Z. píše:Pavel ZRX píše:Dargas píše:ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.
Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou.


Nechci toto vlákno zasírat OT, ale tohle, Pavle absolutně podepisuji. Ekologové a zelení nás jednoho dne zahubí.

tak ako hovori Pavel (cau kluciii

) vrchol motorarskeho umenia u motoriek bol zrejme dosiahnuty v 2005 pred zavedenim EURO nezmyslu II. (alebo III. ?) => na tvojom mieste by som prestudoval Suzuki GSX-R 1000 K5 dajme tomu vo vztahu k BMW S1000R alebo ku Kawe ZX10R '11 (aj ked k motoru tej novej mrsky asi este vela info nebude )
motor toho K5 Gixer je doteraz povazovany za referencny agregat, este nezasraty emisnymi hlupostami - ostatne to plati o tej moto ako o celku; BMW sami priznali ze K5 bola pre nich referencia pri stavbe S1000R a ze nedokazu pochopit preco Suzuki opustila koncepciu toho motora
inac, zo mna sa asi stava Kawa zberatel

a kedze som vyznavac karburatorov tak sa pred 3 tyzdnami stala clenom rodiny ZX7R '97 urcena vyhradne pre okruhy
cize moja momentalna zostava vyzera nasledovne: 7 -> 9 -> 12 (jedine tato si strieka

)
..... a uz su zase dve - cervena 9 '00 a zelena 7 '96 - BORN TO BE WILD !!