ZX9R - na kolik pootočit jehlu v karburátorech?

Uživatelský avatar
nouvy86
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 05, 2009 11:25:36
Kontaktovat uživatele:

ZX9R - na kolik pootočit jehlu v karburátorech?

Příspěvek od nouvy86 » pon kvě 03, 2010 21:06:18

Hledal sem v manuálu i tady v tématech, ale asi mám špatný oko nebo to tu neni tak se kdyžtak nezlobte. ;) Když sem čistil karburátory každá jehla měla jiný pootočení. Ptám se tedy o kolik? :) Nechal bych to naladit podle emisí, ale to by bylo dost pracný (navést sondu do správnýho svodu a nebo vrtat do svodů).
Dík za odpovědi.
ZX9R r.v. 99

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » pon kvě 03, 2010 21:13:47

no, já myslím, že je jehla konická, takže by mělo bejt jedno jak tam je...a seřídit karbecy znamená seštelovat podtlaky, což stojí kolem litru... o seřizování podle emisí jsem zatím bohužel neslyšel... :oops:
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
nouvy86
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 05, 2009 11:25:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nouvy86 » pon kvě 03, 2010 22:42:05

misak39 píše:no, já myslím, že je jehla konická, takže by mělo bejt jedno jak tam je...a seřídit karbecy znamená seštelovat podtlaky, což stojí kolem litru... o seřizování podle emisí jsem zatím bohužel neslyšel... :oops:
pokud by bylo jedno jak je zašroubovaná tak proč by tam vůbec byla možnost s ní hýbat? ;) "to máš jak u 120 když jí vezmeš na paltest." taky ti strčej analyzátor do výfuku a poladí karburátor kvůli emisím a hejbou s předstihem...
ZX9R r.v. 99

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte kvě 04, 2010 01:02:41

vyčkej na Zubra nebo Pavla, oni Ti to popíšou vědecky :D
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
nouvy86
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 05, 2009 11:25:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nouvy86 » úte kvě 04, 2010 08:17:58

misak39 píše:vyčkej na Zubra nebo Pavla, oni Ti to popíšou vědecky :D
čekám, čekám. :D
ZX9R r.v. 99

Uživatelský avatar
Tomast33
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 108
Registrován: úte říj 20, 2009 19:44:42
Bydliště: Neznašov

Příspěvek od Tomast33 » úte kvě 04, 2010 15:07:09

No já to taky čistil a jehla se dá točit volně kolem,nemá to na nic vliv.Jedině nesmíš otočit membránu ta má na jedné straně přívod.
Jak říkáš ladit podle emisí tzn. měnit trysku a jehlu (Dynojet kit) a potom na brzde měřit lambdou ve výfuku. Jediné co se dá přehodit jsou ty komínky na tryskách. Krajní mají o řadu dírek víc.
Jediné co se dá zašroubovat jsou trysky volnoběhu a ty mají být,podle motoskaut.cz motodata 1,5otáčky vytočená.
Je to teda na můj model r.v.94
Když tak zavolej te. 733194657
ZX9-R r.v. 94 předělaná na naháče

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte kvě 04, 2010 23:40:21

Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » stř kvě 05, 2010 01:18:06

O jehle napsal vše Zubr, jen doplním, že je umístněná v šoupátku. Tazatel ale určitě poptává nastavení šroubku volnoběžné směsi. Jedná se o šroubek zakončený do kužílku, který škrtí průtok směsi (nebo vzduchu, záleží na umísnění) volnoběžným kanálem. Zákl. nastavení může být cca 1,5 ot (povolit), toto nastavení má vliv na bohatost jen do cca 1/4 pootočení plynem. V jiném režimu nastavení tohoto šroubku bohatost podstatně neovlivní, ta se dále řeší polohou jehly v šoupátku a hlavní tryskou. Šroubek volnob. směsi reaguje do povolení asi 2,5 ot, při dalším povolení se už průtok kanálem volnoběhu nezvětší.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
nouvy86
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 05, 2009 11:25:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nouvy86 » stř kvě 05, 2010 13:16:55

Pavel ZRX píše:O jehle napsal vše Zubr, jen doplním, že je umístněná v šoupátku. Tazatel ale určitě poptává nastavení šroubku volnoběžné směsi. Jedná se o šroubek zakončený do kužílku, který škrtí průtok směsi (nebo vzduchu, záleží na umísnění) volnoběžným kanálem. Zákl. nastavení může být cca 1,5 ot (povolit), toto nastavení má vliv na bohatost jen do cca 1/4 pootočení plynem. V jiném režimu nastavení tohoto šroubku bohatost podstatně neovlivní, ta se dále řeší polohou jehly v šoupátku a hlavní tryskou. Šroubek volnob. směsi reaguje do povolení asi 2,5 ot, při dalším povolení se už průtok kanálem volnoběhu nezvětší.
Je to asi tak jak píšeš. Pro jistotu přihazuji obrázek kde je obtažený ten šroubek.
Obrázek
ZX9R r.v. 99

Uživatelský avatar
Tomast33
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 108
Registrován: úte říj 20, 2009 19:44:42
Bydliště: Neznašov

Příspěvek od Tomast33 » stř kvě 05, 2010 20:30:26

Jo to je tryska bohatosti volnoběhu.
Ladil jsem to a nakonec nejlepší to je opravdu 1,5 otáčky povolit.
Vyzkoušej a uvidíš. poznáš to hned.
ZX9-R r.v. 94 předělaná na naháče

Uživatelský avatar
Tomast33
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 108
Registrován: úte říj 20, 2009 19:44:42
Bydliště: Neznašov

Příspěvek od Tomast33 » stř kvě 05, 2010 20:34:26

Zubr píše:Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
Origo jehla má jen jednu polohu.
ZX9-R r.v. 94 předělaná na naháče

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » stř kvě 05, 2010 20:46:23

Tomast33 píše:
Zubr píše:Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
Origo jehla má jen jednu polohu.
Taková jehla se podkládá podložkama, nejlíp ze silonu.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » stř kvě 05, 2010 22:04:43

a k tomu štelování bohatosti-měly by bejt šroubky na všech karb. ve stejný poloze, takže nějaký lambdy se tu neřeje, nebo jo? Jelikož jsem to u motorek takhle seřizovat neslyšel, tak se ptám...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » čtv kvě 06, 2010 08:35:11

Lambda se měří ve svodech pro porovnání rozdílu obsahu kyslíku ve výf. plynech. Některý motorky k tomu mají ve svodech zátky, ostatní se měří přes tlumič výfuku. Doladění rozdílných bohatostí jednotlivých válců se dá udělat měřením teploty svodů a doladěním průtoku volnoběž. směsi. Běžně se to však nedělá, jen u hodně poladěných závodních motorů, kde se jede na hranici chudé směsi a detonačního hoření.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
nouvy86
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 05, 2009 11:25:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nouvy86 » čtv kvě 06, 2010 13:14:47

Tomast33 píše:Jo to je tryska bohatosti volnoběhu.
Ladil jsem to a nakonec nejlepší to je opravdu 1,5 otáčky povolit.
Vyzkoušej a uvidíš. poznáš to hned.
ještě sem to nezkoušel, ale na motoskautu bylo u mé ZX9R 2 otáčky.
o víkendu jí provětrám a pak napíšu poznatky. :P
je to tak, že dva válce mají tak nějak stejně kolem 2,25 otáčky a další dva lehce nad jednu...
ZX9R r.v. 99

Odpovědět