Olej do jednoválu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Olej do jednoválu

Příspěvek od Anti » pát dub 20, 2007 13:50:40

Máte někdo z vás zkušenosti s použitím plné syntetiky do jednoválu?Běhají zvesti že to nemají rádi...Mám KLR a chci ji rozmazlovat...l
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pát dub 20, 2007 16:08:10

podle mě jde spíš o tom co tam bylo před tím. Pokud polosyntetika nebo minerál, tak syntetika rozpustí bordel, motor je krásně čistý ale zadře se, protože prý místo oleje je pak puding. Takže pokud je tam prokazatelně syntetika, tak by to neměl být problém ji tam dát znovu. Myslím, že ale má menší hustotu a starší motory mají radši hustší oleje, které utěsní netěsnosti. Teda vím to jen od aut, ale mělo by to platit stejně.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » sob dub 21, 2007 14:30:23

Přesně jak říká MMKS. Jen opačně jo (ze syntetiky na polo. nebo minerál ) ale jinak ne. Dej tam ten co tam byl a máš klid.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » ned dub 22, 2007 12:16:22

Jde to i obráceně (pokud tam chceš lít syntetiku), ale pomalu - tzn. napřed minerál nebo polo, dolívat to plnou syntetikou a pak tak ob jednu výměnu už můžeš dát plnou. Ale u velkoobjemovejch jednoválů (pokud nejsou závodní) je plná syntetika zbytečná, protože její vlastnosti se v tom motoru nevyužijí. Bohatě stačí polosyntetika nebo i kvalitní minerál. Jinak co se týká těch starších motorů a hustšího oleje, tak to platí i u motorek. Když má třeba předepsanej 10W40 a už je starší, vyběhanej a má vůle, tak hustším 20W50 se trochu "utěsní" a ztiší. Rozhodně se tím nic nezkazí.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

CARTER

Příspěvek od CARTER » ned dub 22, 2007 18:44:06

já mam taky KLR r.2001, a leju tam plnou syntetiku (Castrol) a v pohodě :wink:

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Re: Olej do jednoválu

Příspěvek od Anti » úte dub 24, 2007 15:51:19

A jsme u toho..Neberte to osobně,ale povídačky typu:"Rozpustí se kal" mě moc neberou.Už sem par motoru viděl zevnitř,ale jediny s kalem byl motor ze Škodovky 120,jejíž majitel jedzdil na M6A.V motorkových motorech sem nic takového neviděl.Nehledě na to,že každý takový motor má přístroj,který se zove olejový filtr...Souhlasit mohu s námitkou že kvalitu nevyužiju,i když ne tak docela.U velkých jednoválců sice nedochází k namáhání vysokou obvodovou rychlostí(otáčkami),ale zase je tu celkem solidní namáhání točivým momentem-vysoký tlak na klikové ůstrojí v okamžiku zapálení směsi při nízkých otáčkách.To mlácení při podtočení tomu určitě nedělá dobře...
Doporučení hustšího oleje se mi taktéž dostalo,ale už sem slyšel celkem opodstatněnou námitku.Viděl někdo z vás, jaké má průřez mazací potrubí k hlavě konkrétně u KLR?Já ano,je to hodně malý průřez...A copak to asi dělá za nízkých teplot....
A tím jsme zase u toho,plná syntetika se prý podle průzkumů dostává k mazaným místům mnohem rychleji.V jednom takovém průzkumu jsem četl údaje 27sekund pro minerál,14 pro polosyntetiku a pouhé 4 sekundy pro plnou syntetiku po nastartování...Copak dělá asi kluzné uložení tech 27sekund po startu,když už se v něm točí vačka hnaná zvýšenými otáčkami sytiče....Smrt kluznému uložení :x
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte dub 24, 2007 19:40:31

No já sem pár motorům dělal generálku. Sice ne motorům z mašin, většinou z aut, ale co se mazání týče jsou vesměs na stéjném systému. Ten kal okem jen tak neuvidíš. Proč se tam dávají asi olejové filtry a ty se vyměňují? On ten bordel není velký jak dlažební kostka, ale při tlaku který ložiska dostavájí ani být velký nemusí. Jak říkáš syntetika je lepší. Rozpouští nečistotu takže se neusazuje. Je odfiltrována. Ale pokud jí tam předtím bylo moc tak se úplně neodfiltruje. Mazací kanálky to samozřejmně nemusí ucpat, ale stačí když se to dostane na pracovní a namáhané plochy. Např. na klikovku to přes filtr ani nemusí.Ty se postupně "zdrsní", zahřejí a zhorší se jejich kluznost. Stačí když se přidře jeden šálek. Vezme to sebou celou kliku.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » stř dub 25, 2007 07:44:08

No co se týká té viskozity, tak třeba já mám v manuálu povolený 5W pro země v chladným pásu až po 20W v teplým pásu. Takže pokud někdo jezdí celej rok v Africe, tak se nemusí bát, že mu hustej olej v zimě zhoustne a ucpe mazací kanálky.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » pon dub 30, 2007 10:22:21

Ještě k tomu kalu.Podle mě je to celkem zanedbatelné protože:1.Každé aditivované mazivo by mělo zamezit ukládání úsad.A za 2.Mnohem větším znečištovatelem je motor sám:Spojkové obložení,materiál kluzných lišt,kovové piliny s ozubených kol...Měl by to pobrat filtr,i když není v přímém okruhu...A naprostá většina motorů stejně dojede na něco jiného,a to sice na nedostatek oleje...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
dworakmirek
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 376
Registrován: ned kvě 28, 2006 15:56:35
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od dworakmirek » pon dub 30, 2007 22:36:16

Dej tam Polo 10W 40 a neřeš jaloviny, račí hlídej hladinu tot vše
KLR 650 ,,98" no problem

Odpovědět