Větrání, expanzka atd. na ZRX
Větrání, expanzka atd. na ZRX
Dnes jsme se vrátil z výletu (3 a 1/2 dne okolo 1000 km po ČR). Motorka šlapala skvěle, ale včera po asi 200-250 km v tom horku mi po průjezdu přes města začala svítit kontrolka teploty. Problém byl, že dlouho nepadala ani v normálním provozu. Jednou spadla, při rychlejší cestě z kopce a v dalším městě zase naskočila a sama nezhasla. Když jsme zastavil, větrák neběžel a spustil se až, když jsem vypnul motor. Zkontroloval jsem kapalinu v expanzce, ale tak jí bylo dost (asi tolik, kolik jsem tam nalil). Pokračovali jsem v jízdě, a problém se opakoval, zpomalení a už mě zase svítila. Větrák se zpouštěl, až po vypnutí motoru.
V kempu jsem pak po oddělání nádrže, že v chladící soustavě chybí asi 1 litr kapaliny. Po dolití už dneska šlapala v klidu, sice taky občas naskočila kontrolka (což je v těch teplotách pochopitelné) ale větrák fugnoval.
A teď to hlavní, k čemu je tam ta expanzka na boku, když z ní stejnak nejde kapalina do okruhu? Je tam jen na přebytečnou? Nebo něco nefunguje jak má? A dál, jak dlouho čekat jestli se motor uchladí? Neob hned když naskočí kontrolka zastavit a nechat motor vychladnout?
PS: Děkuju a omlouvám e zároveň za otravování Doktorovi a Chosému
V kempu jsem pak po oddělání nádrže, že v chladící soustavě chybí asi 1 litr kapaliny. Po dolití už dneska šlapala v klidu, sice taky občas naskočila kontrolka (což je v těch teplotách pochopitelné) ale větrák fugnoval.
A teď to hlavní, k čemu je tam ta expanzka na boku, když z ní stejnak nejde kapalina do okruhu? Je tam jen na přebytečnou? Nebo něco nefunguje jak má? A dál, jak dlouho čekat jestli se motor uchladí? Neob hned když naskočí kontrolka zastavit a nechat motor vychladnout?
PS: Děkuju a omlouvám e zároveň za otravování Doktorovi a Chosému
ZX-12R naked
tak když se rožne ta červená kontrolka, tak je něco špatně a určitě bys neměl dál jet. mě se teda kontrolka nerožne ani teď v těch vedrech když jsem jel třeba 300 kiláků v kuse.
v nádobce na levé straně je chladící kapalina, která cirkuluje přes chladič.
bylo tam té kapaliny dost nebo tam litr chyběl ...
pokud ti to tak často svítí, tak kontroluj stav hladiny chladící kapaliny častěji. neuniká někde?
každopádně bych s rozsvícenou kontrolkou nejezdil říká to i manuál
v nádobce na levé straně je chladící kapalina, která cirkuluje přes chladič.
bylo tam té kapaliny dost nebo tam litr chyběl ...
pokud ti to tak často svítí, tak kontroluj stav hladiny chladící kapaliny častěji. neuniká někde?
každopádně bych s rozsvícenou kontrolkou nejezdil říká to i manuál
Chceš bejt všude a nejseš nikde.
To mě poslední dobou nějak vystihuje...
Zephyr 550
To mě poslední dobou nějak vystihuje...
Zephyr 550
No já jel a snad se nic nestalo. občas se totiž rožne ve městě a pak se jízdou zchladí, tak sjem doufal, že to bude i tento případ.
Problém je, že právě v expanzce (na levé straně pod zboku pod sedlem) bylo kapaliny dost, ale po sundání nádrže, jsem přes hlavní uzávěr nalil do sysému ještě asi litr. Musel vyvřít, nikde jsem si průsaku atd nevšiml. Je možné, že chladič chladí hůř, byl už asi 3x zavařovaný. Taky to bylo fakt tak po 250 km jízdy prakticky v kuse, naložení ve dvou a v tom největším pařáku, kdy po "rychlé" části (cca 120-140 km/h) následovalo hned město, semafory atd.
Doufám, že jsem tam nic víc neposral tou jízdou, ale na zpáteční cestě se zdálo vše ok. Občas kontrolka rozsvítila, to když jsme se třeba táhli dlouho za Avií, ale po předjetí a zvýšení rychlosti opět zhasla.
Spíš mě zaráží, proč v té boční nádobce kapaliny bylo dost (maximum), ale v systému chyběl ten litr.
Problém je, že právě v expanzce (na levé straně pod zboku pod sedlem) bylo kapaliny dost, ale po sundání nádrže, jsem přes hlavní uzávěr nalil do sysému ještě asi litr. Musel vyvřít, nikde jsem si průsaku atd nevšiml. Je možné, že chladič chladí hůř, byl už asi 3x zavařovaný. Taky to bylo fakt tak po 250 km jízdy prakticky v kuse, naložení ve dvou a v tom největším pařáku, kdy po "rychlé" části (cca 120-140 km/h) následovalo hned město, semafory atd.
Doufám, že jsem tam nic víc neposral tou jízdou, ale na zpáteční cestě se zdálo vše ok. Občas kontrolka rozsvítila, to když jsme se třeba táhli dlouho za Avií, ale po předjetí a zvýšení rychlosti opět zhasla.
Spíš mě zaráží, proč v té boční nádobce kapaliny bylo dost (maximum), ale v systému chyběl ten litr.
ZX-12R naked
já to s..u . Teď jsem to kontorloval a v ssému chybělo zase asi 3-5 dcl kapaliny. V expanzce přitom byla nad maximem (ale nevím o kolik se změnil stav od minule). Přitom tu poslední jízdu jsem popisoval a kontrolka svítila jen jendou a krátce za celou jízdu. Pokud připustím,že kapalina skončila v expanzce tak mě napadá snad, že by odešla jedině vodní pumpa, která by to měla po schlazení dávat zpět do okruhu. Ale pokud tam nejsou dvě a jen jedna, tak si myslím, že b to pak zase motor neochladilo vůbec, protože byl necyrkulovala studená voda z chladiče a samotný vzduch by to mylsím k velikosti motoru nezvládl.
Přečetl jsem i několik desítek ztránek fóra ZRX a kluci co to tam řeší popisují, že buď to kalili ve velkých otáčkách a pak jim šel přes těsnění do kapaliny vzduch, ale ve městě to bylo v pohodě a nebo našli nějaké stopy pro průsaku kapaliny na motoru. Mě to vřelo přesně opačně při malých rychlostech ve městě a při vyšší se to už uchladilo a na motoru nic nevidím.
Co mám sledovat, na co si dát majzal, čím by to mohlo být.
Přečetl jsem i několik desítek ztránek fóra ZRX a kluci co to tam řeší popisují, že buď to kalili ve velkých otáčkách a pak jim šel přes těsnění do kapaliny vzduch, ale ve městě to bylo v pohodě a nebo našli nějaké stopy pro průsaku kapaliny na motoru. Mě to vřelo přesně opačně při malých rychlostech ve městě a při vyšší se to už uchladilo a na motoru nic nevidím.
Co mám sledovat, na co si dát majzal, čím by to mohlo být.
ZX-12R naked
- spit 40
- Ghostrider
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
- Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem koupil bývalé Kawu el 250 měli jsme stejný problém,kapalina nám mizela a pořád jsme dolívali,vlastně expanzka by měla sloužit tak že při zahřátí pojme kapalinu a při ochlazení se kapalina zase nacucne zpátky do okruhu.Nám to napřed utíkalo přes víčko až jsme zjistili že je ucpaná přepadová hadička do expanzky.Potom to utíkalo přes expanzku,prostě nefungovalo to zpětný nasávání.Nakonec synovec zjistil že pořádně netěsní guma ve víčku na chladiči,museli jsme vyvložkovat hrdlo silonem a rázem bylo po problému.
Ta kontrolka ti bude problikávat,to nám dělala taky protže čidlo bylo nahoře na chladiči a když tam chybí jak říkáš půl litru kapaliny tak se ti to fest přehřívá,určitě bych nejezdil dokud to nevyřešíš
Taky jsme i přetěsňovali motor protože jsme z toho byli už zoufalí ale nepomohlo to,nakonec to byla taková blbost ale přijít na to.......
Ta kontrolka ti bude problikávat,to nám dělala taky protže čidlo bylo nahoře na chladiči a když tam chybí jak říkáš půl litru kapaliny tak se ti to fest přehřívá,určitě bych nejezdil dokud to nevyřešíš
Taky jsme i přetěsňovali motor protože jsme z toho byli už zoufalí ale nepomohlo to,nakonec to byla taková blbost ale přijít na to.......
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...
Zelená perleť
...no.221...
to by mohlo být ono!!! Protože fakt mě nenapadá, proč to nenasává zpátky.marek bělík píše:Když jsem koupil bývalé Kawu el 250 měli jsme stejný problém,kapalina nám mizela a pořád jsme dolívali,vlastně expanzka by měla sloužit tak že při zahřátí pojme kapalinu a při ochlazení se kapalina zase nacucne zpátky do okruhu.Nám to napřed utíkalo přes víčko až jsme zjistili že je ucpaná přepadová hadička do expanzky.Potom to utíkalo přes expanzku,prostě nefungovalo to zpětný nasávání.Nakonec synovec zjistil že pořádně netěsní guma ve víčku na chladiči,museli jsme vyvložkovat hrdlo silonem a rázem bylo po problému.
Ta kontrolka ti bude problikávat,to nám dělala taky protže čidlo bylo nahoře na chladiči a když tam chybí jak říkáš půl litru kapaliny tak se ti to fest přehřívá,určitě bych nejezdil dokud to nevyřešíš
Taky jsme i přetěsňovali motor protože jsme z toho byli už zoufalí ale nepomohlo to,nakonec to byla taková blbost ale přijít na to.......
ZX-12R naked
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
a zabira to?... no jestli jo a jestli jsou na tom policajti jak v tech vtipech pak bych to mohl u Rexe uplatnit take... mam tam take zebra ikdyz jen malinkaTilda píše:a navic mam v tomhle pocasi vymluvu pro policajty- musim jezdit rychle aby se to uchladilomarek bělík píše:nj,to se někdo má..Tilda píše:zlatej vzduchac ja jen obcas vycistim zebra a zadna expanzka me nezajima
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- spit 40
- Ghostrider
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
- Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
- Kontaktovat uživatele:
já musím v tomhle počasí jezdit taky rychle.....ale abych uchladil sám sebe ,v pátek jsem jel z práce a opravdu nějaká 50 mi nic neříkala,doma jsem to ze sebe ztrhal jak rychle to šlo..Tilda píše:a navic mam v tomhle pocasi vymluvu pro policajty- musim jezdit rychle aby se to uchladilomarek bělík píše:nj,to se někdo má..Tilda píše:zlatej vzduchac ja jen obcas vycistim zebra a zadna expanzka me nezajima
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...
Zelená perleť
...no.221...
tak to byla asi (snad) zase díra v chladiči. Dneska jsem jel otravovat Chosého a docela byl zachcaný celý motor a doma když jsem to už to valilo tak, že byla dokonce loužička pod motorkou (pouhýcg cca 40 km). Takže asi tam byla malinká dírečka, ktera se zvětšovala a místo nasátí vody z expanzky byl tou dírou nasáván vzduch.
Protože jsem to měl spravované už několikrát - nemá někdo na prodej chladič na ZRX??? Kdyby někdo objevil náhodu na netu tak dík za kontakt.
Protože jsem to měl spravované už několikrát - nemá někdo na prodej chladič na ZRX??? Kdyby někdo objevil náhodu na netu tak dík za kontakt.
ZX-12R naked