špatnej startér na KLX 650?

Odpovědět
chariz
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 18, 2013 16:16:15

špatnej startér na KLX 650?

Příspěvek od chariz » pon bře 18, 2013 16:35:26

čau lidi, potřeboval bych pár rad. Mám KLX650 a nemůžu ji nastartovat, jde o to, že mám zřejmě špatnej startér. Sice jsem ho měl rozdělanej, a vypadal naprosto v pořádku. Později sem ho dával i chlápkovi co dělá elektromotory, sice říkal, že startéry nedělá ale tak startér je vlastně elektromotor, tak mi povídal že se teda alespoň na to mrkne (musím dodat,že teda fakt strašnej člověk, 2x mi měl zavolat, vysral se na to, když sem s ním pak mluvil tak řekl že to jen rozdělal a že pry vizuelně vypadá dobře ale že se na to ještě mrkne že to odzkouší na zdroji, nakonec sem se naštval přijel sem si pro ten startér ať mi ho vrátí, že na něj kašlu mi říkal, že prej je ten startér dobrej, ale nevím jestli mám věřit takovýmu člověkovi, nevím jestli se na to nevykašlal uplně). takže si právě nejsem jistej jestli je dobrej nebo ne, jde totiž, že když se pokouším nastartovat ten motor přes ten startér, tak on se jako točí protočí motor ale přes HU se jenom tak pomalu převalí a nic, jde to jasně znatelně slyšet jak se dostane pod tlak spomalí jako kdyby pod tlakem ten startér byl slabej, když vyndám svíčku a zkusím to bez tlaku ve valci tak není problém a protočí bez problémů. Ale dnes mě právě napadlo jestli to nemůže být dekompresorem? Nedávno jsem měl vytáhlou ven tu hřídel s tím dekopmresorem a asi vypadal že je vše ok(teda moc sem nepochopil ten systém jak to funguje) ale řekl bych že kdyby ten dekompresor nefungoval tak by to tím mohlo být ne? Myslíte si, že by ten dekompresor neotvíral ten ventil, že by ten tlak v tom motoru mohl mít tak moc velkej vliv na ten startér, že by to prostě ten startér neutáhl? Díki za každej poznatek. A prosím nepište mi třeba o přechodovým odporu na kabelech nebo na relátku, startér jsem zkoušel připojit na baterku rovnou a ne jen na jednu takže ani baterií to není.

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: špatnej startér na KLX 650?

Příspěvek od Pavel ZRX » úte bře 19, 2013 21:16:42

Funkční dekompresor je u jednobuchu, s velkým objemem moc důležitý. Starter se v kompresi zastaví. Aby se nezastavil, pootevírá palec dekompresoru sací ventil, čímž snižuje kompresi a dovolí volnému roztočení motoru. Jakmile dosáhne motor dostatečných ot. pro start, dekompresor ukončuje veledůležitou funkci a motor má plnou kompresi a rozběhne se. Tento okamžik určuje odstředivá síla, preklopí se závaží dekompresoru a palec, který pootevíral ventil nyní běhá volně bokem. Hodně důležitá je i správná vůle ventilů.
ZRX 1200 R

chariz
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 18, 2013 16:16:15

Re: špatnej startér na KLX 650?

Příspěvek od chariz » stř bře 20, 2013 06:32:59

jo díki za radu :wink: mě je jasná funkce dekopmresoru všeobecně, mě šlo hlavně o to, jestli to má fakt tak velkej vliv na ten startér, četl jsem totiž i spousty takových rad jakože i přes kompresi by měl ten startér fungovat správně, nic méně sem už sám se na to podíval a bylo to tím dekompresorem, chyběla na něm pružina, byla vyskočená, válela se v prostoru s vačkovýma hřídelama

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: špatnej startér na KLX 650?

Příspěvek od Pavel ZRX » stř bře 20, 2013 07:37:23

Bez dekompresoru to v ideálním stavu natočíš. Pokud máš starter v super stavu bez vůlí, dobrou baterku a nejlíp teplý motor :) . Po zimním stání to bez dekompresoru asi nenatočíš, vytlučeš baterku, proudová špička v kompresi = ZKRAT. Životnost baterky, starteru i relé je pak nízká. Třeba u závodních speciálů tř. supermono, dekompresory nepoužívají, startuje se startovacím vozíkem za zadní kolo. Startovací vozík má co dělat a to jej žene většinou motor ze skůtru, cca 5-10Hp.
ZRX 1200 R

Odpovědět