Příspěvek
od marek » čtv říj 05, 2006 12:21:08
Obecně: těsnícím prvkem mezi "plíšky" řetězu jsou buď klasické o-kroužky (původní řešení) nebo x-kroužky (novější záležitost). Tyto kroužky se starají o utěsnění jednotlivých článků aby k nim nemohl bordel a zároveň aby se z článku nedostalo mazivo které je tam z výroby. Hlavní výhodou x-kroužku je kapánek lepší utěsnění (dva břity) a kapánek nižší tření při pohybu řetězu (možná má význam u závodních strojů) . Na ER-5 je to asi celkem jedno, doporučuji držet se doporučení výrobců řetězů. Co se týče značky řetězu, diskuze neustávají, výsledek žádný. Obecně se dá říct: pokud možno nečínský

ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367