Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Modely, testy, zkušenosti
Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » ned pro 26, 2010 19:11:13

Pavel ZRX píše:
Dargas píše:ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.

Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou. :roll:
:thumbleft: Nechci toto vlákno zasírat OT, ale tohle, Pavle absolutně podepisuji. Ekologové a zelení nás jednoho dne zahubí. :?
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » ned pro 26, 2010 20:18:33

No pozor, tak v tomhle naprosto souhlasím!
Dnes už to není maximum účinnosti, ale maximum účinnosti v rámci debilně nastavených emisních limitů!
Z mého pohledu jsou taky nej starší motory, všechnu tu eletriku bych z fleku vyházel!
Jsem to myslel tak, že ty motory už nějak moc nedokonalostí nemaj, super technologie a tak. (Pokud to teda neberete z pohledu výše napsaného.) Chtěl jsem jen napsat, že dnešní vývoj už není skutečný "vývoj", jsou to spíš ústupky předpisům a homologacím a to nutí hledat spíš drobná vylepšení, než nějak "opravdu vyvíjet."
CKC # 594

Uživatelský avatar
milos ZX9R
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 333
Registrován: úte bře 27, 2007 14:35:15
Bydliště: Levoca

Re:

Příspěvek od milos ZX9R » čtv úno 10, 2011 01:18:10

Z. píše:
Pavel ZRX píše:
Dargas píše:ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.

Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou. :roll:
:thumbleft: Nechci toto vlákno zasírat OT, ale tohle, Pavle absolutně podepisuji. Ekologové a zelení nás jednoho dne zahubí. :?
tak ako hovori Pavel (cau kluciii :wink: ) vrchol motorarskeho umenia u motoriek bol zrejme dosiahnuty v 2005 pred zavedenim EURO nezmyslu II. (alebo III. ?) => na tvojom mieste by som prestudoval Suzuki GSX-R 1000 K5 dajme tomu vo vztahu k BMW S1000R alebo ku Kawe ZX10R '11 (aj ked k motoru tej novej mrsky asi este vela info nebude )

motor toho K5 Gixer je doteraz povazovany za referencny agregat, este nezasraty emisnymi hlupostami - ostatne to plati o tej moto ako o celku; BMW sami priznali ze K5 bola pre nich referencia pri stavbe S1000R a ze nedokazu pochopit preco Suzuki opustila koncepciu toho motora

inac, zo mna sa asi stava Kawa zberatel :D a kedze som vyznavac karburatorov tak sa pred 3 tyzdnami stala clenom rodiny ZX7R '97 urcena vyhradne pre okruhy
cize moja momentalna zostava vyzera nasledovne: 7 -> 9 -> 12 (jedine tato si strieka :wink: )
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Příspěvek od Elvis. » čtv úno 10, 2011 17:48:34

mmmmmm.... sedma na okruh... na zavodeni urco prekonana, ale ta nostalgie :tonqe:
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
milos ZX9R
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 333
Registrován: úte bře 27, 2007 14:35:15
Bydliště: Levoca

Re: Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Příspěvek od milos ZX9R » ned úno 13, 2011 00:29:49

Elvis. píše:mmmmmm.... sedma na okruh... na zavodeni urco prekonana, ale ta nostalgie :tonqe:
zavody ma nateraz nezaujimaju, ide len o zabavku .... zatial :wink:

v buducnosti mozno 7mickovy motor von, 9tkovy motor dnu, vymena zadnej kyvky, vymena/servis prednej vidlice a bude racer ako sa patri - uz teraz ide do zadu plne nastavitelne WP Hyperpro

a hlavne to stoji "par korun", udrzbu si viem spravit sam a nahradnych dielov spusta
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9215
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Příspěvek od ZRX 1984 » ned úno 13, 2011 16:09:25

Jenom poznámka, elektronický plyn mě docela vyškolil na Aprilii Shiver, jak je člověk zvyklej na lanko, a že to má nějakou vůli tak tady to funguje úplně hned :-)))
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Re: Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Příspěvek od FilipZX9R » čtv úno 17, 2011 12:20:36

A o nějakých dobrých podkaldech by ste nevěděly, nějaké stránky, odborné články a tak?

Odpovědět