KLR 650 (2000) loziska na klice
KLR 650 (2000) loziska na klice
Zdravim,
zakoupil jsem si prvni velkou motorku podle vzoru kamarada KLR 650,
vsechno byla pohadka dokud po cca 500 km nezacal motor vydavat podezrele zvuky (drhnuti).
Takze motor sel ven odevzdal jsem znamemu automechanikovy ( podotykam ze velmi dobry ).
No a ted v patek se mi ozval ze motor je rozebranej a zavady jsou nasledujici:
lozisko na klice (leve)
ulomeny zub na kolecku v prevodovce
praskly spojkovy kos
kos zkusim nechat zavarit
kolecko koupim novy
ale problem je s levym loziskem na klice,
podle toho co jsem nasel na partsdepot.cz tak prave lozisko se da vymenit normalne (coz vymenime taky)
ale leve dle katalogu dilu je v kupe s levou pulkou kliky a kupuje se zrejme cela sestava ( cca 14000 Kc)
coz bych samozrejme kupoval znacne nerad...
Tak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema zkusenosti s opravou.
Vypada to ze ozubena kolecka a lozisko na leve casti kliky jsou lisovane za tepla,
protoze tam neni pero a je tam tecka udavajici polohu oz. kolecek ke klice.
Lozisko vypada jako standartni NSK L(I?) 40-11 tak ze by se melo dat koupit.
Nemenil jste to nekdo? Kdyz tak jak to slo stahnout? A jak presne musi byt dodrzena pozice oz. kol ke klice?
( chapu ze to nemuze byt otocene o zub, spis nevim jak to tam nasadit presnejs nez treba +-0.5mm a jestli to bude problem potom s rozvodama..)
Diky za radu.
zakoupil jsem si prvni velkou motorku podle vzoru kamarada KLR 650,
vsechno byla pohadka dokud po cca 500 km nezacal motor vydavat podezrele zvuky (drhnuti).
Takze motor sel ven odevzdal jsem znamemu automechanikovy ( podotykam ze velmi dobry ).
No a ted v patek se mi ozval ze motor je rozebranej a zavady jsou nasledujici:
lozisko na klice (leve)
ulomeny zub na kolecku v prevodovce
praskly spojkovy kos
kos zkusim nechat zavarit
kolecko koupim novy
ale problem je s levym loziskem na klice,
podle toho co jsem nasel na partsdepot.cz tak prave lozisko se da vymenit normalne (coz vymenime taky)
ale leve dle katalogu dilu je v kupe s levou pulkou kliky a kupuje se zrejme cela sestava ( cca 14000 Kc)
coz bych samozrejme kupoval znacne nerad...
Tak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema zkusenosti s opravou.
Vypada to ze ozubena kolecka a lozisko na leve casti kliky jsou lisovane za tepla,
protoze tam neni pero a je tam tecka udavajici polohu oz. kolecek ke klice.
Lozisko vypada jako standartni NSK L(I?) 40-11 tak ze by se melo dat koupit.
Nemenil jste to nekdo? Kdyz tak jak to slo stahnout? A jak presne musi byt dodrzena pozice oz. kol ke klice?
( chapu ze to nemuze byt otocene o zub, spis nevim jak to tam nasadit presnejs nez treba +-0.5mm a jestli to bude problem potom s rozvodama..)
Diky za radu.
Ty máš teda divný závady,to jsem ještě neviděl...
Pokud myslíš to válečkové ložisko co jde ven s klikou,tak to se dá v pohodě vyměnit po stáhnutí toho prstýnku na řetězy.Pokud chceš,mám tu jedno ložisko plonkovní a jsem ti ochoten nechat i koélečko do převodovky.Podle mě to jsou totiž nezničitelné věci,ještě jsem s tím nikdy neměl problém.
Pokud myslíš to válečkové ložisko co jde ven s klikou,tak to se dá v pohodě vyměnit po stáhnutí toho prstýnku na řetězy.Pokud chceš,mám tu jedno ložisko plonkovní a jsem ti ochoten nechat i koélečko do převodovky.Podle mě to jsou totiž nezničitelné věci,ještě jsem s tím nikdy neměl problém.
Jeden stačí....na všechno....
Zdar,
diky moc, priznam se ze sem cekal na tebe jestli se ozves
,
lozisko bych od tebe urcite vzal, marne ho totiz shanim, i to kolecko (dle katalogu dilu
to je 13260B).
Jak k zavade doslo nevim, jsem v CR 4. majitel, kdyz jsme to kupovali tak jsme si niceho nevsimli,
projevilo se to az po cca 500 km.
Neznas jeste nahodou nekoho kdo by stahnul ten prstinek a nalisoval tam to lozisko?
Nemam stahovak a ani nevim jak to tam nalisovat s toleranci +-0.5 stupne jak sem zjistil v servisnim manualu.
Kdyz tak mi posli na tebe nejakej kontakt treba na t.tuma@email.cz.
Diky moc
diky moc, priznam se ze sem cekal na tebe jestli se ozves

lozisko bych od tebe urcite vzal, marne ho totiz shanim, i to kolecko (dle katalogu dilu
to je 13260B).
Jak k zavade doslo nevim, jsem v CR 4. majitel, kdyz jsme to kupovali tak jsme si niceho nevsimli,
projevilo se to az po cca 500 km.
Neznas jeste nahodou nekoho kdo by stahnul ten prstinek a nalisoval tam to lozisko?
Nemam stahovak a ani nevim jak to tam nalisovat s toleranci +-0.5 stupne jak sem zjistil v servisnim manualu.
Kdyz tak mi posli na tebe nejakej kontakt treba na t.tuma@email.cz.
Diky moc
To zubové kolo je s přesahem,dělám to na lisu pomocí jednoduchého přípravku.Pak je jen potřeba dodržet značení-tečkou na střed klínku.Těch 0,5 stupně je jen bububu.
Ozvi se ty na A.Mikulencak@seznam.cz,mě se nechce psát mail.Tady si to přečte kdokoliv a může se mu to hodit.
Pokud tu kliku dopravíš ke mně,přehodím ti to.Dneska jsem lisoval prstýnek z mojí...
Ozvi se ty na A.Mikulencak@seznam.cz,mě se nechce psát mail.Tady si to přečte kdokoliv a může se mu to hodit.
Pokud tu kliku dopravíš ke mně,přehodím ti to.Dneska jsem lisoval prstýnek z mojí...
Jeden stačí....na všechno....
Doplnim pokud by nekdo mel problem s levym loziskem na klice (valeckove),
jedna se o lozisko NSK L40-11, da se sehnat u firmy Coroll s.r.o., www.coroll.cz (vyhradni zastupce NSK v CR).
Cena 2630 Kc bez DPH. Dostupnost do 10 dnu po objednani.
Rozmery jsou vnejsi pr. 80mm, vnitrni pr. 40, sirka 18mm. Je nalisovane na leve strane kliky, zajistene prstynkem
s 1 ozubenym kolem a 1 retezovym kolem.
jedna se o lozisko NSK L40-11, da se sehnat u firmy Coroll s.r.o., www.coroll.cz (vyhradni zastupce NSK v CR).
Cena 2630 Kc bez DPH. Dostupnost do 10 dnu po objednani.
Rozmery jsou vnejsi pr. 80mm, vnitrni pr. 40, sirka 18mm. Je nalisovane na leve strane kliky, zajistene prstynkem
s 1 ozubenym kolem a 1 retezovym kolem.
Tak jeste na zaver doplnim i to prave lozisko.
Je to kulickove jednorade lozisko fy.: NTN typ TM-SX08A50 C3.
Na strankach Partsdepot.cz za 2494 Kc s DPH.
U fyrmy TROMA, spol.s.r.o. (oficialni dovozce NTN) za 820 Kc bez DPH, ale termin dodani 4/2010 (bude vyrobni termin).
Coz pro me nic neresi, takze sem ho objednal u partsdepot, ale pro nekoho pozdejs by se mohlo hodit.
Je to kulickove jednorade lozisko fy.: NTN typ TM-SX08A50 C3.
Na strankach Partsdepot.cz za 2494 Kc s DPH.
U fyrmy TROMA, spol.s.r.o. (oficialni dovozce NTN) za 820 Kc bez DPH, ale termin dodani 4/2010 (bude vyrobni termin).
Coz pro me nic neresi, takze sem ho objednal u partsdepot, ale pro nekoho pozdejs by se mohlo hodit.
Jo a jeste mam takovou teorii jak k tomu mohlo dojit.
Neznamim zpusobem se ulomil zub na jednickovim kolecku v prevodovce (me urcite ne muselo to bejt za predchoziho majitele),
ten je kalenej rozpad se na takovej prasek ten se dostal do toho valeckovyho loziska
zabrzdil jeden valecek a ten to lozisko vydrel.
Nenapadlo mi si zkontrolovat olejovej filtr, protoze tam bych videl ze tam sou spony.
Tak aby se nekomu nestalo taky neco takovyho. Oprava za dily 9000 Kc a to mi Anti
prelisuje to valeckovy lozisko...
Neznamim zpusobem se ulomil zub na jednickovim kolecku v prevodovce (me urcite ne muselo to bejt za predchoziho majitele),
ten je kalenej rozpad se na takovej prasek ten se dostal do toho valeckovyho loziska
zabrzdil jeden valecek a ten to lozisko vydrel.
Nenapadlo mi si zkontrolovat olejovej filtr, protoze tam bych videl ze tam sou spony.
Tak aby se nekomu nestalo taky neco takovyho. Oprava za dily 9000 Kc a to mi Anti
prelisuje to valeckovy lozisko...
Zravím Vás.Anti zaujímalo by ma-na tej foto,ktorú máš v profile je ozubené súkolie vyvažovavieho hriadeľa KLR.Len chcem vedieť kde si to zohnal,alebo to dávali do KLR od nejakého r.v.?Ja mám KLR 650/´89 a tá má reťaz cez dve vyvažovacie hriadele.A ako je riešený náhon na ten vrchný vyvažovák.Podľa tej tvojej foto to vyzerá konštrukčne zaujímavejšie a možno to aj viac vydží ako tá reťaz.Vďaka
To co vidíš na profilu je samodomo úprava.Protože,jakkoliv si vážím inženýrů z Kawasaki,tak ten rozvod v KLR totálně posrali.Je to prostě prototyp z mé dílny,který se bohužel neosvědčil,protože nejde sehnat dostatečně kvalitní řetěz.
Ale už mám novou verzi,kde jsou jen dvě ozubená kola.Až to dostanu z foťáku(odmítá vysypat fotky do pc) tak to sem hodím.
Ale už mám novou verzi,kde jsou jen dvě ozubená kola.Až to dostanu z foťáku(odmítá vysypat fotky do pc) tak to sem hodím.
Jeden stačí....na všechno....
Zřejmě domácí kutil
, ale chtěl jsem se zeptat jestli to náhodou není vymyšleno tak, aby se při nějaké poruše nezničilo všechno. Rozumíš, někdy dělá výrobce něco tak, že když dojde ke konfliktu, tak se zničí něco co se zničit má, pokud tam dáš něco "natvrdo", tak zničíš celej motor.

ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148
Zkus se zeptat majitelů KLR,především těch bývalých,co se stane když prdne napínák řetězu vyvažováků.Kdybys ten původní mechanizmus viděl,pochopil bys.Je to nejslabší článek týhle motorky.Nehledě na to,že ty napínáky velmi rády sami od sebe praskají.Stalo se mi to jednou,naštěstí sto metrů od baráku v rychlosti cca 30Km.I tak to bylo zlé.Zadní kolo do smyku,a odporoučela se kluzná lišta toho řetězu.Dokážu si to představit třeba při šesti tisících a stokilometrové rychlosti.
Pokud porovnáš řetezový převod s řetězem,dvěma kluznými lištami,třemi řetězovými koly a napínákem s mojí koncepcí-dvě ozubená kola,musí ti být jasné co udělá v motoru větší rutiku.Ty kola nemají co udělat,nemají žádný nastavovací mechanismus,je to jako primární převod-věčné...
Ostatně nastupce KLR 600-KLX to má řešené úplně stejně.
Pokud porovnáš řetezový převod s řetězem,dvěma kluznými lištami,třemi řetězovými koly a napínákem s mojí koncepcí-dvě ozubená kola,musí ti být jasné co udělá v motoru větší rutiku.Ty kola nemají co udělat,nemají žádný nastavovací mechanismus,je to jako primární převod-věčné...
Ostatně nastupce KLR 600-KLX to má řešené úplně stejně.
Jeden stačí....na všechno....