Radiální brzdy

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Odpovědět
Uživatelský avatar
KX80
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 74
Registrován: čtv srp 14, 2008 12:19:11
Bydliště: J.Hradec
Kontaktovat uživatele:

Radiální brzdy

Příspěvek od KX80 » ned pro 21, 2008 20:47:44

Čau, vysvětlíte mi někdo pls, jak fungujou Radiální brzdy? Dík za všechny odpovědi.
KX80 1998.......Welcome To Hell
Lepší je bejt mrtvej než druhej

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » ned pro 21, 2008 21:20:50

Úplně stejně jako klasický brzdy. Rozdíl je jen v uchycení :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » ned pro 21, 2008 22:01:23

jj, ten pacovni pistek v pumpe je proste jen kolmo na packu a ne rovnobezne. prej to zlepsuje cit pri brzdeni....
CKC # 594

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned pro 21, 2008 22:10:10

Jen doplním že brzdič je na tom obdobně.Je uchycen zepředu a ne z boku....
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
KX80
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 74
Registrován: čtv srp 14, 2008 12:19:11
Bydliště: J.Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KX80 » pon pro 22, 2008 11:21:52

Áha, dík za odpovědi :wink:
KX80 1998.......Welcome To Hell
Lepší je bejt mrtvej než druhej

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1081
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pon pro 22, 2008 21:32:50

Rozdíl tu je a to velmi podstatný. Klasicky uchycený brzdový třmen má tendenci jakoby se tlačit dovnitř do kola a namáhá vidlici v krutu a to snižuje citlivost. Radiálně přišroubovaný třmen pouze namáhá svoje šrouby na střih a nemá tendenci se kamkoliv vychylovat. Nejlepší by bylo vysvětlit to naživo u motocyklu.

Radiální pumpa má také výhodu, že beze ztrát působí páčka rovnou na pístek a né jako klasika, která přes půlměsíček na páčce bočním třením mačká píst a bočně ho namáhá a to zhoršuje citlivost.

Další zlepšení účinnosti třmenů je jejich odlití z jednoho kusu tzv. monoblok a né šroubovaný ze dvou půlek, které se částečně rozvírají.

Ale rozdíly nejsou tak velké a pro většinu jezdců nevyužitelné. :wink: Je to však výstřelek doby a vývoje pro závodní motocykly.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » pon pro 22, 2008 23:26:15

S tou poslední větou bych nesouhlasil :) jsou znatelně účinější a dávkování je jemnější, citlivější. Vyzkoušel jsem si je na 6tce a oproti klasice jsou zkrátka účinější :wink: je to poplatné době vzniku...
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » úte pro 23, 2008 06:16:42

JJ svatá pravda - dyk brzdy sou to hlavní co ti může zachránit (zelený) krk

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte pro 23, 2008 12:44:14

Je jisté,že koncepčně o cca dvacet mladší systém bude brzdit lépe.Zubr tím nejspíš myslel to si myslím taky.A to sice že i klasický systém se dá udělat velmi účinný.
Pro supersportaře je to možná důležitá každá sebemenší změna,pro mě jsou to nepodstatné rozdíly.Já sedím na prdeli už z dvojitého kotouče s dvěma dvoupístky... :D
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1081
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte pro 23, 2008 14:22:12

ZdrahyZX9R píše:S tou poslední větou bych nesouhlasil :) jsou znatelně účinější a dávkování je jemnější, citlivější. Vyzkoušel jsem si je na 6tce a oproti klasice jsou zkrátka účinější :wink: je to poplatné době vzniku...

Dobrá tu poslední větu beru zpět, i já bych s radiálníma brzdama chrochtal blahem. :lol: :lol: :lol:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » úte pro 23, 2008 14:59:32

Devítka Tome brzdí dobře i s klasickými brzdami :wink:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Odpovědět