
ZRX - nastavení podvozku
Ja bych hnul primerene se vsim
bez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny)
Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho... 



ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju...Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsimbez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny)
Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho...

P.S.: nemachruj Vokurko...!

ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
to je jednoduchy... poradne to rozstelujes a pak budes rad kdyz se ti to podari vratit tak aby se ti to houpalo a drzelo alespon tak jako na zacatku nez jsi na to hrabnulHonza-Zed píše:Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju...Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsimbez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny)
Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho...
![]()
P.S.: nemachruj Vokurko...!

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Kdo se boji, sere v sini... vratit to na ten zaklad, kdyz si ho zapise, pujde dycky...KankX píše:to je jednoduchy... poradne to rozstelujes a pak budes rad kdyz se ti to podari vratit tak aby se ti to houpalo a drzelo alespon tak jako na zacatku nez jsi na to hrabnulHonza-Zed píše:Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju...Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsimbez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny)
Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho...
![]()
P.S.: nemachruj Vokurko...!

ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
Jinak pro Jendu:
je to celkem jednoduchy... Tlumici prvek se sklada z pruziny -podobny jako mas v propisce
a z tlumice, kterej snizovanim prutoku oleje zpomaluje chod ty soustavy... Tzn. mit samotnou pruzinu, tak se houpes jeste tejden potom, co prejedes nerovnost. Tomu ten tlumic zamezi. No a mas tam 2 nastaveni. Utlum komprese (neboli to jak je tlumeny stlacovani kdyz kolo najede na hrb) a pak utlum odskoku (to jak je pruzeni zpomalovany kdyz uz mas hrb za sebou, kolo je ve vzduchu (coz by nemelo) a vraci se dolu...
Plusy a minusy jsou asi takovy:
Kdyz bude tlumeniho malo, bude se to houpat. Kdyz moc, eliminujes tim praci pruziny. Takze to chce najit ten spravnej kompromis...
Ja kdyz steloval tlumeni, tak sem vychazel z tohohle:
Prvotni impulz bylo zmizeni predku prede mnou pri prudkym brzdeni, kery sem chtel eliminovat. Pritvrzenim pruziny natvrdo mi predek zkamenel. Tak sem dal pruzinu mekci a postupne sel od nejmekciho utlumu komprese dokud ten efekt nezmizel. Finale bylo takovy, ze sem nasel rozumnej kompromis tak, aby chodila jak pruzina, tak utlum komprese tak, ze kdyz sem prudce brzil, motorka se sice ponori, ale s urcitym zpozdenim, takze nemas pocit zmizeni predku, ale pritom tlumice i pruzina porad pracujou. Utlum odskoku byl zatim porad na nejmensi... Ten sem nastavoval jako posledni. Cim mekci tim lepsi pro vyjezdy, pze potrebujes mit kolo co nejdriv na silnici, abys mohl motorku ridit a ne jet po zadnim. Jenze kdyz das moc velkej rozdil mezi utlumem komprese a utlumem odskoku, tak se ti pri prejezdu vic nerovnosti za sebou stane to, ze vidlice se ti postupne roztahujou a roztahujou, pze jeden utlum je vetsi nez druhej. Tak jsem dosel k tomu, ze ten utlum odskoku sem dal jen o trochu min nez komprese, aby slo o neco rychlejc predni kolo zpet k vozovce a pritom nemeli vidle takovou tendenci se roztahovat...
Co se zadku tyka, tak tam sem taky laboroval. Tam slo spis o to, citit vubec motorku. Kdyz to das uplne natvrdo, jedes sice po kolejich, ale necitis vubec, kdy posilas vykon na zadni kolo. Tj. pri tvrdym nastaveni pridas a nic se pod tebou nezhoupne. To taky neni dobry, pze kdyz pak pridas v naklonu, tak necitis zadkem kdy ti de jakej vykon na zadni kolo a to muze znamenat pri jizde na hrane pad... Dalsi veci je, ze kdyz das zadni tlumeni natvrdo, tak ma motorka tendenci stavet se vic na zadni, pze vsechna sila de rovnou do kola a cely motorky a nic ji netlumi (zase to zhoupnuti pod zadkem) Takze zas bych dal oba utlumy na co nejmensi (dle manualu) a posteloval pruzinu. Pak i ty utlumy (dycky delam prvni kompresi a pak k ni dam i odskok). Sam pak poznas, ze tebou idealne nastavena pruzina, je pri pridavani utlumu (jeho vlivem) najednou moc tvrda, tak ji zas povolis a najdes ten kompromis mezi tlumenim a pruzinou...
Finale by melo bejt takovy, ze jak predek, tak zadek by mel jit, kdyz stisknes na prostredek motorky na stejno dolu... Kdyz ne... na predku uber a na zadku pridej a nebo naopak...
Sice to je na par odpoledni stelovani, pokud chces najit ten tvuj vysnenej kompromis, ale me to za to stalo. A zas takova veda to neni. Porad je to jen par sroubku...
Pro rejpaly kazdy tlumeni je o kompromisu. Idealni nastaveni neexistuje a kdyz nekomu bude vyhovovat hardtail, at jezdi bez tlumice. Kdyz nekdo rad z motorky enduro, at jezdi enduro. Ani vyrobci nemaj patent na spravny nastaveni. Delaj jen to, co by melo vyhovovat vetsine, aby se to dobre prodavalo
PS:Jeste ze sem dnes nemocnej a muzu tu v posteli psat takovyhle elaboraty.
Stejne je nejlepsi vzit blocek, sroubovak a klic a vyjet nekam to postelovat... 
je to celkem jednoduchy... Tlumici prvek se sklada z pruziny -podobny jako mas v propisce

Plusy a minusy jsou asi takovy:
Kdyz bude tlumeniho malo, bude se to houpat. Kdyz moc, eliminujes tim praci pruziny. Takze to chce najit ten spravnej kompromis...
Ja kdyz steloval tlumeni, tak sem vychazel z tohohle:
Prvotni impulz bylo zmizeni predku prede mnou pri prudkym brzdeni, kery sem chtel eliminovat. Pritvrzenim pruziny natvrdo mi predek zkamenel. Tak sem dal pruzinu mekci a postupne sel od nejmekciho utlumu komprese dokud ten efekt nezmizel. Finale bylo takovy, ze sem nasel rozumnej kompromis tak, aby chodila jak pruzina, tak utlum komprese tak, ze kdyz sem prudce brzil, motorka se sice ponori, ale s urcitym zpozdenim, takze nemas pocit zmizeni predku, ale pritom tlumice i pruzina porad pracujou. Utlum odskoku byl zatim porad na nejmensi... Ten sem nastavoval jako posledni. Cim mekci tim lepsi pro vyjezdy, pze potrebujes mit kolo co nejdriv na silnici, abys mohl motorku ridit a ne jet po zadnim. Jenze kdyz das moc velkej rozdil mezi utlumem komprese a utlumem odskoku, tak se ti pri prejezdu vic nerovnosti za sebou stane to, ze vidlice se ti postupne roztahujou a roztahujou, pze jeden utlum je vetsi nez druhej. Tak jsem dosel k tomu, ze ten utlum odskoku sem dal jen o trochu min nez komprese, aby slo o neco rychlejc predni kolo zpet k vozovce a pritom nemeli vidle takovou tendenci se roztahovat...
Co se zadku tyka, tak tam sem taky laboroval. Tam slo spis o to, citit vubec motorku. Kdyz to das uplne natvrdo, jedes sice po kolejich, ale necitis vubec, kdy posilas vykon na zadni kolo. Tj. pri tvrdym nastaveni pridas a nic se pod tebou nezhoupne. To taky neni dobry, pze kdyz pak pridas v naklonu, tak necitis zadkem kdy ti de jakej vykon na zadni kolo a to muze znamenat pri jizde na hrane pad... Dalsi veci je, ze kdyz das zadni tlumeni natvrdo, tak ma motorka tendenci stavet se vic na zadni, pze vsechna sila de rovnou do kola a cely motorky a nic ji netlumi (zase to zhoupnuti pod zadkem) Takze zas bych dal oba utlumy na co nejmensi (dle manualu) a posteloval pruzinu. Pak i ty utlumy (dycky delam prvni kompresi a pak k ni dam i odskok). Sam pak poznas, ze tebou idealne nastavena pruzina, je pri pridavani utlumu (jeho vlivem) najednou moc tvrda, tak ji zas povolis a najdes ten kompromis mezi tlumenim a pruzinou...
Finale by melo bejt takovy, ze jak predek, tak zadek by mel jit, kdyz stisknes na prostredek motorky na stejno dolu... Kdyz ne... na predku uber a na zadku pridej a nebo naopak...
Sice to je na par odpoledni stelovani, pokud chces najit ten tvuj vysnenej kompromis, ale me to za to stalo. A zas takova veda to neni. Porad je to jen par sroubku...
Pro rejpaly kazdy tlumeni je o kompromisu. Idealni nastaveni neexistuje a kdyz nekomu bude vyhovovat hardtail, at jezdi bez tlumice. Kdyz nekdo rad z motorky enduro, at jezdi enduro. Ani vyrobci nemaj patent na spravny nastaveni. Delaj jen to, co by melo vyhovovat vetsine, aby se to dobre prodavalo

PS:Jeste ze sem dnes nemocnej a muzu tu v posteli psat takovyhle elaboraty.


ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
Nevim... laboroval sem s tim pred rokem 
Mozna to mam nekde napsany, ale nevim kde... kdyz bude nekdy nalada... muzu to odklikat a nekam si to napsat a napsat to i vam
Ale ted je pro me prioritou zaplatit garaz a projet motorku jestli vubec po tom roce jeste jezdi

Mozna to mam nekde napsany, ale nevim kde... kdyz bude nekdy nalada... muzu to odklikat a nekam si to napsat a napsat to i vam

Ale ted je pro me prioritou zaplatit garaz a projet motorku jestli vubec po tom roce jeste jezdi

ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)