Co může být špatně? :( Benzín ve válci?

Odpovědět
MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Co může být špatně? :( Benzín ve válci?

Příspěvek od MiMoZa » sob čer 09, 2007 17:40:07

Zdarek ličky poradtě prosím pokud se vám něco podobného už stalo,či máte tušení čím to může být...

Předevčírem jsem jel do práce na motorce a jaksi jsem ráno zapomněl po příjezdu do rachoty vypnout benzín...odpoledne přijdu,chci to natočit ale motor se při startování jen jakoby dvakrát převalil a upně natvrdo se zastavil... Při opětovném zastarování bylo slyšet jen cvakání starteru,ale motor se nehnul... Nechal jsem to asi 5minut odstát a pak to zkusil znovu a motorka naskočila jakoby nic na první zastartování,jen hrozně zasmrděl benzín...
Je možné,že by to udělal benzín v některém válci,kterej tam cca 8hodin někudy protýkal? :shock: Případně co by to způsobovalo? Není přeci možný,aby jen takl tekl do válce benzín ne... :roll: Od tý doby nebo i předtím jsem nikdy nezapomněl nádrž zavřít a nikdy se mi tohle nestalo,tak si to právě proto spojuju s tím benzinem...nic jinýho mě nenapadá...
Jinak motorku jsem měl cca před čtrnácti dny u jednoho pána v servisu(není to žádnej šmudla,živí se s tím už hezkejch pár let) na seřízení karbců a ventilů,tak už fakt nevím... furt si říkám,že kdyby tam byl problém,přišel by na něj :?

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » ned čer 10, 2007 00:47:25

Podle mě ten benzinovej kohout nemusíš vůbec vypínat, když motorka stojí, tak tam nic neteče a to startování bude slabou baterkou :wink:
Buell xb12r
CKC#160

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » ned čer 10, 2007 01:04:02

Ale ne Dr. asi sis to špatně přečetl nebo já to blbě napsal... baterka je v naprostém pořádku,točí to jak z praku,jak před tím když se to stalo,tak i potom... Baterkou to na 350% není a ani startérem ani ničím jiným ze startování... tím motorem to pohlo uplně normálně,ale ve vteřině to zůstalo stát,žádný dotáčení starteru ani nic podobnýho...prostě jako když máš něco nad pístem,co nejde stlačit... Kua já snad nechám doma ten benzín zaplej záměrně,jestli to udělá znovu :?

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » ned čer 10, 2007 01:10:14

Ahá, já se chytnul toho cvakání, to dělá startér, když je baterka v háji :wink: A ten benzín nevypínej.
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » ned čer 10, 2007 08:10:10

Benzín vypínám jen při zazimování, normálně by ho měly membrány v karbcích udržet tam kde je a nasát by se měl až při startování... v případě že by ti nějak protekl, by se to teoreticky stát mohlo.. ale to by tam zůstal, musel by jsi vyndat svíčky a vycákat ho. Nepíšeš jestli jsi ve válcích nějaký benzín našel.
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned čer 10, 2007 09:22:48

Máš zřejmě problém s netěsností palivového ventilu, nebo to bylo otevřený do polohy PRI, která je určena pro zalití karbeců. Zkontroluj ventil na těsnost tak, že sundáš přívodní hadičku do karbeců a ovládací podtlakovou hadičku necháš nasazenou. Ventil musí těsnit, pokud je motor v klidu.
Natekl Ti benzin do jednoho válce přes sací ventil, který byl zrovna otevřený. Po protočení zase vytekl výfukem. Asi to nebylo moc plný, protože to by se motor neprotočil. Dá se to pak udělat tak, že se motor přes rychlost protočí couváním zpět, nebo svíčky ven a protočit motor.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Re: Co může být špatně? :( Benzín ve válci?

Příspěvek od Anti » ned čer 10, 2007 10:29:34

Tvoje úvaha je nejspíš správná.
S benzínovým kohoutem se to má asi tak:Je v podstatě úplně jedno,jestli vypínáš kohout nebo ne.Většina dnešních strojů má palivové čerpadlo,ať již v elektrické nebo mechanické podobě.A ani v případě že by tvůj stroj čerpadlo neměl,nebude moct za natečení benzínu do válce otevřený kohout.
V této úloze hraje prim jehlový ventil karburátoru spolu s plovákem.Tyhle dva komponenty jsou odpovědné za přísun benzínu do karbece.
Takže když to napíšu polopatě,tak v tvém případě se asi zesekl plovák,a ventil nezavřel přívod benzínu do karburátoru,ten se přeplavil,benzín natekl do sacího potrubí,a přes otevřený ventil do válce.
Před kawou jsem měl Jawičku,kohout jsem nezavíral,pak sem měl Kawu,kohout sem nezavíral,a teď mám druhou kawu,a opět nezavírám,a nikdy nic.
Co je divné,že každá karburace má přepadový otvor,ze kterého se pomocí hadičky odvádí benzín nad stanovenou mez.Takže máš asi tu hadičku ucpanou.
Nebo mě napadá ještě jedna možnost:Podobné věci dokáže voda ve spalovacím prostoru.Může se tam dostat různým způsobem:Sáním,výfukem,nebo prasklým těsněním pod hlavou s chladícího okruhu...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
fanuš
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1048
Registrován: úte dub 10, 2007 08:24:45
Bydliště: bezdomovec

Příspěvek od fanuš » ned čer 10, 2007 12:39:40

Pavel Kys píše:Máš zřejmě problém s netěsností palivového ventilu, nebo to bylo otevřený do polohy PRI, která je určena pro zalití karbeců. Zkontroluj ventil na těsnost tak, že sundáš přívodní hadičku do karbeců a ovládací podtlakovou hadičku necháš nasazenou. Ventil musí těsnit, pokud je motor v klidu.
Natekl Ti benzin do jednoho válce přes sací ventil, který byl zrovna otevřený. Po protočení zase vytekl výfukem. Asi to nebylo moc plný, protože to by se motor neprotočil. Dá se to pak udělat tak, že se motor přes rychlost protočí couváním zpět, nebo svíčky ven a protočit motor.
ZX9 má polohu PRI?
EAGLE FLY FREE ZRX 1100R

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned čer 10, 2007 13:49:32

Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned čer 10, 2007 13:52:36

Maverick píše:Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??
V tomto případě by mohl zustat seknutý vstřik,palivový systém stříkačky má v určitý tlak,takže by tam něco málo skočit mohlo..
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned čer 10, 2007 14:53:46

Mým laickým pohledem to není benzínem - že po povedeným startu cítíš benzín ....... to je celkem normalní , když to zkoušíš a nejde to , tak jede čerpadlo a zachlastáš to.

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned čer 10, 2007 19:58:20

Pokud je to stříkačka, tak jsem napsal blbost. Jde-li skutečně do některého válce po zastavení benzín, tak je tam netěsný vstřik, nebo zůstává přidřený. Pokud by tam byla voda, tak ten válec po staru nepůjde a z výfuku by šel bílý kouř.
ZRX 1200 R

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » pon čer 11, 2007 08:43:37

fanuš píše:ZX9 má polohu PRI?
Je možné že starší model jo,ale 03 už ji nemá...
Maverick píše:Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??
Stříkačka to není,ZX9 se ve stříkačce vůbec nedělala,až nástupce...pokud mám dobré info...ale já mám každopádně karbce...

Dobře,připustme tedy že by nebyl problém v benzínu,ale v čem teda potom :? :?:
Voda se neztrácí,oleje je tam pořád stejně,motorka se nehřeje,takže těs pod hlavou to taky nebude...
Popravdě byl bych radeji pro tu variantu s benzínem,protože si nedokážu představit tu tlamu,kdyby ten motor zůstal stát takovýmto způsobem ve dvěstě za hodinu :roll:

Odpovědět