není teplota a bál sem se abych to neuvařil
.Tak díky a štastnej novej rok přeji.

Podívej Zubre,nikdo ti nebere titul největšího machra.Ale pokud budeš neustále stírat moji snahu pomoci druhým,můžu se na to vykašlat a jen se druhým smát že si nevědí rady.
Omlouvám se za O.T.(nebo jak se tomu říká)
Zahřívat motorku na 120 stupňů a tvrdit že se jí nic nestane,k tomu bych se zase přiklonil já v tom nejkrajnějším případě.Jak jsi správně podotknul,dělá kapalina pří této teplotě psí kusy.A jakpak se to líbí všem těm hadicím,spojům,těsnění a oleji?Jezdil si někdy škodovkou?Co udělá voda,když zastavíš přehřátou škodovku?Vylítá ven ještě víc ohřátá,protože se přestane chladit.A co pak udělají pístní kroužky?
Taky jsem na své mašině čekal na sepnutí ventilátoru.A nedočkal se.A měl jsem prdel jak vlašskej ořech,když mi začala flusat vodu z expanzky ven...
Omlouvám se za O.T.(nebo jak se tomu říká)
Zahřívat motorku na 120 stupňů a tvrdit že se jí nic nestane,k tomu bych se zase přiklonil já v tom nejkrajnějším případě.Jak jsi správně podotknul,dělá kapalina pří této teplotě psí kusy.A jakpak se to líbí všem těm hadicím,spojům,těsnění a oleji?Jezdil si někdy škodovkou?Co udělá voda,když zastavíš přehřátou škodovku?Vylítá ven ještě víc ohřátá,protože se přestane chladit.A co pak udělají pístní kroužky?
Taky jsem na své mašině čekal na sepnutí ventilátoru.A nedočkal se.A měl jsem prdel jak vlašskej ořech,když mi začala flusat vodu z expanzky ven...
Jeden stačí....na všechno....
Ale néAnti píše:Podívej Zubre,nikdo ti nebere titul největšího machra.Ale pokud budeš neustále stírat moji snahu pomoci druhým,můžu se na to vykašlat a jen se druhým smát že si nevědí rady.
Omlouvám se za O.T.(nebo jak se tomu říká)
Zahřívat motorku na 120 stupňů a tvrdit že se jí nic nestane,k tomu bych se zase přiklonil já v tom nejkrajnějším případě.Jak jsi správně podotknul,dělá kapalina pří této teplotě psí kusy.A jakpak se to líbí všem těm hadicím,spojům,těsnění a oleji?Jezdil si někdy škodovkou?Co udělá voda,když zastavíš přehřátou škodovku?Vylítá ven ještě víc ohřátá,protože se přestane chladit.A co pak udělají pístní kroužky?
Taky jsem na své mašině čekal na sepnutí ventilátoru.A nedočkal se.A měl jsem prdel jak vlašskej ořech,když mi začala flusat vodu z expanzky ven...



A diskuse není o tom, aby tu např. dvacet lidí řeklo svůj názor na věc. To by potom byl pouze jakýsi seznam názorů, mezi kterými by jsi zakladatel diskuse musel stylem "šlo-ka-čá-tko-po-dle-vo-dy" rozpočítat, který bude ten správný. Takže ze všech názorů by měl vykrystalizovat, jen ten (pokud možno) správný. A proto se diskutuje.
Nelíbí se mi, že se začínají tyto diskuse vyvíjet na osobní potyčky a války. A už v této diskusi nebudu dále reagovat na Antiho názor na zahřátí motorky, protože tato je již uzavřena, pokud ji Dany opět neoživí.
Naposledy upravil(a) Zubr dne stř led 02, 2008 00:33:59, celkem upraveno 1 x.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
No já se přiznám, že se z vašeho dohadování může laik poměrně hodně dozvědět takže to promazávat nehodlám.. Pokud se začnete vážně hádat, tak to useknu a zamknu, takže teď jen s malou připomínkou - zkuste se držet techniky a i když spolu nesouhlasíte tak se nepouštějte do sobních hádek.
K tomu vaření spínače, dělalo se to při testu termostatu do auta (viditelně otevíral) ale ten funguje v jiných teplotách. Snímač pro spínání větráku spíná mezi 104 - 115 °C takže se přiznám že si nejsem jistý jestli sepne při normálním vaření (voda dosahuje bodu varu při 100°C při nulové nadmořské výšce). Možná jo a možná ne, ale jak se tu objevilo, může se lehce stát že si člověk koupí nový a ten se bude chovat stejně.
Osobně bych šel vylučovací metodou - otestoval větrák připojením napřímo, proměřil kabelové vedení a pokud by vypadalo všechno OK tak bych objednal čidlo - motorku bych dobrovolně nevařil
K tomu vaření spínače, dělalo se to při testu termostatu do auta (viditelně otevíral) ale ten funguje v jiných teplotách. Snímač pro spínání větráku spíná mezi 104 - 115 °C takže se přiznám že si nejsem jistý jestli sepne při normálním vaření (voda dosahuje bodu varu při 100°C při nulové nadmořské výšce). Možná jo a možná ne, ale jak se tu objevilo, může se lehce stát že si člověk koupí nový a ten se bude chovat stejně.
Osobně bych šel vylučovací metodou - otestoval větrák připojením napřímo, proměřil kabelové vedení a pokud by vypadalo všechno OK tak bych objednal čidlo - motorku bych dobrovolně nevařil

ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!

CKC # 209
Podívej Zubre,sto lidí,sto názorů.Myslím že diskuze JE o tom,že třeba pár lidí napíše svůj názor na věc.Ty bys vařil mašinu,já radši čidlo.Ve vodě to opravdu asi nepůjde to přiznávám,ale navrhnul jsem i jiný postup,dá se to ohřát nad plamenem,pokud člověk používá hlavu,poradí si.Jen uvažuju logicky,že vařit čidlo znamená možnost zničit čidlo.Vařit motorku znamená možnost zničit hádej co...
Jeden stačí....na všechno....