Křivé kotouče nebo divné brzdobé destičky?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Křivé kotouče nebo divné brzdobé destičky?

Příspěvek od Jard4 » úte čer 23, 2009 20:19:07

Zdar chlapy. Tak mam problém. Potom co jsem vyměnil brzdové destičky a hned po jejich zajetí mi začlo při brždění nechutně skákat přední kolo. Před výměnou bylo vše ok. Jsou tom teď EBC ty nejlevnější (anorganicke nebo co teď prěsně nevim). Původní co sem vyndal byly jedne origo tociko na 50% sjetá a ta druhá nevim jaké výroby ale ta byla totáč už skoro na základ. Za prvé nechápu proč byly každé jiné a za druhé proč to po výměně hází. Napadla mě jedna věc a to že jsou ty destičky z jiné směsy a asi i měkčí.
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte čer 23, 2009 21:21:48

pokud se sjížděj nestejnoměrně, jsou zatuhlý pístky, a pak to i brzdí jednou stranou, což jednak tluče do řízení a jednak to kurví kotouče... rozhejbat a vyčistit pístky pomůže
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte čer 23, 2009 21:23:32

přesně tak plus vodicí válečky třmenů.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » úte čer 23, 2009 23:54:01

Kluci mají určitě pravdu,ale zrovnatak to ale může bejt směsí těch destiček(rozdílná výška)... Sice netuším co koho vedlo k tomu dávat každou destičku jinou,ale pravdou je,že originály jsou prostě tvrdší než spousta náhrad...
Já měnil desky minulej rok a dával jsem SBS. Jsem s nima moc spokojenej,brzdí to o dost líp než s originály,ale zato je na nich skoro vidět jak ubejvaj...nadruhou stranu jsem někde četl,že nemá cenu dávat nějaký extra tvrdý desky,protože dřív odcházej kotouče...

Co se tvého problému týče...nevím přesně co myslíš tím skákat,ale,zkusil bych přední kolo hodit na stojan nebo pokud nemáš stojan,tak mašinu vyvěsit za vidle někde ve stodole či hodit panenku pod levou vidlici a zatočit si párkrát kolem,at vidiš kde je problém... pokud budou házet kotouče,lehce to poznáš.

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » stř čer 24, 2009 00:06:49

Kotouče se můžou vlnit právě při brzdění teplem a taky přenášet do řízení. Jestli už taky nejsou slabý. Chce se podívat do manuálu kolik je min.tloušťka. O to víc se po ohřátí vlní. Nevím, proč tam byla každá jiná, zřejmě ji tam někdo dal, protože ji měl a nechtěl investovat.
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » stř čer 24, 2009 00:10:04

aha, to jsem nedočetl pořádně, že je každá jiná...to pak může být důvod proč jsou sjetý nestejně, ale to tlučení buď pístky, čepy na třmenu nebo kotouč... je potřeba vše prohlédnout a problém najdeš...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Příspěvek od Jard4 » stř čer 24, 2009 01:53:41

Abych to upřesnil tak na levem kotouči byly jiné desky než na pravym. Na levém sjeté skoro na doraz (nevim značku) a řekl bych vnitřní i vňejší skoro stejně sjeté. Na pravým kotouči desky tociko sjeté tak na 50% a také obě +- stejně. Jinak jsem tam našel jednu těsnící gumičku jak částečně vylézá ven s pístkem, což je problém budu to muset rozdělat tak jako tak. Kotouče mi nepřijdou zas až tak moc sjetelé. Uprostřed nejsou skoro o nic slabší než na krajích..... Klepe to dost do řízení, dost občas vybruje celá přední maska(záleží na intenzitě bržďení). Teplý nebo studený kotouče na to nemají vliv je to pořád stejné. Navíc jsem začal pozorovat na kotoučích takové tmavší flíčky jako kdyby byly vyhřáté vysokou teplotou.
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Uživatelský avatar
Ninja
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 492
Registrován: čtv srp 03, 2006 15:58:17
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ninja » stř čer 24, 2009 07:52:53

Když Ti to víbruje a klepe se Ti celá maska, koukni na ložiska v krku. Sem nedávno řeši tento problén s kámošem
a zmizlo to.
Ninja ZX9r 99, Versys 1000 12
ckc - 386

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » stř čer 24, 2009 10:24:23

Jo, dobrá připomínka, taky se na to podívám, někdo mě říkal, že to může být vůle v krku. Fleky na kotoučích můžou být od vyhřátí. Kvalita kotoučů je na jiné úrovni než před 10-ti lety, tak to by snad neměl být problém.
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » stř čer 24, 2009 13:38:26

plus si dej pozor abys nezasral kotouče a destičky brzdovkou , nedělá to dobroutu a destičky jsou porezní takže jednou je zasereš a jsou v kelu.
Budeš muset třmeny opravdu rozebrat a vyčistit, protože plovoucí třmen musí chodit volně,aby protistrana brzdila stejně a ne aby pístky tlačily ze své strany více,ale to by se sjížděla jedna destička více. Spíš aby se při brždění nekřivily, ale to by se sjížděly křivě. Pokud byly kotouče hodně vyhřáté nebo už hodně stáčené, což bych osobně zrovna u motorek nedělal, není to auto, tady se nepočítá moc s rezervami v matroši, naopak je vše tak tip ťop, pak mohou po ohřátí trošičku vlnit. Fleky jsou podivné a podezřelé, jako právě z vyhřátí....barva je do modra??
Pokud ti z válečků leze O kroužek, máš je asi unavený, vyndat a dát nový.Ale ne u jednoho ale udělej to už u všech, ať to stojí za to. Uděláš jeden a druhé budou na tom jen o chlup lépe, než ten co jsi dělal.
Jooo brzdy :lol: ......nejdůležitější část mašiny :evil:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » stř čer 24, 2009 13:40:29

počkej tobě neleze O kroužek co je na pístku dole, protože tak ho vytaženej nemáš, tobě slejzá nahoře ta prachovka ne? pak se ti tam asi dostává bordel a některej takovej může jít hůře.
Už jsem to dlouho nedělal, nejsou tam ještě stíráky? Ale to je vcelku zbytečný řešit co tam je, koupíš si sadi těsnění na celý třmeny kde je vše co má být, rozebereš je, vyčistíš a vše povyměňuješ a bude vymalováno :lol:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Příspěvek od Jard4 » stř čer 24, 2009 16:35:15

Tak ty fleky sou tak v průměru max 5mm a mají barvu do černa. Jsou povrchové.
Jinak mam pocit že tam jsou ty těsnení 2 a vylejzá mi pravě to vrchní.
No vůbec se mi do toho nechce. Jak najdu čas tak se do toho pustim.


Tak dneska jsem si dotáhnul z práce hodinky s mag.stojánkem. Mno a zkouknul ty kotouče.
Pravý hází 0,4mm a levý 1,2mm :shock: :shock:
Jako těch 0,4 bych ještě bral ale 1,2 to je určitě dost. Nevite kolik by to mělo házet maximálně :?:

Jinak výměna kotouče mě asi nemine :cry:
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Odpovědět