FABIA 1,2 TACHOMETR

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: na co odpor???

Příspěvek od Zubr » čtv pro 13, 2007 22:03:08

666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...

Odpor je na pika ču ču...
Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: na co odpor???

Příspěvek od 666S999 » čtv pro 13, 2007 22:25:36

Zubr píše:
666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...

Odpor je na pika ču ču...
Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.
no tak nejsem elektrikář...ale je to nejjednodušší...odpor se hřeje a úbytek napětí kolísá, (natož navíjet odpor cca 5 Ohmů, blabla...vyhřejou se svorky... ) , je to řešení: "přítel na netu" , ne "prasák na telefonu". Co chceš poradit, aby si s tím neelektrikář, "amatér" poradil?


jestli praskaj žárovky, tak poštelovat regulátor na autě, TO je příčina = tu odstranit, a to je ELEKTRIKÁŘSKÉ ŘEŠENÍ!

no co, nebudu se vyjadřovat, abych nebyl... ostatní v topicu jsou teda "košer"?
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » čtv pro 13, 2007 22:28:17

Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!! :wink:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

tak to jo!

Příspěvek od 666S999 » čtv pro 13, 2007 22:40:21

ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!! :wink:
to je jiná! jako František Běhounek po ztroskotání vzducholodi : vyrobil bych si odpor z tužky! to by bylo geniální řešení!

nebo víc ponorných vařičů paralelně...v sérii s Járovkou
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5069
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » pát pro 14, 2007 02:20:52

Se mi líbí stále nejvíc řešení nakopat výrobce do prdele za vadu vozidla, kterou jsem nezpůsobil, a která mi ohrožuje nejen řádný provozale i nakonec život... tudíž, bezplatné odstranění vady i na vozítku více či méně ojetém!!!! Můžu si snad za to sám, že je regulátoir napětí, nebo jiná součástka nerozebiratelná,neštelovatelná, a tudíž nedotknutelná, v řitii? Spáchal bych jim cirkus v servisu, a pak by se vidělo... U těchhle věcí samodomo nedoporučuju, když to nedejbože shoří kvůli nesprávnýmu odporu, pojišťovna nedá ani káču za nedbornej zásah... Pořád si myslím, že za to může výrobce!!!!
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pát pro 14, 2007 18:08:42

Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

jo!

Příspěvek od 666S999 » pát pro 14, 2007 19:25:19

Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: jo!

Příspěvek od KankX » sob pro 15, 2007 12:15:02

666S999 píše:
Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"
ted jsi na to kapnul :lol: ...a proto pak praskaji ty zarovky, to je jasny jak facka :D
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
markyz1977
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 54
Registrován: úte črc 25, 2006 21:37:59
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

žárovky

Příspěvek od markyz1977 » pon led 07, 2008 19:31:48

A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.
ZX-šestka

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Re: žárovky

Příspěvek od Dak » úte led 08, 2008 00:31:44

markyz1977 píše:A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.
Jo! A nebo odpor jak sem navrhoval já. Je to levnější, jen to mosíš napájet a odizolovat. :)
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » úte led 08, 2008 09:17:52

ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!! :wink:
Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce :D . A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT. :D
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

to marek

Příspěvek od Dak » úte led 08, 2008 09:28:33

To si dokážu úplně představit a nedivím se (praxe na střední). Ono je rozdíl stejnosměrný a střídavý proud a 230 a 12. Ta tuha je grafit a je uhlíkovému odporu podobná, jenže přitom propojení tím protekl proud který by nesnesl ani originální uhlíkový odpor. Děkuj bohu že ti to neprsklo do oka a nepopálilo ruky. :lol: Jinak jestli to škoda auto nevyreklamuje a neopraví, tak ať stím někdy až pojede kolem dovalí, a já se pokusím to spravit. Proměříme uvidíme. Toš tak
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5069
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte led 08, 2008 11:07:31

marek píše:
ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!! :wink:
Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce :D . A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT. :D
:D :D :D :D :D :D Zlatý český ručičky :D :D :D :D Ale důležite je vždycky výsledek, a ten se dostavil :D :D
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Tilda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5518
Registrován: čtv říj 19, 2006 12:49:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tilda » úte led 08, 2008 11:07:46

:lol: :lol: :lol: teda, marku, ty ses stejnej elektrikar jako ja :lol:
ZRX1200R
ZRX1000RR

Don't drink and drive, but smoke and fly :-)
#399#

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte led 08, 2008 14:36:01

marek píše:
ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!! :wink:
Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce :D . A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT. :D
Marku ty jsi "vul" :-D malem jsem si pri cteni strikl do trenek... :lol:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Zamčeno