Teče přední tlumič na ZRX

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » stř kvě 02, 2007 16:33:20

nee, je to pripravek kterym podrzis vnitrek vidle, aby se neprotacel a potom muzes vysroubovat ten spodni imbus. Dobry je nechat vidle kompletni i s pruzinou vevnitr a povolit ten imbus jako prvni. Vnitrek by se pri tom protacet nemel.

Obrázek
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » stř kvě 02, 2007 16:37:39

tak kawa servis tak 1,000 Kč matroš a 1000 - 1500 práce. Neautorizovaný servis celkem tak 1500 Kč, takže jasná volba (s motorem bych zvažoval asi jinak). Ale mám dilema. Mluvil jsme s minulým majitelem a ten říkal, že kvůli tomu že s tím zahučel do díry a vystříklo mu těsnění dělal asi před 2-3 roky komplet vidle nové, myšleno gufera, prachovky olej. Takže je mě divné co tam teče, když to bylo měněné "nedávno? Díval jsem se na ty prachovky (jsou to doufám ty gumy úplně nahoře co "zašpuntovávají" ty černé věci do kterých se zasouvají ty lesklé tyče, řečeno jazykem idioty, tedy mě) a že by byli nějak zasrané jsem nezjistil. Taky nás napadlo, jestli někde nepouští třeba brzdovka, ale taky jsem nic nenašel. napadá teda někoho co by to mohlo být a co s tím. Jde to jen nějak přetěsnit, nebo to celé absolvovat znovu?
Spoléhám v korektnost předchozího majitele, a že vidle nejsou nijak zohlé a nechcalo to už v průběhu.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » stř kvě 02, 2007 16:55:58

MadMax: JJ, to je přesně ono. To s tou pružinou mě nenapadlo, postupoval jsem podle servisního manuálu, kde se pružina napřed vyndá, tak to zkusím příště. Ale teď jsem se byl zeptat v jednom motoservisu a tam mi mechanik řekl, že ty nástavce stejně nemá, a že tam vždycky vrazí nějakej plochej profil na šířku toho dvanáctihranu a přidrží to tím, tak to jdu zkusit.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » stř kvě 02, 2007 16:59:09

MMKS: když to chceš přetěsnit (tj. vyměnit gufero), tak ty vidlice stejně musíš rozebrat a vyměnit olej. Když netěsní gufero a prolíná olej, tak prachovky být poškozený nemusí.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » stř kvě 02, 2007 17:21:19

jsou to určitě ty tlumiče, Teď jsem to zkusmo pořádně propružil a na šavli zůstal proužek oleje. Mluvil jsme s chlapem ze servisu a ten že se to prý stává po zimě celkem často, kdy dlouhým stání dojde k deformaci gufera. On že to prý na krosce dělal i 3x do roka. :o (ale když to umí, je to asi brnkačka)
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » stř kvě 02, 2007 17:59:02

Mě se to stalo taky po zimě :roll:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
KING
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 855
Registrován: stř bře 29, 2006 22:56:48
Bydliště: Sebranice č.10

Příspěvek od KING » stř kvě 02, 2007 22:31:32

DoktorZRX píše:Mě se to stalo taky po zimě :roll:
Tak jak to tady čtu tak mám začít šetřit, protože mám natočeno 41000 km. Ale zaplat motobůch zatím vše v pohodě.
KING ZRX 1200 "03"
148 CKC

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » čtv kvě 03, 2007 09:06:02

MMKS: když po dlouhým stání na vidli zůstane kroužek oleje, tak je to v pořádku, olej jen vyvzlínal mezi břity simerinku. Horší je, pokud se tam ten olej objevuje pořád.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » čtv kvě 03, 2007 18:03:24

on je tam po každém odpružení. To že je to po dlouhém stání, mě říkal jen ten opravář, jako jeden z důvodů, proč se to stalo i u poměrně nových gufer.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pát kvě 04, 2007 11:02:00

Jestli je tam po každým propružení, tak ti fakt teó gufero jde asi do kytiček. Jinak jsem včera výměnu gufera úspěšně dokončil, největší problém byl narvat tam to gufero, protože nemám ten spešl přípravek.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » pát kvě 04, 2007 11:49:49

trochu pomuze natlouct ho tam pres to stary gufero at nebusis primo do noveho :wink:
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pát kvě 04, 2007 12:38:15

JJ, to jsem taky zkoušel, ale ani ťuk :( Nakonec jsem stejně musel mlátit do toho novýho. Pochybuju, že bych ho tam dostal i s tím přípravkem (jak píšou, že ho tam narazí jen tím, že na něj spadne... ani omylem). Pomohla by asi dlouhá trubka, do které bych mohl tlouct seshora, ale tu jsem taky neměl :(
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pát kvě 04, 2007 21:22:30

Já jsem taky měnil gufera,konkrétně v 10 000km.Vymeteš díru a je to.A byl jsem rád,že vidle nebyly ohlé!!Olej mi chcal až na brzdový kotouče!!
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

PajaZR
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 232
Registrován: ned dub 02, 2006 21:32:34
Bydliště: Brno

Příspěvek od PajaZR » pát kvě 04, 2007 22:31:40

No mě začala ted téct pravá vidle asi při 39tis. a nechal jsem samozřejmě vyměnit obě gufera,gufera byly z Motokšeftu(Brno)na zrx 1200 a stály obě 200kč,tak doufám že vydrží.
A dal jsem je vyměnit mýmu výbornýmu mechanikovi za 1500kč :wink: ,v ceně bylo i seřízení ventilů 8) super :D

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » sob kvě 05, 2007 10:12:17

tak to je super cena. Mě vyjdou gufera asi na nějakých 600 (možná jsou tam i prachovky, ale ty vypadají dobře) a s prací se dostanu tak na 1.500 Kč. Ty ventily a karburátory jsem právě chtěl pořešit místo toho, ale hold to musí počkat.
To je nějaký tůvj "vlastní" mechanik a cena jen pro tebe, nebo má normálně firmu? Brno není od nás zas tak daleko
ZX-12R naked

Odpovědět