

Přesně jak říká VW, chce to cvik a nebát se toho....Maverick píše:Kua zase sem o něco chytřejší - to řadíš normálně jako se spojkou?
pavelik_cz píše:Taky mačkám spojku co mi dva prsty pod ní dovolí, takže do 2/3, potom už bych přišel o ty zbývajíácí dva prsty a to nééé.![]()
řek lbych jak u auta, najít tu hranu kdy se to ještě odepne a pak už ne a tam někde mačkat.
Mimochodem u Jawy to bylo technické řešení, které od nich tuším v 60. nebo 70. letech okopírovala Honda a pak jí za to po prohrané arbitráži musela platit!marek píše:Jde to i bez spojky a při závodech to má svůj význam. Ale závodní převodovka zase nemusí vydržet nějakých 70 000 km. Vždycky ji aspoň trochu přimáčknu. Úplně bez spojky neřadím.
Na jawe jsem míval automatickou spojku. Bylo to mechanicky na řadící páce která prvně vypla spojku a pak teprv zaředila rychlost.
volkswagen píše:Mimochodem u Jawy to bylo technické řešení, které od nich tuším v 60. nebo 70. letech okopírovala Honda a pak jí za to po prohrané arbitráži musela platit!marek píše:Jde to i bez spojky a při závodech to má svůj význam. Ale závodní převodovka zase nemusí vydržet nějakých 70 000 km. Vždycky ji aspoň trochu přimáčknu. Úplně bez spojky neřadím.
Na jawe jsem míval automatickou spojku. Bylo to mechanicky na řadící páce která prvně vypla spojku a pak teprv zaředila rychlost.
To řešení bylo geniální, stiskem řadící páky se zároveň vypla spojka... takže se dalo jezdit i když ruplo spojkové lanko
Asi to bude v rukou...čoud píše:pavelik_cz píše:Taky mačkám spojku co mi dva prsty pod ní dovolí, takže do 2/3, potom už bych přišel o ty zbývajíácí dva prsty a to nééé.![]()
řek lbych jak u auta, najít tu hranu kdy se to ještě odepne a pak už ne a tam někde mačkat.
Presne takle funguju i ja ... casem si clovek najde tu pomyslnou hranu a tam to macka ... Bez spojky sem to parkrat taky zkousel, ale pripadlo mi, ze po 10t.ot./min me motor k tomuto nepusti, ale mozna sem delal neco spatne ...