Olej - vizkozita

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Odpovědět
Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Olej - vizkozita

Příspěvek od MMKS » úte bře 10, 2009 16:52:52

Nebojte, nechci zakládat téma jaký výrobce oleje (ale jestli někdo chce vyjádřit kladný nebo opačný názor tak mu nebráním, rád se poučím). Ale chci se zeptat, jestli má někdo zkušenost s rozdílnou vizkozitou. Většinou se užívá 10W-40, ale dle manuálu můžu užít 10W-20W a letní 40-50 v různých kombinacích. Říkal jsem si že třeba ta 10W je na to že je to motorka a jezdí jen v létě dost nízká a zase kvůli tomu, že motor už má dost najeto zkusti hustější 50 (takže třeba 20W-50 - což je ale vštšinou minerál, nebo 10W-50 což zase píšou, že je pro závodní užití). Snad jsem to napsal dobře.
Zkoušel někdo měnit vizkozitu, projevilo se to nějak na motoru atd.?
Druhá věc bude smaozřejmě dostupnost cena možost sehnat v syntetice atd.
Dík
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
geca
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 92
Registrován: čtv črc 17, 2008 18:43:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od geca » úte bře 10, 2009 20:58:54

Dávej 10W40 a máš klid 10W50 dával tak na okruh a to na supersport.
Z1000 sound system termignoni

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte bře 10, 2009 21:12:14

10W50 papají třeba obyčejný vzducháče,aby se v létě neupekly.Cpal jsem to do Elefanta(motor z monstera)Do vodníka je to zbytečný.
Ehm,nemáš náhodou vzducháče?Ta 50 na konci znamená,že je při vyšších teplotách trochu méně řídší.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte bře 10, 2009 21:23:47

...tak predevsim tech 50 znamena ze to lepe maze pri vysokych teplotach (proto Racing apod.) takze tam kde je motor hodne vytocenej a nebo kdyz se k tomu prida jeste pekne vedro venku. Pri nizsih teplotach se zase naopak dava olej s mensim cislem :) treba 30 ;-) ktery lepe maze kdyz je venku chladno a olej se dostatecne neohreje. No a proto jsou vicerozsahove oleje treba 10W40 ktery slusne maze za chladna i za tepla. Osobne mam na Rexovi merak oleje a pokud mu poradne nenakladam drzi se teplota oleje kolem 65-70st. kdyz ho potyram tak je nekde na 95...

No a k tomu jak se projevila jina viskozita na motoru? Daval jsem 5W50 Racing za nechutne prachy a oproti 10W40 rozdil zadny v nicem... mozna kdyby se ten motor rozebral a testnul pod mikroskopem, ze by se nejaky ten rozdil nasel :wink:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » úte bře 10, 2009 21:57:55

Ok, co se s tím s*át. 10W40 :wink:
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » stř bře 11, 2009 10:08:24

Tak nějak. Všade jsou tabulky teplotního rozsahu, což je vlastně vo co go, v našich podmínkách a s vodníkem 10W-40 a je po ptákách. :wink: navíc s těma dírama na silnici závodníků asi ubude :? a my tůristi tolik netůrujeme,ne? 8)
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Duke
Příspěvky: 15
Registrován: pon bře 16, 2009 14:04:19
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvek od Duke » sob bře 28, 2009 00:11:13

Naposledy upravil(a) Duke dne pon bře 30, 2009 14:51:12, celkem upraveno 2 x.
Bandit 1200 2002
Kawasaki EN 500 1999

Uživatelský avatar
Roman - ZX12
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 587
Registrován: stř črc 09, 2008 16:20:51
Bydliště: morava

Příspěvek od Roman - ZX12 » sob bře 28, 2009 00:22:47

Kawasaki Skuter Moravia Limited Edition
Kawasaki + Lancia = best24ever (430 HP)
#1059

Duke
Příspěvky: 15
Registrován: pon bře 16, 2009 14:04:19
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvek od Duke » pon bře 30, 2009 15:07:00

V podstate by ste do motorky mali dávať olej, ktorý doporučí výrobca. On však nedoporučí či dať polosyntetiku,či syntetiku... alebo 10W-40 alebo 10W-50... ale doporučí výkonnostnú triedu napr. SG, SJ, SF...Záleží preto na jednotlivcovi ako sa rozhodne, či už podľa peňaženky alebo podľa podmienok v ktorých jazdí. Napr. v Grécku, Taliansku ... alebo ak jazdím v nejakom veľkom meste v horúčavách a zápchach, tak by som tam dal 10W-50. Musíme si však uvedomiť, že viacrozsahové oleje sa vyrábajú pridávaním rôznych detergentov navyše a prevádzkou postupne u nich rýchlejšie dochádza k degradácii. Preto 10W-50 do istej mieri môže byť menej vhodný, ako 10W-40. Takže niekedy menej, môže byť viac. Chlapci, ja nie som odborník, preto mi prepáčte možno nesprávnepoužitú "odbornú" terminológiu. Toto sa už rozpitvávalo aj na iných forach, preto komu to nestačí, určite si niečo nájde aj inde.
Bandit 1200 2002
Kawasaki EN 500 1999

Uživatelský avatar
geca
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 92
Registrován: čtv črc 17, 2008 18:43:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od geca » pon bře 30, 2009 15:27:33

KankX píše:...tak predevsim tech 50 znamena ze to lepe maze pri vysokych teplotach (proto Racing apod.) takze tam kde je motor hodne vytocenej a nebo kdyz se k tomu prida jeste pekne vedro venku. Pri nizsih teplotach se zase naopak dava olej s mensim cislem :) treba 30 ;-) ktery lepe maze kdyz je venku chladno a olej se dostatecne neohreje. No a proto jsou vicerozsahove oleje treba 10W40 ktery slusne maze za chladna i za tepla. Osobne mam na Rexovi merak oleje a pokud mu poradne nenakladam drzi se teplota oleje kolem 65-70st. kdyz ho potyram tak je nekde na 95...

No a k tomu jak se projevila jina viskozita na motoru? Daval jsem 5W50 Racing za nechutne prachy a oproti 10W40 rozdil zadny v nicem... mozna kdyby se ten motor rozebral a testnul pod mikroskopem, ze by se nejaky ten rozdil nasel :wink:
Ono to zas tak jednoduchý jak píšeš není: http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm#viskozní%20třídy
Z1000 sound system termignoni

Odpovědět