Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...
Odpor je na pika ču ču...
FABIA 1,2 TACHOMETR
Re: na co odpor???
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: na co odpor???
no tak nejsem elektrikář...ale je to nejjednodušší...odpor se hřeje a úbytek napětí kolísá, (natož navíjet odpor cca 5 Ohmů, blabla...vyhřejou se svorky... ) , je to řešení: "přítel na netu" , ne "prasák na telefonu". Co chceš poradit, aby si s tím neelektrikář, "amatér" poradil?Zubr píše:Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...
Odpor je na pika ču ču...
jestli praskaj žárovky, tak poštelovat regulátor na autě, TO je příčina = tu odstranit, a to je ELEKTRIKÁŘSKÉ ŘEŠENÍ!
no co, nebudu se vyjadřovat, abych nebyl... ostatní v topicu jsou teda "košer"?
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
tak to jo!
to je jiná! jako František Běhounek po ztroskotání vzducholodi : vyrobil bych si odpor z tužky! to by bylo geniální řešení!ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!
nebo víc ponorných vařičů paralelně...v sérii s Járovkou
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Se mi líbí stále nejvíc řešení nakopat výrobce do prdele za vadu vozidla, kterou jsem nezpůsobil, a která mi ohrožuje nejen řádný provozale i nakonec život... tudíž, bezplatné odstranění vady i na vozítku více či méně ojetém!!!! Můžu si snad za to sám, že je regulátoir napětí, nebo jiná součástka nerozebiratelná,neštelovatelná, a tudíž nedotknutelná, v řitii? Spáchal bych jim cirkus v servisu, a pak by se vidělo... U těchhle věcí samodomo nedoporučuju, když to nedejbože shoří kvůli nesprávnýmu odporu, pojišťovna nedá ani káču za nedbornej zásah... Pořád si myslím, že za to může výrobce!!!!
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*
*CKC 102*
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
jo!
A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jo!
ted jsi na to kapnul666S999 píše:A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.


----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- markyz1977
- Babyrider
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte črc 25, 2006 21:37:59
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
žárovky
A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.
ZX-šestka
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Re: žárovky
Jo! A nebo odpor jak sem navrhoval já. Je to levnější, jen to mosíš napájet a odizolovat.markyz1977 píše:A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.

Dak
CKC -015-
CKC -015-
Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopceZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!


ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
to marek
To si dokážu úplně představit a nedivím se (praxe na střední). Ono je rozdíl stejnosměrný a střídavý proud a 230 a 12. Ta tuha je grafit a je uhlíkovému odporu podobná, jenže přitom propojení tím protekl proud který by nesnesl ani originální uhlíkový odpor. Děkuj bohu že ti to neprsklo do oka a nepopálilo ruky.
Jinak jestli to škoda auto nevyreklamuje a neopraví, tak ať stím někdy až pojede kolem dovalí, a já se pokusím to spravit. Proměříme uvidíme. Toš tak

Dak
CKC -015-
CKC -015-
marek píše:Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopceZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!. A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT.












babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*
*CKC 102*
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Marku ty jsi "vul"marek píše:Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopceZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!. A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT.


----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira