žetězy
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Babyrider
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv úno 23, 2006 18:08:17
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
jasně že je lepší vyměnit celou sadu, už jen pro toho prodejce kterému uděláš kšeft za 4000 tis než 1 blbé kolečko za 500.
ale nikde jsem neslyšel, nečetl atd že bys to musel měnit celé to blbost. já třeba na tom řetězu i s rozetou najedu 3/4 sezony dobře. kolečko už je špatné tak půjde ven. a řetěz nepůjde napnout tak půjde taky ale až bude špatný. kdyby se to mělo měnit celé tak bys to nesehnal zvlášt ale jen jako sadu.

- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Buriel
- Easy rider
- Příspěvky: 109
- Registrován: pát led 27, 2006 23:05:54
- Bydliště: Malá vesnička v srdci Jižní Moravy s náměstíčkem a kostelíkem.Čejč.
- Kontaktovat uživatele:
Kamoš mechanik my říkál že se to mění nejlíp celý protože řetěz se deformuje zároveň v rozetou a kolečkem v motoru a když se tam prdne jenom novej řetěz tak to na sebe moc dobře nesedí protože rozeta je vymačkaná vod starýho žetězu a te novej dotoho sedí jina a mohl by přeskakovat a dělat neplechu.........snad sem to napsal srozumitelně....bavili sme se vo tom v hospodě při mírném opojení



Zelený Ďábel KLR 650
Jezdím pomalu a kochám se krajinou.......
Jezdím pomalu a kochám se krajinou.......
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpověď od člověka navýsost povolaného - www.retezy.info
Řetěz se během své životnosti protahuje, povoleno má 2%- na rozteči 15,875 mm, která je obvyklá, to dělá 0,3175 mm.To se nejeví sice jako mnoho, ale na 100 článcích je to 317 mm, tj. dva články. Takto prodloužená rozteč se snaží zapadnout do zubové mezery o rozteči 15,875mm.A protože je tam nesoulad a přičtěme k tomu ještě opotřebení vlivem odvalování válečku, tak řetěz si zubovou mezeru začne upravovat k obrazu svému.Dělá to samozřejmě od počátku do konce.A nyní přicházíš ty, snovým krásným řetězem, a dáváš ho na stará kola.Co se stane. Role se prohodí. řetěz je nyní na kole na volno, protože zubová mezera je nyní 15,875 + 0,3157 mm, takže řetěz nenabíhá přesně, má vůli, tzn že při ubrání, přidání plynu dostane větší ráz a jde rychleji do prdele. A tvoje peněženka též.Je to jako když si půjčíš něčí staré boty.Číslo sedí, ale již jsou vyšláplé a nohy začnou bolet.Cena kol, cca 1000 kč, je na dobu životnosti řetězu 15 000 km, zanedbatelná.0,06 Kč/km.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Naprosto souhlasim s VW - menit jenom kolecko, je holej nesmysl a o to driv budes menit retez a pak znova i to kolecko ale v mnohem kratsich intervalech nez kdyz vymenis celou sadu. Co se tyce ceny, pokud si zaregistrovany jako premiovy clen Kawasaki klubu, tak mas slevu v autorizovanych servisech Kawasaki a to 5% na dily a 10% na servisni prace, coz si myslim, je dost zajimavy...
Ale rozhodne vymen celou sadu, ne jeno kolecko...

Ale rozhodne vymen celou sadu, ne jeno kolecko...

Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019