ZRX - nastavení podvozku

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pon dub 19, 2010 15:38:13

pod metrák jsou taky chlapi? :) Jinak je to asi na zvyku, už se radši do toho nerýpu. když jsem si to dal natvrdo, tak se mě zdálo, že to pěkně drží, ale na sebemenším hrbu mi zadek odskakoval a nedržel.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » pon dub 19, 2010 17:43:56

Ja bych hnul primerene se vsim :-D bez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny) :wink: Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho... :wink:
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » pon dub 19, 2010 21:14:34

Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsim :-D bez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny) :wink: Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho... :wink:
Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju... :wink:

P.S.: nemachruj Vokurko...! :lol:
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » pon dub 19, 2010 21:35:15

Honza-Zed píše:
Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsim :-D bez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny) :wink: Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho... :wink:
Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju... :wink:

P.S.: nemachruj Vokurko...! :lol:
to je jednoduchy... poradne to rozstelujes a pak budes rad kdyz se ti to podari vratit tak aby se ti to houpalo a drzelo alespon tak jako na zacatku nez jsi na to hrabnul ;-)
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pon dub 19, 2010 21:45:22

Tak to nevložím.... :cry:
Naposledy upravil(a) milda dne úte dub 20, 2010 07:37:02, celkem upraveno 1 x.
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » pon dub 19, 2010 21:49:24

ac je to k nevire, tak to funguje :-D
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pon dub 19, 2010 21:50:31

KankX píše:ac je to k nevire, tak to funguje :-D
Tak to se sám divím!!! :lol:
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Jirka_Z
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4244
Registrován: pon led 21, 2008 22:01:28
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka_Z » pon dub 19, 2010 22:21:19

Me nee :( - "unauthorized"
JAWA 350 Style OilMaster
ZZR 1.4 - 010 - Metallic spark black
CKC#824
...pursuit is futile...

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » úte dub 20, 2010 07:03:23

Jirka_Z píše:Me nee :( - "unauthorized"
To je zajímavý,mě už taky ne.
Zkusím poladit.
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » úte dub 20, 2010 13:41:45

KankX píše:
Honza-Zed píše:
Elvis. píše:Ja bych hnul primerene se vsim :-D bez legrace... pokud hnu jen s pruzinou bude to tvrdy Jak prkno (nevim jak moc to je stelovatelny) a ja osobne preferuju tlumeni malinko pres utlum komprese nebo odskoku spis nez pres pruzinu.... na vidlich tim zpomalenim protykani oleje eliminuju ten pocit zmizeni vidli pod rukama a u centralu to myslim bude podobny... Takze trosku pritahnout pruzinu a trochu s tim i utlum komprese (mozna o malinko min i utlum odskoku, at jsou ty dva utlumy podobny) :wink: Ale chce to nastavit a projet... kazdej jezdi jinak a citi motorku jinak a chce od ni neco jinyho... :wink:
Muzes to napsat srozumitelne? Dekuju... :wink:

P.S.: nemachruj Vokurko...! :lol:
to je jednoduchy... poradne to rozstelujes a pak budes rad kdyz se ti to podari vratit tak aby se ti to houpalo a drzelo alespon tak jako na zacatku nez jsi na to hrabnul ;-)
Kdo se boji, sere v sini... vratit to na ten zaklad, kdyz si ho zapise, pujde dycky... :wink:
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » úte dub 20, 2010 14:04:04

Jinak pro Jendu:
je to celkem jednoduchy... Tlumici prvek se sklada z pruziny -podobny jako mas v propisce :-) a z tlumice, kterej snizovanim prutoku oleje zpomaluje chod ty soustavy... Tzn. mit samotnou pruzinu, tak se houpes jeste tejden potom, co prejedes nerovnost. Tomu ten tlumic zamezi. No a mas tam 2 nastaveni. Utlum komprese (neboli to jak je tlumeny stlacovani kdyz kolo najede na hrb) a pak utlum odskoku (to jak je pruzeni zpomalovany kdyz uz mas hrb za sebou, kolo je ve vzduchu (coz by nemelo) a vraci se dolu...

Plusy a minusy jsou asi takovy:
Kdyz bude tlumeniho malo, bude se to houpat. Kdyz moc, eliminujes tim praci pruziny. Takze to chce najit ten spravnej kompromis...


Ja kdyz steloval tlumeni, tak sem vychazel z tohohle:
Prvotni impulz bylo zmizeni predku prede mnou pri prudkym brzdeni, kery sem chtel eliminovat. Pritvrzenim pruziny natvrdo mi predek zkamenel. Tak sem dal pruzinu mekci a postupne sel od nejmekciho utlumu komprese dokud ten efekt nezmizel. Finale bylo takovy, ze sem nasel rozumnej kompromis tak, aby chodila jak pruzina, tak utlum komprese tak, ze kdyz sem prudce brzil, motorka se sice ponori, ale s urcitym zpozdenim, takze nemas pocit zmizeni predku, ale pritom tlumice i pruzina porad pracujou. Utlum odskoku byl zatim porad na nejmensi... Ten sem nastavoval jako posledni. Cim mekci tim lepsi pro vyjezdy, pze potrebujes mit kolo co nejdriv na silnici, abys mohl motorku ridit a ne jet po zadnim. Jenze kdyz das moc velkej rozdil mezi utlumem komprese a utlumem odskoku, tak se ti pri prejezdu vic nerovnosti za sebou stane to, ze vidlice se ti postupne roztahujou a roztahujou, pze jeden utlum je vetsi nez druhej. Tak jsem dosel k tomu, ze ten utlum odskoku sem dal jen o trochu min nez komprese, aby slo o neco rychlejc predni kolo zpet k vozovce a pritom nemeli vidle takovou tendenci se roztahovat...
Co se zadku tyka, tak tam sem taky laboroval. Tam slo spis o to, citit vubec motorku. Kdyz to das uplne natvrdo, jedes sice po kolejich, ale necitis vubec, kdy posilas vykon na zadni kolo. Tj. pri tvrdym nastaveni pridas a nic se pod tebou nezhoupne. To taky neni dobry, pze kdyz pak pridas v naklonu, tak necitis zadkem kdy ti de jakej vykon na zadni kolo a to muze znamenat pri jizde na hrane pad... Dalsi veci je, ze kdyz das zadni tlumeni natvrdo, tak ma motorka tendenci stavet se vic na zadni, pze vsechna sila de rovnou do kola a cely motorky a nic ji netlumi (zase to zhoupnuti pod zadkem) Takze zas bych dal oba utlumy na co nejmensi (dle manualu) a posteloval pruzinu. Pak i ty utlumy (dycky delam prvni kompresi a pak k ni dam i odskok). Sam pak poznas, ze tebou idealne nastavena pruzina, je pri pridavani utlumu (jeho vlivem) najednou moc tvrda, tak ji zas povolis a najdes ten kompromis mezi tlumenim a pruzinou...
Finale by melo bejt takovy, ze jak predek, tak zadek by mel jit, kdyz stisknes na prostredek motorky na stejno dolu... Kdyz ne... na predku uber a na zadku pridej a nebo naopak...
Sice to je na par odpoledni stelovani, pokud chces najit ten tvuj vysnenej kompromis, ale me to za to stalo. A zas takova veda to neni. Porad je to jen par sroubku...

Pro rejpaly kazdy tlumeni je o kompromisu. Idealni nastaveni neexistuje a kdyz nekomu bude vyhovovat hardtail, at jezdi bez tlumice. Kdyz nekdo rad z motorky enduro, at jezdi enduro. Ani vyrobci nemaj patent na spravny nastaveni. Delaj jen to, co by melo vyhovovat vetsine, aby se to dobre prodavalo :-)

PS:Jeste ze sem dnes nemocnej a muzu tu v posteli psat takovyhle elaboraty. :-D Stejne je nejlepsi vzit blocek, sroubovak a klic a vyjet nekam to postelovat... :wink:
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » úte dub 20, 2010 15:32:23

dostalo mě, když na motorkářích běžel ten seriál příspěvků o tuším Indy mu říkají, co jel Man a tomu podvozek ladili i po tom, co měnil poměr řetězové sady.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte dub 20, 2010 16:38:24

Elvis. píše:Kdo se boji, sere v sini... vratit to na ten zaklad, kdyz si ho zapise, pujde dycky... :wink:
docista by me zajimalo o kolik clicku se po tom tvem laborovani lisis od hodnot nastavenych vyrobcem pro 70kg cloveka ???
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » úte dub 20, 2010 18:29:05

Nevim... laboroval sem s tim pred rokem :-)

Mozna to mam nekde napsany, ale nevim kde... kdyz bude nekdy nalada... muzu to odklikat a nekam si to napsat a napsat to i vam :-)

Ale ted je pro me prioritou zaplatit garaz a projet motorku jestli vubec po tom roce jeste jezdi :-D
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Odpovědět