
Tlumič řízení Hyperpro
Tlumič řízení Hyperpro
Máte někdo tlumič od této firmy? Prej je docela dobrej , ale nevím jestli do toho jít 

- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji všem, kdo chtějí nějaké informace o různých kmitání podvozku, tak si sežeňte časopis MOTOCYKL č. 09 září 2007, možná by ho jěště mohli někde mít. Je tam článek přes 6. stránek A4 Fenomén podvozku pod lupou. Rád bych doplnil, že tlumič řízení, účinně pomáhá pouze při tzv. rázech do řídítek(neboli nafackování od dorazu k dorazu). A ještě navozuje spíše psychologický pocit sucha a bezpečí při průjezdu zatáčkou( což je dost relativní a záleží to na správně nastaveném tlumiči). Jo a některé druhy vlnění stroje, a nebo přejezd skurvený nerovnosti, s oblibou předává dál do celého stroje a nebo uspěšně zesiluje. A u tuhého tlumiče jsou pak suprový pády v celkem nízké až nulové rychlosti.
A také na srazech vám kamarádi, nebo čumilové rádi utáhnou tlumič naplno, a pak je to ještě větší prdel mezi obecenstvem.
Moje rada zní: pokud se vám stalo že vás zmlátily řídítka několikrát nebo pravidelně, jděte do něj. Nebo pokud toužíte o krásném tuningovém dílu na svém motocyklu, a nebudou vám vadit některé nežádoucí učinky, jděte do něj.
Moje skušenosti s racingovým tlumičem řízení LSL 7. polohovým, byly jakš takš dobré, až do té doby, kdy jsem jěště neměl vychtaný nastavení podvozku. Pak přišel zlom a tlumič řízení mi celkem výrazně kecal do řízení, a rozlaďoval mi podvozek, při tom mě moje ninja bez tlumiče jěště nikdy nenafackovala (vždy max. jeden nebo dva zákmity a podvozek to úžasně pobere). Však ale bývalé moje ZZR600, které mě fackovalo velmi často na každý blbý bouli na silnici, by si tlumič zasloužilo.
PS: Ale jinak nejsem proti tlumičům řízení, a pro mnoho jiných motorek je určitě přínosem né-li nutností. Toď moje tří leté zkušenosti s tlumičem řízení na ZX-9R, která má opravdu velmi citlivý podvozek na vyladění.


Moje rada zní: pokud se vám stalo že vás zmlátily řídítka několikrát nebo pravidelně, jděte do něj. Nebo pokud toužíte o krásném tuningovém dílu na svém motocyklu, a nebudou vám vadit některé nežádoucí učinky, jděte do něj.
Moje skušenosti s racingovým tlumičem řízení LSL 7. polohovým, byly jakš takš dobré, až do té doby, kdy jsem jěště neměl vychtaný nastavení podvozku. Pak přišel zlom a tlumič řízení mi celkem výrazně kecal do řízení, a rozlaďoval mi podvozek, při tom mě moje ninja bez tlumiče jěště nikdy nenafackovala (vždy max. jeden nebo dva zákmity a podvozek to úžasně pobere). Však ale bývalé moje ZZR600, které mě fackovalo velmi často na každý blbý bouli na silnici, by si tlumič zasloužilo.
PS: Ale jinak nejsem proti tlumičům řízení, a pro mnoho jiných motorek je určitě přínosem né-li nutností. Toď moje tří leté zkušenosti s tlumičem řízení na ZX-9R, která má opravdu velmi citlivý podvozek na vyladění.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Velmi dobrá rada: Pokud si na motorku namontujete tlumič řízení dejte si alespoň týden na zvykání a postupně si vyzkoušejte všechny polohy nastavení od té nejslabší, a v různých rychlostech hlavně manévry v nízké rychlosti. Pozor budete v prvních rychlých zatáčkách při stejném uvedení zatáčky jako před tím docela dlouhý, protože bude lehce pomalejší sklopení do zatáčky.
Ještě je důležité, při odmontování tlumiče je nutné si také nějakou dobu zvykat.

Ještě je důležité, při odmontování tlumiče je nutné si také nějakou dobu zvykat.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je naprosto normální vlastnost, jakéhokoliv hydraulického tlumiče. No vtip je v tom, že když je velmi utažený, tak je ve velké rychlosti pohyb řízení mnohem pomalejší a krátký pohyb. To způsobí lehký bezproblémový řízení. A při nízké rychlosti je dráha tlumiče při manévrování mnohem delší a někdy i dost rychlá. Takže trochu tužší.volkswagen píše:No on ten wilbers má takovou hezkou vlastnost že hýbeš-li řídítkama pomalu není skoro cítit, tlumí až rychlé pohyby (jak to dělá se mě neptejte)
Vítku, máš výhodu širších řídítek a možná i tzv. blbuvzdornému nastavování tlumiče řízení pro běžného uživatele, které umožňuje jen malé změny v nastavení,je přizpůsobený danému motocyklu což je bezpečnější(nevím to úplně přesně).

Ale já blb jsem si objednal přímo závodní LSL max. odlehčený v titanovým eloxu. A to dovoluje naprosto brutální změny v nastavení a velmi nebezpečné. Na silnici použitelné jen první tři polohy rozdíl mezi nimi značný, na okruhu použitelné všechny až do pětky, na čtyřku a pětku hrozil pád při dojetí do boxů. Šestka použitelná při palbě na rovný dálnici, nebo na sprinty. Sedmičku jsem nepochopil, ta byla tak o tři stupně silnější než šestka.

Bohužel jsem jiný tlumič, né závodní, nevyskoušel. Škoda, ale stejně se mi bez tlumiče jezdí velice dobře.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vítku, teď si nejsem jistý, jestli jsi tento příspěvek směroval na mě, ale nedalo mi to, a prohlédnul jsem si celou fotogalerii, všech 4závodů CEC a nikde jsem neobjevil ten podélný LSL racing, který jsem používal já. Na všech fotkách, na kterých byl vidět tlumič, tak používáte samé příčné tlumiče nad brýlemi. Značky přesně nevím, ale tipnul bych si ten Hyperpro a ten modrej by mohl být TOBY. To jaký rozsah nastavení tyto tlumiče nabízejí netuším. Ale garantuji ti, stím mým bývalým tlumičem utaženým na max. by jsi si dal v každém kole min. dva vejlety do kačeru, nebo by jsi byl hodně dlouhej, hlavně v překlápěčkách. ( 7 st. nepoužitelný ani pro profesionálního závodníka) A zajetej čas by byl tragickej.volkswagen píše:Nojo, ale my ten samý máme i na té závodní 636 a tam to funguje v podstatě shodně. Jezdím zásadně s úplně utaženým a nemám problém ani při průjezdu paddockem ani v šikaně před ním
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní