Divnej neutral
Divnej neutral
Zdravim, koupil sem si novou ER 5 a po par jizdach sem si vsimnul zvlastni veci...motorka ma tvz. automatickej vyhledavac neutralu, nebo tak tomu alespon v manualu rikaj...v praxi to funguje tak ze kdyz stojim tak se da zaradit pouze jednicka nebo neutral, problem ale nastava v okamziku kdy musim treba na semaforu s rychlosti prudce dole a drzim spojku a jdu s kvaltama dolu a brzdou pak dobrzdim (proste bez toho aniz bych tam na jednicce zase pustil spojku)...v ten okamzik uz pak neutral proste nejde najit...jediny co se da delat je pustit spojku, ono to pekne chcipne a znova nastartovat a hodit si tam pak pekne neutral. Tak sem se chtel zeptat jestli je to normalni, nebo jestli je neco spatne?
- wardo
- Babyrider
- Příspěvky: 49
- Registrován: sob srp 26, 2006 17:09:00
- Bydliště: Kysucke Nove Mesto, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
mno, mam ER-5 2001, ale nic podobneho sa mi nestava a z historie modelov ( http://www.er-5.de/technik_story.php ) vidno, ze nebola na ER-5 ziadna zmena tykajuca sa neutralu, spojky, prevodovky ani nicoho podobneho
Jedine co sa od modelu 2001 zmenilo je katalyzator, znizenie vykonu z 50.3k na 49k, zmeny farieb vidlice a drziaka, protektor vidlice, nerez vyfuk a automaticke svetlo pri starte
Takze to jest vsetko, aspon podla mojich skromnych zdrojov.





kawa ER-5 / 2001
V manuálu od Zetka se taky píše cosi o ,,automatickém hledání neutrálu" a taky nejsem z toho moc chytrej.
To co popisuješ se mi stává taky, ale motorku nechcípám abych mohl najít neutrál, ale lehce pustím spojku....
Co se mi poslední dobou stává, že dám neutrál a kontrolka se neráčí rozsvít....naštěstí mám na toto cit, tak už ji skoro nepoužívám....
Z klidnou duší mohu říct že na Zetku(aspoň u mého modelu) je jedna z nejhorších převodovek co jsem kdy zažil a to jsem už na několika Kawách jel....
Takže zbývají dvě věci, buď půjdeš se zeptat co máš z převodovkou, nebo si zvykneš jako já...
Stejnak si myslím že řeknou, něco v tom duchu, že to je běžné.....
To co popisuješ se mi stává taky, ale motorku nechcípám abych mohl najít neutrál, ale lehce pustím spojku....
Co se mi poslední dobou stává, že dám neutrál a kontrolka se neráčí rozsvít....naštěstí mám na toto cit, tak už ji skoro nepoužívám....
Z klidnou duší mohu říct že na Zetku(aspoň u mého modelu) je jedna z nejhorších převodovek co jsem kdy zažil a to jsem už na několika Kawách jel....
Takže zbývají dvě věci, buď půjdeš se zeptat co máš z převodovkou, nebo si zvykneš jako já...
Stejnak si myslím že řeknou, něco v tom duchu, že to je běžné.....

ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
To je normální stav. Takhle to blbne pokud opravdu dobře vystavuje spojka.Mě to dělá u ninji taky. Dá se to jednoduše řešit dvěma způsoby. Buďto povolíš lanko spojky, tak aby měla páčka větší vůly, nebo se musíš naučit lehce pouštět spojku při řazení nižších kvaltů. Je potřeba aby spojka lehce zabírala. Páč jinak se ti nedaří dořadit až do jedničky. Dobrej způsob podřazování je když mezi každým kvaltem nakrátko pustíš spojku. Dá se to dělat i rychle jen to chce cvik. 

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
O kvalitě řazení velice výrazně rozhoduje nastavení spojky. Pokud příliš prokluzuje tak potom velmi špatně dořazuje kvalty. A pokud nadruhou stranu moc zabírá, tak řadí příliš hlučně a těžce. Kawy jsou na tohle citlivky. Je dobré vystihnout správný kompromis.



NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Super, dik...vyzkousim teda lehce poustet spojku...ja sem si rikal ze je to divny ale ze by to bylo rozbity se mi moc nezdalo pac jinak to radi skvele 
Jinak ten vyhledavac neutralu se mi zpocatku libil (nemusel sem na krizovatce slozite cvakat a hledat jako se mi stavalo bezne v motoskole, kde bylo razeni mirne "vyčvachtané" a podivne to přeskakovalo. Jenze po chvili sem si uvedomil ze to neni zas tak super protoze ten neutral nejde za jizdy nijak zaradit, takze treba dojizdeni na semafor se musi resit vymacknutim spojky, coz neni uplne idealni

Jinak ten vyhledavac neutralu se mi zpocatku libil (nemusel sem na krizovatce slozite cvakat a hledat jako se mi stavalo bezne v motoskole, kde bylo razeni mirne "vyčvachtané" a podivne to přeskakovalo. Jenze po chvili sem si uvedomil ze to neni zas tak super protoze ten neutral nejde za jizdy nijak zaradit, takze treba dojizdeni na semafor se musi resit vymacknutim spojky, coz neni uplne idealni
s tím vyhledávačem to podle mě nebude až tak horké. Na Z750 to fungovalo, ale musels mít hodně vycvičenou špičku nohy, jinak tam skočila dvojka jak po másle - teda když tam chtěls dát neutrál z jedničky.
Řekl bych, že celý vyhledávač neutrálu je taková velká marketingová bublina.
GEORG
Řekl bych, že celý vyhledávač neutrálu je taková velká marketingová bublina.
GEORG
ZX10R KRT 2016
CKC#317
CKC#317
Nevěřili by jste jak je ten vyhledavač neutrálu primitivní zařízení, ale funguje dobře. Skládá se pouze ze tří malých kuliček, odvrtaného ozubeného kola a vyfrézovaných drážek na hřídely. Ke své funkci využívá odstředivé síly a gravitaci. Kuličky jsou v ozubeném kole umístěny tak, aby se mohli pohybovat směrem k hřídeli nebo od hřídele a jsou rozmístěné po 120 stupních. Tím je docíleno, že vždy může jedna kulička vlivem gravitace zapadnout do drážky ve hřídeli (pokud se hřídel netočí) a znemožní boční posun ozubeného kola při vyřazení z jedničky na neutrálu. Po rozjetí motocyklu se kuličky odstředivou silou udrží v oz. kole a je možné řadit dvojku. Proto je téměř nemožné zařadit neutral za jízdy, neboť aretace převodových stupnů je pro neutral velmi špatná.



NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní