Zvláštně se chovající budíky ZX 6R 1997

Odpovědět
Uživatelský avatar
bushman
Příspěvky: 27
Registrován: sob kvě 22, 2010 16:42:29
Bydliště: Slavkov

Zvláštně se chovající budíky ZX 6R 1997

Příspěvek od bushman » ned kvě 30, 2010 21:26:41

Tak jsem tady s dalším dotazem, jedná se o tacho a otáčkoměr.
Mají takové zvláštní chování, začínají měřit až od prvního dosažení určitých otáček (cca 3÷4t a rozjede se otáčkoměr, pak už měří i nižší otáčky) a rychlosti (to jsem moc nesledoval, ale cca 40÷50km/h, pak už jede i tachometr a měří i nižší rychlosti), přitom jsou na sobě nezávislé, tj na stojánku ohřeju motor a protočím otáčkoměr a jede, pak ujedu třeba 2km přes dědinu, kde to nechci moc dráždit, tak jedu pomalu a po zrychlení se chytne i tacho. Setkal se s tím někdo?
ZX-6R 1997
#1385#

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » pon kvě 31, 2010 10:05:34

podle mě máš zatuhlej náhon nebo dole u kola ten pohon... vyčisti, namaž a uvidíš, bude-li změna...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
bushman
Příspěvky: 27
Registrován: sob kvě 22, 2010 16:42:29
Bydliště: Slavkov

Příspěvek od bushman » úte čer 01, 2010 08:03:43

Děkuju za odpověď, tohle bych celkem chápal u tacha, ale otáčkoměr snad žádný náhon, podle toho co jsem se díval nemá, tam je asi bezkontaktní snímání, nejspíš se podívám po ukostření nebo tak, ten náhon a šneka jsem taky namazal, ale zatím jsem neměl čas vyjet, tak uvidím.
ZX-6R 1997
#1385#

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte čer 01, 2010 10:48:47

jj, otáčkoěr je elektrickej, prohlídl bych konektoryevent jestli není někde skřípnutej nebo prodřenej drátek...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9362
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte čer 01, 2010 11:11:35

u toho otackomeru bych spis rekl ze se v tom nekdo dloubal... je to dost jemna mechanika a jestli treba nekdo zkousel sundavat rucicku kvuli vymene stupnice nebo cokoli jineho, tak se mohlo stat ze to ted lehce drhne a rucka nejde nahoru... chytne se az kdyz ten magnet co s ni toci dotane vic stavy = vyssi otacky. No a podle toho co pises o tachometru, to vidim taky na neco podobneho... ze to bude v tom budiku nekde vaznout. Nahonem to asi nebude, protoze snek se toci, nahon se musi tocit taky, ale v budiku je system kdy se to toceni nahodu prevadi na pohyb rucky a rozhodne to neni ozubenymi koly, takze zase bych to videl na ohlou osicku nebo neco podobneho v tom budiku.... hledej chybu primo u osicek tech rucicek.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » úte čer 01, 2010 13:04:00

Než ty budíky rozkucháš, tak si odměř na svorkovnici přístrojů napájecí napětí a kostru proti minus svorce aku. Nap. napětí cca 12,5V v klidu, cca 14V s nastart. motorem. Rozdíl napětí na kostře do 0,5V, jinak kostra nekostří.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
bushman
Příspěvky: 27
Registrován: sob kvě 22, 2010 16:42:29
Bydliště: Slavkov

Příspěvek od bushman » úte čer 01, 2010 14:38:44

Děkuju za odpovědi, do těch budíků radši rýpat nebudu, abych to nezkazil ještě víc, pokud to bude takhle fungovat a není to nějaká předsmrtná křeč, tak se s tím nějak srovnám. Akorát zkusím proměřit tu elektriku.
ZX-6R 1997
#1385#

Uživatelský avatar
bushman
Příspěvky: 27
Registrován: sob kvě 22, 2010 16:42:29
Bydliště: Slavkov

Příspěvek od bushman » pát čer 11, 2010 11:17:29

Tak tacho spravila výměna vadného šneku náhonu, někdo měnil ložiska na obou kolech a nějak to tam asi uplně nesedlo, ta trubka, která pohání ozubené kolo šneka nesedla úplně do vybrání v náboji kola a byla tím pádem moc dlouhá a při dotažení ji to dost natvrdo doarzilo k ozubenému kolu šneka, takže nový šnek (ten starý měl tím tlakem naprasklý vnější odlitek) a trochu broušení a rovnání té trubky (byl to samozřejmě použitý šnek ve slušném stavu za 500,- a nedostal jsem k němu právě tu trubku) a šlape to jak má.

Elektrika a ukostření vypadá vpořádku, otáčkoměr jsem teda zatím venku neměl, páč jsem měnil řetezovku, měl jsem rozdělané přední brzdy s výměnou destiček (pístky jdou vcelku snadno prstem zamáčknout, akorát u jednoho někdo špatně nasadil jedno z těsnění, které tam bylo skřípnuté a pístek moc nechodil), měnil náplně a další ptákoviny, protože kdoví jak se o to předchozí majitelé starali, ještě jsem se objednal do toho RF moto na venitily, případně na další věci podle potřeby.
ZX-6R 1997
#1385#

Odpovědět