Zapecena pojistka

Odpovědět
turbom
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 25, 2007 19:35:52

Zapecena pojistka

Příspěvek od turbom » pon srp 27, 2007 23:26:08

Cus, dneska mi prestaly svitit svetla a nasel jsem v pojistkovy skrince zapecenou pojistku. A to tak ze neni jen pretavena, ale i ta umela hmota na pojistce i na skrince :-(se zkroutila. Na masine se serizovaly ventily. Myslite,ze se nekde dotykaji draty? Nebo cim by to mohlo byt? Skrinku sezenu jinou, ale nechci aby se to stalo zase. Eventuelne jak to promerit. Diky
GPZ 600 R

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte srp 28, 2007 13:58:07

No poistka se většinou přepálí rychle. To vypadá že se dlouhodobě hřála. Proměřit se to dá když místo poistky dáš na vývody pro ní ampérmetr a při zapnutí světel zjistíš kolik tam teče ampér. Pokud ta hodnota nebude přesahovat nebo dosahovat z 90% a víc% k mezi kdy se poistka přepálí tak by to mnělo být v pořádku. Pokud bude zkontroluj kabeláž, konektory atd. NIKDY NEDÁVAT VĚTŠÍ POISTKY!!!
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte srp 28, 2007 14:43:06

Daku, měřit světla u moto ampérmetrem, pro neskušeného člověka, zavání zničením ampérmetru. I když by se mu podařilo ten proud změřit, tak jsi obvykle zapomene přestavět ten ampérmetr zpět na měření napětí. A ampérmetrem si změří napětí na baterce. A pokud bude mít štěstí, a dobrej přístroj, neschoří mu ten měřák pod rukama. Mě už se to taky párkrát stalo, vlastní zkušenost. Nedoporučuji měřit proud :!: :!: :!:

Ale Dak, má pravdu v tom, že se ta pojistka vlivem špatného kontaktu začala velmi zahřívat, tím se pořad zhoršuje ten postižený spoj, a při tak velkém proudu co do těch světel prodí, se může ta pojistka bez problémů přepálit (možná se přepálila i halogenka, pak by to bylo jasný). Tak pokud máš to pojistkové pouzdro zvlášt (mimo pojistkovou skřínku), tak vyměnit :!: )
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte srp 28, 2007 16:28:02

Taky bych kouknul na žárovku, jestli nějakej tůňař před tebou nedal třeba 100 Wattovou žárovku...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

turbom
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 25, 2007 19:35:52

Příspěvek od turbom » úte srp 28, 2007 17:19:00

Diky za rady. Kdyz jsem masinu koupil tak uz byli chycene-pokroucene 2 zdirky pro pojistky. Tak jsem to procistil kontakt sprejem, podle mereni , ktere jsme delali vse ok. U motorky nesel regulator, merili jsme proudy mezi pojistkama s tim nefunkcnim, je mozny ,ze s funkcnim to blbne.
No a ted se to zapeklo zrejme vice. Koukal jsem na to ve tme, tak nevim jak moc je to zapecene. Kazdopadne nejde predni a zadni svetlo a predni brzdovy. Zadni brzda sviti, blinkry, houkacka a svetelna houkacka taky. Podle manualu odesla pojistka pro zadni svetlo a zrejme i pro predni svetlo.
Tak myslite,ze ta pojistka spatne sedi v tech nozickach ? Protoze kdyby tam sel velky proud tak se prece prepali a nebude se takhle zapekat
GPZ 600 R

Odpovědět