Stránka 1 z 1
Zx9r podtlaky
Napsal: pát dub 20, 2012 12:34:14
od Jard4
Ahoj lidi. Mám problemy se seřízením podtlaků. Seřizoval jsem je už na jinejch kawach, hondách a v poslední době i na intráku, vše bez problému. Jen ta moje bestie, to je prostě dílo.
Pokud sešteluju podtlaky na volnoběch na stejné hodnoty, tak pod plynem se rozhoděj. A když to udělám naopak, že je seřídím pod plynem, tak nejsou stejné na volnoběch(přesně 1a4 jdou stejně ale rozhoděj se vůči 2a3 karbci.
Prostě je vždy jedno na úkor druhého. Podle mě na to budou mít vliv trysky. na 1 a 4 karbci mám 150 a na 2 a 3 155. Nedá se nějak doladit ten rozdíl v tryskách třeba šroubama bohatosti směsy?
Fakt už nevím jak dál. Každá rada bude vítána.
Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pát dub 20, 2012 13:52:47
od Tilda
mozna blbej dotaz, ale nemely by byt vetsi trysky naopak na vnejsich valcich? nekde jsem snad cetl ze vnejsi se lip chladi, takze muzou vic "palit" a muze tam jit vic paliva. ale ja tomu nerozumim tak se jen blbe ptam

Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pát dub 20, 2012 14:24:02
od Jard4
No co já jsem četl tak větší mají být ve vnitřních válcích. Protože bohatší směs lépe chladí.
Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pon dub 23, 2012 07:32:43
od 666S999
Jard4 píše:No co já jsem četl tak větší mají být ve vnitřních válcích. Protože bohatší směs lépe chladí.
Správně. Chudá směs - podpálené ventily. (líp poradí ale odborník, třeba PavelZRX

)
Na netahavé megam<i>ce Rexovi to mám taky tak.
Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pon dub 23, 2012 13:04:18
od Tilda

a to je duvod proc na technicke dotazy vetsinou neodpovidam

Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pon dub 23, 2012 17:40:51
od Jard4
Tak pořád stále nic? Najde se tu odborník co si udělá chvilku na radu?
Re: Zx9r podtlaky
Napsal: pon dub 23, 2012 21:58:53
od Pavel ZRX
Tryskování krajních válců o 0,05 menšíma tryskama je z důvodu lepšího chlazení vnějších válců. Chudá směs - větší teplota hoření, těch 0,05 se mě ale zdá hodně, běžně se používá rozdíl 0,02. Seřízení podtlaku se provádí na MÍRNĚ ZVÝŠENÝ VOLNOBĚH, přesnou hodnotu najdeš v manuálu, asi 1000-1500 ot/min. Požadované otáčky se nastaví na lanku plynu nebo nastavovacím šroubem volnoběhu. Před seřízením podtlaků by měly být zkontrolovány vůle ventilů a správně nastaveny šrouby volnoběž. směsi. Na čistém vzduchovém filtru, perfektně fungujícím zapalování, dostatečné a rovnoměrné kompresi všech válců taky hodně záleží. Pokoušet se nastavit podtlaky sání na motoru, který má na jednom válci o 3bary míň je zbytečné.
Re: Zx9r podtlaky
Napsal: ned kvě 06, 2012 16:15:50
od Méďa
Jak píše PavelZRX. Vzhledem k ročníku motky předpokládám i opotřebení hřídelek klapek nebo spíše jejich uložení. Pak přisává falešný vzduch (jak kdy se jí chce). Jak přidáš, tak se to rozhodí a pak se to vrátí zpátky ve volonoběhu do jiné polohy. Zkoušel jsem to na "zvýšený volnoběh (cca 1400-1500). Nastaven šroubek A pak B a nakonec středový C. Seřízeno s rozdílen 0,5. Dal jsem si práci. Jedno přidání plynu a je už mírně rozhozené. Jen pro mé oveření-Zkouška na 2,5 tis ot. nastaveno znovu a pak po vrknutí plynem stejně rozhozený(jen ne tolik).Pokud to seřizuješ při vysokých otáčkách, tak eliminuješ přisávání, protože vzduch pak jde cestou nejmenšího odporu-půlměsíci okolo klapek. Jen pro zkoušku jsem utěsnil tmelem hřídelky a hele, už to bylo stále stejné. Tmel určitě vypadnul při první jízdě, ale dušička má klid

.
Tohle už mám za sebou.
