ZXR 750 Benzínové čerpadlo

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

ZXR 750 Benzínové čerpadlo

Příspěvek od shorad » ned lis 25, 2007 18:44:39

Nazdar kawáci. Dávám svojí ZXR do původního stavu a zjistil jsem že tahle kawa má benzínové čerpadlo. Našel jsem ho v místech pod baterkou. Je ale odpojené od elektriky i od benzínu, teče mi to do karbeců postupem: nádrž - kohout - průtokový filtr - karburátory. Prostě to někdo odpojil a okruh spojil natvrdo. Vyndal jsem čerpadlo, vzal ho domů, připojil na 12 voltů a světe div se: šlape jak hodinky. Takže slovo do pranice: když to zapojím, bude to stále tlačit benzín do karburátorů a ty si s tim poradí jak?? Mam to vůbec zkoušet? Mimochodem bez zapojeného čerpadla to lítá skoro 240 km/hod. Tak k čemu to tam vlastně je???
Obrázek

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pon lis 26, 2007 16:33:54

Aby bylo možný určit, zda je nutné nuceně čerpat palivo do karburátorů, je potřeba, abys poskytl další informace o moto.
1. Z jakého stavu tu mášu dáváš do původního stavu (např. ze streeta do origo stavu a pod.)
2. Jestli ta mašina má, nebo nemá náporové sání a jestli je funkční (Tím však nemyslím ty vysavačové trubky, které vedou seshora do nádrže, a jsou tam jen na parádu).
3. Jak vysoko je dno nádrže od plovákových komor karburátorů.


Tak k tomu čerpadlu, něco málo slov: K samotnému čerpadlu nemůže být trvale připojeno 12V, poněvadž by se pravděpodobně upeklo. Musí být napájeno přes tyristorové relé, které pulsně spíná čerpadlo a to po malých dávkách doplňuje karburátory. Pravděpodobně relé spíná na frekvenci, která se zvyšuje podle otáček motoru, ale jakmile se karburátory naplní, plováky zavřou jehlové ventily a čerpadlo nepřetlačí další benzín tak přestane pumpovat.

Pravděpodobně budeš mít to dávkovací relé v hajzlu. To relé by jsi měl poznat podle toho, že je to krabička cca 2x2x3cm,je nerozebiratelná zalitá nějakým plastem a vedou do ní 4dráty (pro zzr600 mají dráty tyto barvy:černý, červený, žlutočervený a černomodrý drát, vetšinou jsou ty barvy stejný u všech kaw.) U zx9r je umístěné, až u zadního světla, což nebude pravidlo.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » pon lis 26, 2007 17:10:00

Nechtěl bych rýpat,ale:
A.Pokud to funguje bez problémů bez toho čerpadla,tak proč ho tam dávat?
B.Když jsem pročítal různé návody k různým elektrickým instalacím,vždy jsem se dočetl,že:
1 po otočení klíčku do polohy ON čerpadlo natlakuje,a pak vypne
2 při běžícím motoru běží pořád,a bez nějakého relátka.
Tlakování karburace(vstřiků) je řešeno pomocí tlakového ventilu na palivovém okruhu(přívodu)
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » pon lis 26, 2007 17:55:42

Zubr píše:Aby bylo možný určit, zda je nutné nuceně čerpat palivo do karburátorů, je potřeba, abys poskytl další informace o moto.
1. Z jakého stavu tu mášu dáváš do původního stavu (např. ze streeta do origo stavu a pod.)
2. Jestli ta mašina má, nebo nemá náporové sání a jestli je funkční (Tím však nemyslím ty vysavačové trubky, které vedou seshora do nádrže, a jsou tam jen na parádu).
3. Jak vysoko je dno nádrže od plovákových komor karburátorů.


Tak k tomu čerpadlu, něco málo slov: K samotnému čerpadlu nemůže být trvale připojeno 12V, poněvadž by se pravděpodobně upeklo. Musí být napájeno přes tyristorové relé, které pulsně spíná čerpadlo a to po malých dávkách doplňuje karburátory. Pravděpodobně relé spíná na frekvenci, která se zvyšuje podle otáček motoru, ale jakmile se karburátory naplní, plováky zavřou jehlové ventily a čerpadlo nepřetlačí další benzín tak přestane pumpovat.

Pravděpodobně budeš mít to dávkovací relé v hajzlu. To relé by jsi měl poznat podle toho, že je to krabička cca 2x2x3cm,je nerozebiratelná zalitá nějakým plastem a vedou do ní 4dráty (pro zzr600 mají dráty tyto barvy:černý, červený, žlutočervený a černomodrý drát, vetšinou jsou ty barvy stejný u všech kaw.) U zx9r je umístěné, až u zadního světla, což nebude pravidlo.
Diky za odpoved, mas podivuhodne znalosti.
1: Je v "normalnim" silnicnim stavu ale dost zanedbana, par veci tam chybi, takze spise kompletuji a nazaver dostane novy green lak.
2: S tim naporovym sanim jsi mne dostal ale myslim ze tam neni, vyusteni aierboxu je pod sedlem bikera, saje to jakoby proti smeru jizdy (az ted mi doslo ze je to divne).
3: Mam masu v garazi ale odhaduji ze plov. komory karbcu jsou 10 - 13 cm od dna nadrze takze samospad.

Jinak to chci vyzkouset jak to slape, v podstate cerpadlo jen vsunu do soucasneho okruhu, sam jsem zvedav. Pujdu na to v patek. Moc dekuji za odpoved.

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » pon lis 26, 2007 18:17:09

jen tak mimo tema. nepracujes nahodou ve strakonicich?
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » pon lis 26, 2007 20:01:54

MadMax píše:jen tak mimo tema. nepracujes nahodou ve strakonicich?
dobry postreh, 252. plro

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » pon lis 26, 2007 20:33:17

Pokud to funguje tak jak to je, vykašli se na to - známé technické pořekadlo zní "Never touch the running system" pokud je vyndané, zřejmně k tomu byl nějaký důvod..
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » pon lis 26, 2007 20:56:46

ZdrahyZX9R píše:Pokud to funguje tak jak to je, vykašli se na to - známé technické pořekadlo zní "Never touch the running system" pokud je vyndané, zřejmně k tomu byl nějaký důvod..
Jasan, chci to jen vyzkouset, jsem zvedavy, mimochodem, proc by to nekdo odpojoval a nechal to na máše 3 roky odpojene. To už by to snad vyndal ne? Jen mne to zajima z technickeho hlediska a treba se pak zlepsi jezdni vlastnosti. To se asi ale podelam bo jede jak fik.

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » pon lis 26, 2007 21:20:03

Nebo ti to bez spuštěného motoru podá a natlakuje moc paliva do karburátorů a budeš přez zimu dělat generálku karbců a štelování podtlaků... kdo chce kam.. šťastnou cestu :D
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » pon lis 26, 2007 21:25:00

ZdrahyZX9R píše:Nebo ti to bez spuštěného motoru podá a natlakuje moc paliva do karburátorů a budeš přez zimu dělat generálku karbců a štelování podtlaků... kdo chce kam.. šťastnou cestu :D
Dekuji za milé a uprimne prani. MUHEHE.

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » pon lis 26, 2007 21:32:38

shorad píše:
ZdrahyZX9R píše:Nebo ti to bez spuštěného motoru podá a natlakuje moc paliva do karburátorů a budeš přez zimu dělat generálku karbců a štelování podtlaků... kdo chce kam.. šťastnou cestu :D
Dekuji za milé a uprimne prani. MUHEHE.
Neber to tak, rozhodně ti nepřeju aby si to pokaňkach...
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pon lis 26, 2007 22:00:23

Můžu ti poradit, jak to spolehlivě vyzkoušet:

Po zapnutí zapalování to čerpadlo neběhá. Začne pumpovat, až když stiskneš tlačítko startéru a po naskočení motoru už funguje samo.

Zkouška je celkem jednoduchá: Takže až to čerpadlo napojíš, tak za 1. vypusť všechny čtyři karburátory(výpustný ventily zespoda plovákových komor)
2.odpoj mínus z baterky ( velmi důležité!!!!!!!, jinak může vzniknout požár)
3.z bateriáku(relé startéru) odpoj ten tlustý kabel, který vede ke startéru, tím vyřadíž startér z chodu.
4.připoj zpět mínus baterky
5.otevři ventil nádrže
6.při stisku a držení startovacího tlačítka cvakne bateriák a rozeběhne se čerpadlo ze kterého se ozývá takové jako lupání, nebo cvakání, po cca 20 vteřinách se cvakání zpomalí, až úplně ustane, tím jsou karburátory naplněny.(Ještě důležité: přilož na to čerpadlo ruku aby jsi to lupání cítil v ruce, to budeš potřebovat, až při druhým testu s nastartovaným motorem, páč to cvakání nebude slyšet, ale pouze cítit v ruce)
7.opět odpoj mínus z B.
8.připoj startér k bateriáku
9.připoj mínus B.

Druhý test je jednoduchý, stačí natočit motor a vyzkoušet jestli pumpuje. Při běhu motoru na volnoběh přilož ruku na čerpadlo a měl by jsi cítit škubání čerpadla, vždy tak jednou za 10 až 30 sekund.(záleží na spotřebě paliva na volnoběh) Pokud zvýšíš otáčky, tak trochu zrychlí, ale spotřeba je stále minimální. Takže jestli pumpuje, tak máš vyhráno a mělo by to fachat. :thumbup: :rock:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » pon lis 26, 2007 22:14:42

u me ZXR 93 je pri zapnuti klicku na cerpadle 12V a cerpa (to relatko je tam jen pro zapnuti cerpadla), jinak cerpadlo se samo vypne kdyz natlakuje (cvakani spomaluje az uplne prestane) u nekterych ZXR to bylo jak pise zubr, takze muzes treba odpojit ten starter abys ho vyzkousel...
ZXR 750 '93
__CKC201__

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » úte lis 27, 2007 07:06:40

shorad píše:
MadMax píše:jen tak mimo tema. nepracujes nahodou ve strakonicich?
dobry postreh, 252. plro
tak te zdravim. z 25. plrb :D
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » úte lis 27, 2007 07:59:53

Že by vojáci??
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Odpovědět