Obracím se na vás s prosbou o radu.
Mám už několikátou KLR,během té doby už jsem měl "v rukách" nejeden motor.Momentálně řeším jednu věc.A to sice fakt,že v několika motorech jsem objevil buď úplně chybějící nebo "vyramovanou" trubičku na které je navlečen olejový filtr.Ta trubička má v sobě zpětný ventil který má za úkol podržet olej v mazacím okruhu.Donedávna jsem tento "tunig" přičítal na vrub neodborným zásahům.Momentálně ale vlastním KLR která měla dle všeho veškerou údržbu dělanou v servisech,a také nemá tuto trubičku.Setkali jste se tímto někdy?Je to účelová úprava?Ten motor,ač by měl mít podle tachometru cca 70 tisíc je ve velmi dobrém stavu.Tak přemýšlím,jestli tam mám tu trubičku dát nebo ne...
Otázka (především) na Servisáky
Otázka (především) na Servisáky
Jeden stačí....na všechno....
Ty jo, obávám se že to bude příliš odborný dotaz. Pokud to nezjistíš jinak, písni mi mezi svátky na 602 764647, zkusím to zkonzultovat s mechanikem z Aska nebo ti s jeho souhlasem pošlu číslo a můžeš to s ním probrat sám (dnes ho opravdu nechci otravovat).
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
Tak jsem si dal tu práci a celý okruh jsem rozdělal a zdokumentoval.
Takže přes sací koš a sítko jde olej do čerpadla.Z něj kanálem ve víku kolem pojistného ventilu do "baňky" pro filtr.Z vnějšího obvodu dovnitř filtru a přes dva otvory do trubičky.Z trubičky dál do mazacího okruhu.Ale,pokud by byl filtr tak ucpaný,že by olej přes něj nešel,tak putuje malou zkratkou z "baňky" pro filtr rovnou do trubičky a přes onen zpětný ventil dál do mazacího okruhu.
Z toho plynou dvě věci:Za prvé, moje původní domněnka byla mylná.Není to ventil který má držet olej v okruhu,ale ale pojistka pro náhradní okruh v případě že by byl filtr neprůchodný.
A za druhé,je dobré ten ventil tam mít,aby byl v provozu pouze okruh při kterém jde olej přes filtr.
Takže přes sací koš a sítko jde olej do čerpadla.Z něj kanálem ve víku kolem pojistného ventilu do "baňky" pro filtr.Z vnějšího obvodu dovnitř filtru a přes dva otvory do trubičky.Z trubičky dál do mazacího okruhu.Ale,pokud by byl filtr tak ucpaný,že by olej přes něj nešel,tak putuje malou zkratkou z "baňky" pro filtr rovnou do trubičky a přes onen zpětný ventil dál do mazacího okruhu.
Z toho plynou dvě věci:Za prvé, moje původní domněnka byla mylná.Není to ventil který má držet olej v okruhu,ale ale pojistka pro náhradní okruh v případě že by byl filtr neprůchodný.
A za druhé,je dobré ten ventil tam mít,aby byl v provozu pouze okruh při kterém jde olej přes filtr.
Jeden stačí....na všechno....
Jsou dva různé systémy filtrace. Jestli se nepletu tak např. u rexe jde přes olejový filtr jenom "část" oleje, pokud se filtr ucpe tak se celkem nic neděje, olej může protékat dál. Druhý způsob je že čerpadlo bere olej výhradně přes filtr. V tvém případě bere běžně vše přes filtr, v případě ucpání to přepustí ventil (který tam momentálně není) aby se motor nezadřel. Celkem chytré. Těžko říct jestli bez toho ventilu nebere systém zbytečně moc nefiltrovaného oleje, radši bych tam ten ventil taky prdnul. Voni ti šikmoocí inženýrci většinou celkem ví co a proč dělají.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367