
Řazení bez spojky
- mirek-cz
- Babyrider
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv bře 08, 2007 16:38:47
- Bydliště: Mikulov
- Kontaktovat uživatele:

Kolikrát řazení se spojkou je hlučnější , než bez spojky, když se dobře srovnaj otáčky....
Toť můj názor a kamenujte mě

Jsem zelený na zelené ZX7R
- DEE
- Babyrider
- Příspěvky: 94
- Registrován: pon bře 12, 2007 19:53:08
- Bydliště: víkend Brno, jinak Praha
- Kontaktovat uživatele:
2mirek-cz: Poloautomat mela uz nekolikrat zminovana Jawa. Z dnesnich modernich motorek nema podobny system ani jedna. Radit bez spojky jde diky konstrukci prevodovky ne diky nejakymu poloatomatu. Prevodovka v motocyklu nema synchrony, tudiz i razeni se spojkou neni nic extra.
zx6-r 636 (02) + z750 (05)
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Jednou sem to skoušal. U trampa jezdí borec ukázkově po zadním a přitom řadí (Echt gold). Samozřejmně bez spojky. Tak sem se ho ptal jak na to a on mně řekl: Řadit jen nahoru , důle je to o hubu , srovnat otáčky tak aby mašina nebyla v "zátahu" a při řazení jen na okamžik povolit plyn. A trénovat a trénovat. Skoušal sem to , ale já su zvyklí řadit se spojkou (aspoň trochu zmáčklou) tak mně to nic neříkalo. Radši sem se učil rychlejc řadit, byť se spojkou , ale rychlejc.
Dak
CKC -015-
CKC -015-
Řazení bez spojky je luxus, který si můžou dovolit jen závodníci. Každý kdo natrefil na takto dokurvenou převodovku, mi dá jistě za pravdu, že je sní hafo starostí a stojí to ranec.
Mluvím z vlastní skušenosti, koupil jsem ZZR600. Po prvních jízdách, jsem zjistil, že se ve vyšších otáčkách velmi špatně a hlučně řadí se spojkou, po více jízdách začalo ZZRo jakoby škubat při akceleraci na dvojku, později i na trojku, a bez žádných zvuků. Předchozí majitel ze mě dělal blbce, a tvrdil abych nahoru řadil bez spojky, že stím neměl problém. Šlo to o chlup líp,
ale jen o chlup. Takže po pár jízdách šel motor ven. Po rozebrání se zjistilo, že jsou na oknech a kolíkách ozubených kol, na straně při které jsou kola v tahu, silně omlácené a sražené hrany. Dále se přišlo na to, že je v důsledku proskakování kvaltů silně opotřebená kulisa a řadící vydličky, a že už se to někdo pokoušel opravit tím, že přidal do stromečku oz. kol nějaké vymezovací podložky, které tam vůbec nepatří. A začali mi neskutečný starosti s opravou.
Po neuspěšných opravách na CNC fréze, a po třikrát složeným,odskoušeným a znovu rozebraným motoru, už mě to přestalo bavit a na inzerát jsem koupil celou převodovku i z řadící kulisou a vidličkami ze stejného ročníku ZZR. Lidi nevěřili by jste, ale ta převodovka byla jako nová, a od té doby byl klid. Řadit šlo jako nůž do másla.(se spojkou)
Od té doby mě nikdo nepřesvědčí o tom, že řazení bez spojky neničí převodovku
Těmito peripetiemi, jsem ale na druhou stranu získal docela slušné skušenosti o funkci převodovky.
Mluvím z vlastní skušenosti, koupil jsem ZZR600. Po prvních jízdách, jsem zjistil, že se ve vyšších otáčkách velmi špatně a hlučně řadí se spojkou, po více jízdách začalo ZZRo jakoby škubat při akceleraci na dvojku, později i na trojku, a bez žádných zvuků. Předchozí majitel ze mě dělal blbce, a tvrdil abych nahoru řadil bez spojky, že stím neměl problém. Šlo to o chlup líp,
ale jen o chlup. Takže po pár jízdách šel motor ven. Po rozebrání se zjistilo, že jsou na oknech a kolíkách ozubených kol, na straně při které jsou kola v tahu, silně omlácené a sražené hrany. Dále se přišlo na to, že je v důsledku proskakování kvaltů silně opotřebená kulisa a řadící vydličky, a že už se to někdo pokoušel opravit tím, že přidal do stromečku oz. kol nějaké vymezovací podložky, které tam vůbec nepatří. A začali mi neskutečný starosti s opravou.

Po neuspěšných opravách na CNC fréze, a po třikrát složeným,odskoušeným a znovu rozebraným motoru, už mě to přestalo bavit a na inzerát jsem koupil celou převodovku i z řadící kulisou a vidličkami ze stejného ročníku ZZR. Lidi nevěřili by jste, ale ta převodovka byla jako nová, a od té doby byl klid. Řadit šlo jako nůž do másla.(se spojkou)

Od té doby mě nikdo nepřesvědčí o tom, že řazení bez spojky neničí převodovku



Těmito peripetiemi, jsem ale na druhou stranu získal docela slušné skušenosti o funkci převodovky.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Souhlas se Zubrem,
řadit bez kolečkům nepřidává...na krosině mi to šlo skvěle bez spojky, jenže tam se spojka spálí za chvilinku, u převodovky, po který chci bez repase najet 20 tisíc, bych to neriskoval...Schválně, o kolik je pomalejší řazení se spojkou? O pár desetinek, který na normální silnici nemůžou chybět, a v cíli to ocení tak nanejvejš bengo s radarem...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*
*CKC 102*